پرسپولیس در بحران است و در بدترین تاریخ ممکن به بدترین شرایط باشگاه خود رسید. همه از آنچه در سه ماه اخیر بر شاگردان گل محمدی رفته خبر داریم و نیازی به تکرار مکررات نیست. از مصدومیت‌ها، حوادث بازی، حاشیه‌های اختلافات داخلی و بیرونی خلاصه همه و همه در ناکامی پرسپولیس نقش دارند و هیچکس […]

- شمس آذر؛ غول کش به خانه سرخ هارسید/ ۳ امتیاز تنها شانس بقا در کورس قهرمانی، حتی برابر لورکوزن!

پرسپولیس در بحران است و در بدترین تاریخ ممکن به بدترین شرایط باشگاه خود رسید. همه از آنچه در سه ماه اخیر بر شاگردان گل محمدی رفته خبر داریم و نیازی به تکرار مکررات نیست. از مصدومیت‌ها، حوادث بازی، حاشیه‌های اختلافات داخلی و بیرونی خلاصه همه و همه در ناکامی پرسپولیس نقش دارند و هیچکس در این ناکامی طی ۹ مسابقه اخیر در لیگ و آسیا تردیدی ندارد. پرسپولیس در این فاصله تنها یک بازی را برده که برای تیم بزرگ اصلاً آمار خوبی نیست.

پرسپولیس باید از همین مسابقه با شمس آذر برای حل مشکل استارت بزند. تنها پیروزی در بازی خانگی می‌تواند کمی به اوضاع و احوال گل محمدی و تیمش سر و سامان بدهد. اما از بخت بد قرعه پرسپولیس در این هفته باید از شمس آذر قزوین پذیرایی کند. تیمی تازه وارد که فصل را با امتیاز منفی شروع کرد اما با نتایج شگفت انگیز یقه بزرگان را گرفت و در حال حاضر در رتبه نهم با ۱۷ امتیاز صدرنشین نیمه دوم جدول است. مهمترین ویژگی شمس آذر در این فصل بازی بیرون خانه بوده و شاگردان دقیقی فولاد و ملوان را در خانه حریف برده‌اند. شمس آذر هر چقدر در خانه به راحتی امتیاز می‌دهد بیرون خانه تیم بسیار خطرناکی است که حتی می‌توانست برای پرسپولیس در دوران اوج هم رقیبی خطرناک باشد چه رسد به این پرسپولیس! اما شرایط پرسپولیس به گونه‌ای است که اگر مقابل «لورکوزن» به عنوان آماده ترین تیم حال حاضر دنیا هم باید بازی می‌کرد، این هفته باید می‌برد! در واقع آنها در شرایط فعلی نباید کاری به اسم رقیب داشته باشند چون محکوم به پیروزی در سه بازی باقی مانده هستند.

در حال حاضر پرسپولیس از ۱۲ بازی ۲۲ امتیاز دارد و در پله پنجم جدول نشسته است. استقلال با ۲۸ امتیاز، سپاهان ۲۷ امتیاز، تراکتور ۲۴ امتیاز و ملوان با ۲۲ امتیاز در رتبه‌های اول تا چهارم جدول هستند. تفاضل گل ملوان یکی بیشتر از پرسپولیس است به همین دلیل قرمزها به رتبه پنجم رفته‌اند. اما در این جمع پنجگانه پرسپولیس و سپاهان یک بازی کمتر از بقیه دارند، یعنی برای این دو مدعی اصلی قهرمانی هنوز ۹ امتیاز تا پایان نیم فصل باقی مانده است. پرسپولیس علاوه بر بازی پیش رو با شمس آذر در هفته پانزدهم باید با مس بازی کند و یک دیدار معوقه از هفته یازدهم با نساجی هم دارد.

با فرض گرفتن این ۹ امتیاز و با توجه به اینکه جدالی رودررو بین مدعیان نیست  و در صورت پیروزی استقلال و سپاهان در بازی‌های پیش رو، پرسپولیس به رتبه سوم جدول می‌رسد و در آن صورت امیدهایش برای دفاع از عنوان قهرمانی فصل قبل در نیم فصل دوم پررنگ‌تر خواهد شد.

فراموش نکنیم که نقل و انتقالات زمستانی در پیش است و پرسپولیس می‌تواند در صورت رسیدن به رتبه سوم با روحیه بهتری در بازار خرید کند و امیدوار به ۱۵ بازی دور برگشت بماند. فقط دو جدال رو در رو با استقلال و سپاهان فرصت مناسب ای است تا قرمزها دوباره به صدر جدول برگردند.

منبع: خبـر ورزشی