قیمت گلکسی A۰۵s مهمترین دلیل برای نه گفتن به آن است. قیمت گلکسی A۰۵s که اخیرا به بازار تزریق شده، توسط فروشنده‌های موبایل حدود شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام می‌شود و اینطوری میانرده اقتصادی جدید سامسونگ به رقیبی برای گوشی‌های پرفروش مثل A۱۴ و ردمی نوت ۱۲ شیائومی تبدیل می‌شود. گلکسی A۰۵s با این […]

قیمت گلکسی A۰۵s مهمترین دلیل برای نه گفتن به آن است. قیمت گلکسی A۰۵s که اخیرا به بازار تزریق شده، توسط فروشنده‌های موبایل حدود شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام می‌شود و اینطوری میانرده اقتصادی جدید سامسونگ به رقیبی برای گوشی‌های پرفروش مثل A۱۴ و ردمی نوت ۱۲ شیائومی تبدیل می‌شود. گلکسی A۰۵s با این حال تقریبا در هیچ آیتمی نسبت به A۱۴ و ردمی نوت ۱۲ حرف جدیدی برای گفتن ندارد.

گلکسی A۰۵s ؛ نمایشگر PLS LCD

گلکسی A05s در آیتم نمایشگر نسبت به رقبای فعلی خودش برتری ندارد. گلکسی A05s مثل A14 سامسونگ با نمایشگر PLS LCD طراحی شده، اما به خاطر تراکم پیکسل بیشتر، تاحدودی اوضاع به نفع گلکسی A14 است. قابلیت رفرش‌ریت ۹۰ هرتز گلکسی A05s نیز بیشتر از اینکه تاثیر مثبتی داشته، به خاطر مصرف بیشتر انرژی، تاثیرش را در بخش باتری گوشی نشان می‌دهد.

گلکسی A05s از طرف دیگر درمقایسه با ردمی نوت ۱۲ شیائومی در آیتم نمایشگر حرفی برای گفتن ندارد. نمایشگر ۶.۶ اینچ AMOLED اتفاقا یکی از نقطه قوت‌های میانرده اقتصادی شیائومی است که با قابلیت بروزرسانی ۱۲۰ هرتز جزو بهترین انتخاب‎‌ها در این رنج قیمت است.

گلکسی A۰۵s ؛ تراشه اصلی اسنپدراگون ۶۸۰

گلکسی A05s نسبت به مدل‌های نسلی قبلی خودش بیشترین پیشرفت را در بخش پردازنده تجربه می‌کند. اضافه شدن تراشه اصلی اسنپدراگون ۶۸۰ به زبان ساده قدرت پردازشی گلکسی A05s را درمقایسه با A04s حدود ۵۰ درصد بالا می‌برد، اما ردمی نوت ۱۲ که از یک سال قبل در بازار موجود است و الان به لطف قیمت‌گذاری دوستان به همرده گلکسی A05s تبدیل شده، از تراشه اسنپدراگون ۶۸۰ استفاده می‌کند که به‌هر حال یک سطح بالاتر از تراشه گلکسی A05s قرار می‌گیرد. گلکسی A14 چطور است؟ گلکسی A14 اسفند پارسال با تراشه هلیو G۸۰ معرفی شده که براساس بنچمارک‌های معروف از نظر عملکرد تفاوت زیادی با تراشه اسنپدراگون ۶۸۰ گلکسی A05s ندارد.

گلکسی A۰۵s ؛ دوربین ۵۰ مگاپیکسل

گلکسی A05s اساسا یک گوشی اقتصادی است و به همین خاطر نباید از آن در آیتمی مثل دوربین انتظاری داشته باشیم. گلکسی A05s مثل A05 از حسگر اصلی ۵۰ مگاپیکسل و حسگر دو مگاپیکسل تشخیص عمق بهره می‌برد و برخلاف A۰۵ یک حسگر دومگاپیکسل ماکرو هم دارد.

گلکسی A05s با این حال در بخش دوربین نمی‌تواند برتری نسبت به رقبای اقتصادی فعلی خودش داشته باشد. گلکسی A14 سامسونگ با همین دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل، حسگر پنج مگاپیکسل اولتراواید و حسگر دو مگاپیکسل ماکرو روانه بازار شده و ردمی نوت ۱۲ هم با اینکه در این بخش تعریف چندانی ندارد، درمقایسه با A14 و A05s انتخاب بهتری است.

گلکسی A۰۵s ؛ باتری پنج هزار میلی‌آمپرساعت

گلکسی A05s مثل خیلی از رقبایی که در بازار دارد، با باتری پنج هزارمیلی‌آمپرساعت طراحی شده است. یعنی در استفاده‌های روزمره می‌تواند حداقل یک روز کامل شارژدهی داشته باشد، اما گلکسی A14 با همین باتری پنج هزار میلی‌آمپرساعت کار می‌کند و تراشه اسنپدراگون ۶۸۵ باعث می‌شود مصرف باتری ردمی نوت ۱۲ شیائومی تاحدودی کمتر از گلکسی A05s باشد.

گلکسی A۰۵s ؛ شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

گلکسی A05s در بدو ورود به بازار موبایل، توسط فروشنده‌ها چیزی بین شش تا شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. قیمت گلکسی A05s نسخه ۱۲۸ گیگ که به چهارگیگابایت حافظه موقت مجهز شده، حدود شش میلیون تومان است، اما اگر روی گلکسی A05s نسخه ۱۲۸ گیگ با حافظه موقت شش گیگابایت دست بگذاریم، رقم درخواستی فروشنده‌ها تا شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بالا می‌رود.

ردمی نوت ۱۲ که در همه آیتم‌ها مچ گلکسی A05s را می‌خواباند و مقایسه آن با میانرده جدید اقتصادی سامسونگ یکجور توهین به طرفداران شیائومی است، با ۱۲۸ گیگ فضای ذخیره سازی و شش گیگابایت حافظه‌موقت در همین محدوده قیمت فروخته می‌شود. گلکسی A14 سامسونگ هم با ۱۲۸ گیگ فضای ذخیره سازی و شش گیگابایت حافظه موقت نهایتا شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و انصافا گزینه بهتری از گلکسی A05s است.

مقایسه A۰۵s با رقبای اقتصادی

مشخصات فنی

گلکسی A۰۵s

گلکسی A۱۴

ردمی نوت ۱۲

نوع نمایشگر

PLS LCD

PLS LCD

AMOLED

تراشه اصلی

اسنپدراگون ۶۸۰

هلیو G۸۰

اسنپدراگون ۶۸۵

دوربین اصلی

۵۰ مگاپیکسل

۵۰ مگاپیکسل

۵۰ مگاپیکسل

باتری

پنج هزارمیلی‌آمپرساعت

پنج هزارمیلی‌آمپرساعت

پنج هزارمیلی‌آمپرساعت

قیمت

شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان (نسخه ۱۲۸)

شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان (نسخه ۱۲۸)

شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان (نسخه ۱۲۸)

فرارو

+