به گزارش زیرنویس، روزنامه بریتانیایی میدل ایست مانیتور روز پنجشنبه در گزارشی با اذعان به دستاورد بزرگ عملیات طوفان الاقصی برای مقاومت فلسطینی نوشت: دستاوردهای گروه‌های مقاومت فلسطینی از ۷ اکتبر تاکنون، اسراییل و جهان را شگفت زده کرده است. در این جنگ، نیروهای فلسطینی پیشرفت‌های نظامی و فناوری خود را به رخ کشیدند؛ اما […]

به گزارش زیرنویس، روزنامه بریتانیایی میدل ایست مانیتور روز پنجشنبه در گزارشی با اذعان به دستاورد بزرگ عملیات طوفان الاقصی برای مقاومت فلسطینی نوشت: دستاوردهای گروه‌های مقاومت فلسطینی از ۷ اکتبر تاکنون، اسراییل و جهان را شگفت زده کرده است. در این جنگ، نیروهای فلسطینی پیشرفت‌های نظامی و فناوری خود را به رخ کشیدند؛ اما مهمتر از همه، شاهد شجاعت مبارزان فلسطینی هستیم که برای آرمان خود آماده فدا کردن جان خود برای شهادت هستند و این ویژگی آنان را برای جهاد ضد ظلم مصمم‌تر می‌کند.

در این گزارش آمده است: «طبق اصل کیسینجر، مبارز اگر شکست نخورد، پیروز می‌شود و ارتش کلاسیک اگر پیروز نشود، بازنده می‌شود.» بنابراین، بعد از سپری شدن ۷۰ روز جنگ میان فلسطینیان و ارتش اشغالگران، اظهار نظر فرد مجربی مانند هنری کیسینجر که شاهد جنگ‌های فراوانی بوده، نشان می‌دهد که دکترین وی، کاملاً با واقعیت جنگ غزه منطبق است و شکست اشغالگری را تأیید می‌کند.

تحلیلگر میدل ایست مانیتور با انتقاد از مقامات تل آویو در زیرپا گذاشتن اصول و موازین جنگی در غزه می‌افزاید: «رژیم آپارتاید علی‌رغم استفاده از انواع سلاح‌ها و مهمات به جز سلاح هسته‌ای در ویران کردن زیرساخت‌های غیرنظامی غزه و بمباران بی‌مهابای مدارس و بیمارستان‌ها که تحت حفاظت قوانین بین المللی بشردوستانه هستند، اما در تحقق اهداف خود به ویژه در رأس آن، حذف مقاومت فلسطینی ناکام مانده است.»

کارشناس این گزارش در شرایطی به شکست خفت بار ارتش اسراییل در غزه پس از ۷۰ روز جنگ بی امان با مبارزان فلسطینی در غزه اذعان می‌کند که روز گذشته، شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی خبر داد که ارتش این رژیم، تیپ گولانی را از غزه، عقب می‌کشد؛ زیرا تلفات زیادی را در جریان درگیری با نیروهای مقاومت فلسطین متحمل شده است.

«تیپ گولانی» یا «تیپ شماره یک ارتش اسراییل» شامل نظامیانی است که صهیونیست‌ها می‌گویند بیشترین و سخت‌ترین آموزش‌ها را می‌بینند و در نبرد زمینی غزه هم حساب ویژه‌ای بر روی آنان باز شده بود.

این تیپ اما در برابر نیروهای مقاومت فلسطین راه به جایی نبرده است؛ هر چند که مسئولان صهیونیست آمار دقیقی از تلفات ارتش خود به ویژه تیپ گولانی ارایه نمی‌دهند، ولی تلفات زیادی به ویژه در محله الشجاعیه متحمل شده بودند.

به اذعان گزارشگر نشریه انگلیسی، «حوادث کنونی نوار غزه با حمایت آمریکا، انگلیس و برخی کشورهای اروپایی و در مقابل چشم جهانیان رخ می‌دهد و نیز این اتفاقات در شرایطی رخ می‌دهد که به وضوح شاهد عجز و ناتوانی جامعه بین‌المللی و سازمان ملل را در اتخاذ هرگونه اقدامی در جلوگیری از کشتار جمعی در غزه هستیم و خود رأیی آمریکا و استفاده از اهرم قدرتمند خود؛ یعنی، حق وتوی در شورای امنیت، مانع از توقف نسل کشی در غزه است.»

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که «شهادت و شهید در آموزه‌های دین اسلام، در کنار فداکاری و تسلیم شدن در راه مصلحت جمعی امت اسلامی، فردی است که در راه عادلانه و مشروع از دنیا برود. و در مورد غزه، آنان کسانی هستند که در مبارزه برای نجات برادران و خواهران خود از ظلم اسراییل و آزادی فلسطین از اشغال نظامی وحشیانه، جان خود را از دست می‌دهند.»

منبع: مـهر