این دو ستاره پرسپولیس در اسفندماه به سربازی می‌روند
این دو ستاره پرسپولیس در اسفندماه به سربازی می‌روند

ورزش سه نوشت: مسئله خدمت سربازی در طول سالیان چالش بزرگی برای بازیکنان بوده است. به خصوص اگر آنها در تیم‌های بزرگ و در دوران اوج‌شان بوده باشند این مسئله سخت‌تر هم می‌شود. چشم‌های اشکبار احمد نوراللهی در پایان نیم فصل اول لیگ شانزدهم یا ماجرای سرباز شدن سیاوش یزدانی و حسین مرادمند از استقلال […]

- این دو ستاره پرسپولیس در اسفندماه به سربازی می‌روند

ورزش سه نوشت: مسئله خدمت سربازی در طول سالیان چالش بزرگی برای بازیکنان بوده است. به خصوص اگر آنها در تیم‌های بزرگ و در دوران اوج‌شان بوده باشند این مسئله سخت‌تر هم می‌شود. چشم‌های اشکبار احمد نوراللهی در پایان نیم فصل اول لیگ شانزدهم یا ماجرای سرباز شدن سیاوش یزدانی و حسین مرادمند از استقلال لیگ بیست و یکم که برای قهرمانی می‌جنگید از یادها پاک نمی‌شود. این موضوع ممکن است برای بسیاری از بازیکنان تکرار بشود.

میثاقی در برنامه فوتبال برتر خبر از سرباز شدن میلاد سرلک و محمد عمری داد و سپس راهکاری در خصوص طی شدن خدمت سربازی ارائه کرد که آن را می‌خوانید:
:چندتا از بازیکن‌ها راجع به این نکته تماس گرفتند. اتفاقی که برای حسین مرادمند و سیاوش یزدانی در اوج بازی‌های استقلال افتاد و استقلال با رفتن دو دفاع وسطش یک جوری خودش را جمع و جور کرد و توانست نتیجه هم بگیرد. یک وقفه‌ای بین دوران بازی بازیکنان اتفاق می‌افتد. باید یک تدبیری برای این مسئله اندیشیده بشود.

میلاد سرلک باید خدمت برود. باید بدانیم بحث دعوت به تیم ملی چطوری است؟ لیست اولیه است یا کسی که در تیم ملی بازی می‌کند یا اینکه فقط دعوت شدن کافی است.این مسئله خیلی مبهم است. فوتبالیست‌های ملی پوش و لیگ برتری می‌توانند از معافیت استفاده کنند که این هم کلا دارد برداشته می‌شود. پس یک‌سری از بازیکنان همین نیم فصل سرباز می‌شوند‌. بازیکنانی مثل سرلک و عمری ممکن است سرباز شوند.

از دوستان‌مان در فدراسیون فوتبال و نظام وظیفه خواهش می‌کنم که یک تدبیری بیندیشند برای خدمت سربازی. یک موقعی قانونی گذاشته بودند که بازیکنانی که با تیم‌های نظامی قرارداد می‌بستند می‌توانستند در تیم‌های قبلی‌شان بازی کنند اما یک درصدی از قراردادشان را به سازمان وظیفه عمومی می‌دادند. این هم یک ایده است و شاید یک عددی بتواند کمک کند به جاهایی که سازمان وظیفه عمومی صلاح می‌داند.

بازیکنان لیگ برتری ما حدود ده میلیارد رقم قراردادشان است. ده بازیکن تاپ لیگ برتری می‌شود صد میلیارد. اگر این امکان باشد می‌توانند این مبلغ را به جای مهمی ببرند و آنجا هزینه کنند و بازیکن به روند خودش در تیم سطح یک خود ادامه بدهد. درحال حاضر بحث معافیتی نیست. باید متر و معیار تیم‌های نظامی و چگونگی گرفتن بازیکن هم مشخص بشود.”

منبع: اطلاعات انلاین