مقاومت توانمندتر از گذشته/ رژیم اشغالگر در باتلاق جنگ گیر کرده است
مقاومت توانمندتر از گذشته/ رژیم اشغالگر در باتلاق جنگ گیر کرده است

به نقل از شبکه خبری المیادین، اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس و نماینده این جنبش در لبنان در این باره اظهار کرد: رژیم اشغالگر نتوانست هیچ یک از اهداف خود را در جنگ با غزه محقق کند. مجدداً تاکید می‌کنیم که هیچ مذاکره‌ای در مورد اسرای رژیم اشغالگر انجام نخواهد شد مگر پس از […]

- مقاومت توانمندتر از گذشته/ رژیم اشغالگر در باتلاق جنگ گیر کرده است

به نقل از شبکه خبری المیادین، اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس و نماینده این جنبش در لبنان در این باره اظهار کرد: رژیم اشغالگر نتوانست هیچ یک از اهداف خود را در جنگ با غزه محقق کند. مجدداً تاکید می‌کنیم که هیچ مذاکره‌ای در مورد اسرای رژیم اشغالگر انجام نخواهد شد مگر پس از پایان تجاوز.

حمدان افزود: اسرای اسرائیلی اینجا رها شده‌اند؛ چراکه بنیامین نتانیاهو این را می‌خواست و من به خانواده‌های آنها می‌گویم که شما باید در مورد سرنوشت فرزندان خود تصمیم بگیرید.

وی با اشاره به توهمات رژیم صهیونیستی درباره امکان نابودی جنبش حماس نیز، گفت: ما تائید می‌کنیم که تهدیدات دشمن و حامیان آن برای از بین بردن گردان‌های القسام (شاخه نظامی جنبش حماس) کاملاً فروپاشیده است و گردان‌های القسام امروز در میدان جنگ بیش از گذشته توانمند هستند.

حمدان ادامه داد: رژیم اشغالگر در جنگی بدون افق گیر افتاده است، ارتش آن در میدان متحمل خسارات سنگینی شده و افسرانش از میدان نبرد فرار می‌کنند.

حمدان در بخش دیگری از اظهاراتش درباره قطعنامه جمعه شب شورای امنیت مبنی بر افزایش ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه نیز تاکید کرد: قطعنامه شماره ۲۷۲۰ شورای امنیت سازمان ملل ضعیف و گامی ناکافی است و پاسخگوی نیازهای اهالی غزه نیست؛ چراکه دولت آمریکا تلاش کرد تا این قطعنامه را از محتوای واقعی آن خالی کند.

این رهبر حماس ادامه داد: یکی از وظایف شورای امنیت رساندن کمک به کل نوار غزه و عدم پایبندی به نقشه‌های دشمن است. ما از تلاش‌های کشورهای عربی که قطعنامه را پیشنهاد کردند و تلاش روسیه برای اعمال اصلاحاتی در آن به منظور پایان یافتن جنگ، قدردانی می‌کنیم.

شورای امنیت سازمان ملل جمعه شب قطعنامه کمک به غزه را به شماره ۲۷۲۰ پس از یک هفته کشمکش با ۱۳ رای مثبت تصویب کرد و آمریکا و روسیه بعنوان دو عضو دائم این شورا به آن رای ممتنع دادند و هیچ یک از ۱۵ عضو شورای امنیت با آن مخالفت نکردند.

آمریکا اعلام کرده بود که از جدیدترین پیش نویس قطعنامه شورای امنیت درباره غزه حمایت می‌کند. در این قطعنامه از درخواست “آتش بس موقت” خودداری شده است.

قطعنامه تصویب شده شورای امنیت از همه طرف‌ها می‌خواهد که «ارسال فوری، ایمن و بدون مانع کمک‌های بشردوستانه به صورت انبوه» را به طور مستقیم به غیرنظامیان فلسطینی تسهیل و امکان‌پذیر کنند و به رژیم اسرائیل نیز امکان می‌دهد بر ارسال کمک‌ها به غزه کنترل داشته باشد.

این قطعنامه همچنین از طرف‌ها می‌خواهد «شرایط را برای توقف پایدار خصومت‌ها ایجاد کنند.»

نسخه اولیه خواستار توقف جنگ بود و پیش نویس دوم خواستار «تعلیق» جنگ برای ارائه کمک بود که توسط آمریکا وتو شد.

از دیگر بندهای این قطعنامه آن است که «استفاده از تمام مسیرهای موجود به سراسر نوار غزه» برای ارسال کمک‌ها تسهیل شود.

باشگاه خبرنگاران