امشب از ساعت ۲۱ ورزشگاه آنفیلد میزبان یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته هجدهم لیگ برتر انگلیس و مهم‌ترین بازی‌های این هفته فوتبال اروپاست. لیورپول و آرسنال که در دو رده بالایی جدول لیگ برتر قرار دارند، در فینالی کریسمسی به مصاف هم خواهند رفت! لیورپول؛ هدیه کریسمس در مرسی‌ساید توقف مقابل منچستریونایتد در حالی که […]

- لیورپول – آرسنال؛ فینال کریسمس!/ این بازی برای لیگ برتر سرنوشت‌ساز است

امشب از ساعت ۲۱ ورزشگاه آنفیلد میزبان یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته هجدهم لیگ برتر انگلیس و مهم‌ترین بازی‌های این هفته فوتبال اروپاست. لیورپول و آرسنال که در دو رده بالایی جدول لیگ برتر قرار دارند، در فینالی کریسمسی به مصاف هم خواهند رفت!

لیورپول؛ هدیه کریسمس در مرسی‌ساید

توقف مقابل منچستریونایتد در حالی که همه منتظر پیروزی لیورپول بودند، هم دشمن را شاد کرد و هم صدر را از تیم یورگن کلوپ گرفت. با این حال لیورپول چند روز بعد از آن بازی بدون‌گل اما پرحاشیه، این شانس را دارد که قبل از کریسمس صدر جدول را پس بگیرد. آرسنال رقیبی که سالیان اخیر بیشتر مقابل قرمزهای مرسی‌ساید بازنده بوده، با تیمی متحول‌شده به آنفیلد می‌آید. فصل قبل آرتتا و تیمش دردسرهای فراوانی برای لیورپول ایجاد کردند و این فصل هم به نظر می‌رسد همین دو تیم به‌علاوه منچسترسیتی مثلث قهرمانی لیگ برتر را تشکیل دهند. نتیجه می‌گیریم که هر اتفاقی در این بازی رخ بدهد، در سرنوشت قهرمانی لیگ برتر انگلیس تأثیر بسیار بزرگی خواهد داشت. کلوپ امیدوار است به هواداران لیورپول امشب هدیه کریسمس بدهد.

آرسنال؛ غول تازه لیگ برتر

تیمی که میکل آرتتا ساخته حالا کاملاً شکل گرفته و تبدیل به یکی از قدرت‌های لیگ برتر انگلیس شده است. آرسنال تا نزدیکی نیم‌فصل به هیچ تیمی از تیم‌های بیگ‌سیکس نباخته، مقابل منچسترسیتی و منچستریونایتد پیروز شده و مقابل تاتنهام و چلسی به تساوی رسیده. آرتتا امیدوار است با حفظ همین روند و امتیازگیری از لیورپول در آنفیلد، صدر جدول را حفظ کند. این اتفاق بسیار خوبی برای آرسنال خواهد بود، چرا که صدرنشین کریسمس همیشه شانس بزرگی برای قهرمانی در پایان فصل داشته. اگرچه این فصل امتیازها نزدیک است و علاوه بر مثلث آرسنال، لیورپول و منچسترسیتی، استون‌ویلا و تاتنهام هم برای دیگر تیم‌های بالای جدول دردسر درست می‌کنند.

آخرین بازی
نهم آوریل ۲۰۲۳ در دیدار برگشت فصل گذشته لیگ برتر انگلیس، دو تیم در آنفیلد با تساوی ۲-۲ به کارشان خاتمه دادند. ابتدا آرسنال با گل‌های مارتینلی و ژسوس پیش افتاد، اما لیورپول با گلزنی صلاح و فیرمینو از شکست فرار کرد.

آمار بازی
۶۲) لیورپول در آمار از آرسنال پیش است. قرمزهای مرسی‌ساید در ۶۲ مسابقه لیگ برتری مقابل این حریف لندنی ۲۵ برد کسب کرده‌اند؛ توپچی‌ها ۱۷ بازی را برده‌اند و ۲۰ بازی هم بین دو تیم مساوی شده است.
۱) در ۶ مسابقه اخیر بین لیورپول و آرسنال، توپچی‌ها فقط یک برد کسب کرده‌اند. ۴ بازی را لیورپول برده و یک بازی هم مساوی شده است. البته فصل قبل آرسنال به لیورپول نباخت.
۱۳) از آخرین مرتبه‌ای که آرسنال در یک فصل لیورپول را دبل کرد ۱۳ سال می‌گذرد. فصل ۲۰۱۰-۲۰۰۹ توپچی‌ها در بازی رفت ۲-۱ و در بازی برگشت ۱-۰ حریف‌شان را شکست دادند.
۰) پس از ۷ برد متوالی در آنفیلد، لیورپول سرانجام رکورد ۱۰۰ درصدی پیروزی خانگی را هفته گذشته با توقف مقابل منچستریونایتد از دست داد. با این حال هنوز تیم کلوپ در خانه بی‌شکست است. آرسنال هم رکوردی مشابه دارد.
۱۲) آرسنال با ۱۲ برد از این حیث بهترین تیم لیگ برتر انگلیس بوده است. صدرنشین فعلی استون‌ویلا را هم در این رکورد کنار خودش می‌بیند.
۱) لیورپول با یک شکست کمترین شکست را در فصل جاری داشته. مقابل تاتنهام در لندن تنها باخت تیم کلوپ در فصل جاری رقم خورد.
۱۰) آخرین برد آرسنال در آنفیلد به ۱۰ سال و چند ماه قبل برمی‌گردد که در سپتامبر ۲۰۱۲ با ۲ گل از سد لیورپول گذشتند.
۱۱) یورگن کلوپ و میکل آرتتا ۱۱ مرتبه مقابل هم قرار گرفته‌اند. سهم سرمربی آلمانی ۵ برد و سهم سرمربی اسپانیایی ۴ برد بوده است. ۲ بازی بین این‌دو هم مساوی شده.

مصدومان و محرومان
جوئل ماتیپ، تیاگو آلکانتارا، اندی رابرتسون، دیوگو ژوتا، الکسیس مک‌آلیستر و استفان بایچتیچ مصدومان لیورپول هستند که قطعاً به این بازی نخواهند رسید. وضعیت رایان خراونبرخ هم مبهم است. یورین تیمبر، توماس پارتی، فابیو ویرا و تاکهیرو تومیاسو هم در ترکیب آرسنال قرار نخواهند گرفت. احتمال رسیدن جورجینیو و محمد الننی وجود دارد.

ترکیب احتمالی دو تیم
لیورپول:
آلیسون، آرنولد، کوناته، فان‌دایک، سیمیکاس، اندو، سوبوسلای، جونز، صلاح، دیاس و نونیس
آرسنال: رایا، وایت، سالیبا، گابریل، زینچنکو، اودگارد، رایس، هاورتس، ساکا، مارتینلی و ژسوس

منبع: خبـر ورزشی