متقاضیان خرید در بازار مسکن انتظار دارند قیمت‌های فعلی حداقل ۲۰‌درصد کاهش یابد. سطح میانگین قیمت پیشنهادی فایل‌های فروش آپارتمان بر اساس «انتخاب سه محله شاخص» ازهر یک از ۲۲ منطقه تهران، برآورد شد. بر اساس وضعیت فعلی فایل‌های فروش آپارتمان در محله‌های منتخب شهر تهران، میانگین قیمت پیشنهادی رقمی در حدود ۷۸ میلیون تومان […]

 متقاضیان خرید در بازار مسکن انتظار دارند قیمت‌های فعلی حداقل ۲۰‌درصد کاهش یابد.

قیمت آپارتمان‌های ۷۰ تا ۹۰ متری در تهران

سطح میانگین قیمت پیشنهادی فایل‌های فروش آپارتمان بر اساس «انتخاب سه محله شاخص» ازهر یک از ۲۲ منطقه تهران، برآورد شد. بر اساس وضعیت فعلی فایل‌های فروش آپارتمان در محله‌های منتخب شهر تهران، میانگین قیمت پیشنهادی رقمی در حدود ۷۸ میلیون تومان است.

این، «قیمت پیشنهادی» فروشنده هاست که در شرایط طبیعی بازار معمولا بین حداقل ۵ تا ۱۵‌درصد از آن، هنگام انجام معامله فروش، کاسته می‌شود و بعد از چانه زنی، «قیمت قطعی» فروش از این کمتر می‌شود. با این حال در وضعیت فعلی بازار مسکن که تقاضای خرید به شدت کاهش یافته است، سطح فعلی قیمت‌های پیشنهادی، با احتمال بالا، «کاهش قابل‌توجهی» پیدا می‌کند تا معامله خرید صورت بگیرد.

در جدول زیر، با یک نگاه می‌شود «سطح قیمت مدنظر فروشنده ها» را شناسایی کرد. این در حالی است که در گزارش اخیر مشخص شد، متقاضیان خرید در بازار مسکن انتظار دارند قیمت‌های فعلی حداقل ۲۰‌درصد کاهش یابد.

قیمت آپارتمان‌های ۷۰ تا ۹۰ متری در تهران

دنیای اقتصاد

+