تردز به‌تازگی در اتحادیه اروپا در دسترس قرار گرفت و در این مدت میزان دانلود آن رو به افزایش بوده است. این اپلیکیشن متن‌محور که وابسته به اینستاگرام است، در ماه ژوئیه (تیرماه ۱۴۰۲) عرضه شد، اما حالا در همین چند روز به محبوب‌ترین اپلیکیشن در اپ استور اپل تبدیل شده است. این محبوبیت نشان […]

تردز به‌تازگی در اتحادیه اروپا در دسترس قرار گرفت و در این مدت میزان دانلود آن رو به افزایش بوده است. این اپلیکیشن متن‌محور که وابسته به اینستاگرام است، در ماه ژوئیه (تیرماه ۱۴۰۲) عرضه شد، اما حالا در همین چند روز به محبوب‌ترین اپلیکیشن در اپ استور اپل تبدیل شده است. این محبوبیت نشان می‌دهد که شبکه اجتماعی «ایلان ماسک»، یعنی ایکس رقیب قدرتمندی پیدا کرده است.

براساس گزارش اینسایدر، اگرچه تردز اپلیکیشن کاملاً مستقلی نیست، اما عملکرد خوب متا باعث شده است که این برنامه بیشترین دانلود را در اپ استور داشته باشد. عرضه این اپلیکیشن در اتحادیه اروپا و راه‌انداری نسخه تحت وب آن سبب شده است که تعداد کاربران تردز افزایش یابد. این اپ پیش از عرضه در اروپا در رتبه پنجم دانلود قرار داشت، اما سپس به رتبه اول در اپ استور صعود کرد. تردز در فروشگاه گوگل پلی در رتبه پنجم برنامه‌های رایگان قرار دارد.

عملکرد خوب تردز و متا در سال ۲۰۲۳

در سال ۲۰۲۲، اپلیکیشن‌های شرکت متا در بین ۱۰ برنامه پردانلود اپ استور اپل هیچ جایگاهی نداشتند. حالا علاوه‌ بر تردز، اینستاگرام هم در رتبه‌بندی ده برنامه برتر اپ استور قرار دارد و حتی فیسبوک، قدیمی‌ترین اپلیکیشن متا نیز سریع‌تر از تیک‌تاک درحال رشد است.

طی سه ماه گذشته، تعداد کاربران تردز به‌طور پیوسته افزایش یافته. براساس داده‌های Apptopia، تعداد کاربران فعال روزانه این اپ ۱۷ درصد (حدود ۳۵ میلیون نفر) افزایش یافته و تعداد کاربران فعال ماهانه نیز رشد ۲۷ درصدی (حدود ۱۴۰ میلیون نفر) داشته است. داده‌ها نشان می‌دهد که این اپ از زمان عرضه ۴۴۵ میلیون بار دانلود شده است.

براساس گزارش اپل در مورد اپلیکیشن‌ها و بازی‌های برتر خود در سال ۲۰۲۳، تردز که تنها شش ماه از عرضه آن می‌گذرد، چهارمین اپلیکیشن محبوب اپ استور برای کل سال بوده است.

از سوی دیگر، تعداد کاربران فعال روزانه ایکس طی سه ماه گذشته حدود ۵ درصد کاهش یافته است. همچنین از زمان تغییر نام این شبکه اجتماعی از توییتر به ایکس، میزان دانلود این اپلیکیشن در پایین‌ترین سطح باقی مانده است.

۵۸۵۸

منبع: خبـرآنلاین