به گزارش زیرنویس، معاون مدیر اجرایی یونیسف در این باره گفت: یکی دیگر از عواملی که امسال را به «یکی از سخت‌ترین سال‌ها» برای کودکان تبدیل کرد، بودجه ناکافی برای فعالیت‌های بشردوستانه و آسیب رساندن به کودکان نیازمند به کمک‌ به ویژه در مناطق درگیری بوده است. این مقام سازمان ملل در یک مصاحبه با […]

به گزارش زیرنویس، معاون مدیر اجرایی یونیسف در این باره گفت: یکی دیگر از عواملی که امسال را به «یکی از سخت‌ترین سال‌ها» برای کودکان تبدیل کرد، بودجه ناکافی برای فعالیت‌های بشردوستانه و آسیب رساندن به کودکان نیازمند به کمک‌ به ویژه در مناطق درگیری بوده است.

این مقام سازمان ملل در یک مصاحبه با خبرگزاری آناتولی اظهار کرد: من فکر می کنم سال ۲۰۲۳ یکی از سخت ترین سال ها برای کودکان در سراسر جهان بوده است. فکر می کنم آنچه بیش از همه مرا تحت تأثیر قرار داده، خشونت وحشتناک و بی‌سابقه‌ای است که در غزه دیده ایم.

او گفت: این چیزی که ما شاهد آن بوده‌ایم، سطح بی‌سابقه‌ای از خشونت و قساوت علیه زنان و کودکان بی‌گناه در غزه بوده است.

بنابر این گزارش، رژیم صهیونیستی از زمان آغاز درگیری‌ها تاکنون حداقل ۲۰ هزار و ۴۲۴ فلسطینی، اکثرا زنان و کودکان را کشته و ۵۴ هزار و ۳۶ نفر دیگر را نیز زخمی کرده است.

به گفته منابع فلسطینی و بین المللی، این یک فاجعه انسانی بی سابقه است و خسارات زیادی نیز به زیرساخت ها وارد شده است.

ورود به سال ۲۰۲۴ با «موقعیت های بسیار دشوار»

این مقام سازمان ملل با تاکید بر اینکه سال پر دردسر دیگری در حال نزدیک شدن است، گفت: نه تنها جهان وارد سال جدیدی می شود بلکه بسیاری از منازعات جاری نیز در حال ورود به سال جدید هستند. با این حال وی ابراز امیدواری کرد که یونیسف به فعالیت های خود ادامه دهد.

او گفت: فکر می‌کنم کاملاً واضح است که ما با شرایط بسیار دشوار در غزه، سودان، جمهوری دموکراتیک کنگو و … به سال ۲۰۲۴ می‌رویم. ما باید اطمینان حاصل کنیم که بحران های موجود در جهان را فراموش نکنیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین به کاری که انجام می‌دهیم امیدواریم و می‌دانیم که تفاوت ایجاد می‌کند. فعالیت یونیسف در کشورهای هدف تاثیر مثبت دارد.

از یونیسف در سال ۲۰۲۴ چه انتظاری داریم؟

بنابر گزارش آناتولی، یونیسف در فراخوان سال ۲۰۲۴ خود، درخواست کمک مالی اضطراری ۹.۳ میلیارد دلاری را برای دستیابی به حداقل ۹۳.۷ میلیون کودک در ۱۵۵ کشور آغاز کرد.

پنج درخواست اصلی از نظر تامین بودجه برای سال ۲۰۲۴ شامل افغانستان با ۱.۴۴ میلیارد دلار، پناهندگان سوری و سایر جمعیت های آسیب پذیر با ۸۶۰ میلیون دلار، سودان با ۸۴۰ میلیون دلار، جمهوری دموکراتیک کنگو با ۸۰۴ میلیون دلار و اوکراین و پاسخ به پناهندگان با ۵۸۰ میلیون دلار است.

همچنین از جمله اهداف یونیسف، دسترسی به آموزش رسمی یا غیر رسمی برای ۱۹.۳ میلیون کودک و در دسترس قرار دادن سلامت روان مبتنی بر جامعه و حمایت روانی اجتماعی برای ۲۶.۷ میلیون کودک در سراسر دنیاست.

منبع خبر: رکنـا