به گزارش زیرنویس از اصفهان؛ محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور در حاشیه بازدید از پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان_قم_تهران گفت: این پروژه در حال حاضر در حدفاصل اصفهان تا قم در مرحله زیرسازی، اجرایی و عملیاتی شده است. در اصفهان چند اولویت مهم داریم، مسئله نخست تأمین آب استان اصفهان است، در مراحل بعدی پروژه قطار […]

به گزارش زیرنویس از اصفهان؛ محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور در حاشیه بازدید از پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان_قم_تهران گفت: این پروژه در حال حاضر در حدفاصل اصفهان تا قم در مرحله زیرسازی، اجرایی و عملیاتی شده است. در اصفهان چند اولویت مهم داریم، مسئله نخست تأمین آب استان اصفهان است، در مراحل بعدی پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان تا تهران دنبال می‌شود.

وی افزود: از لحاظ اجرایی حدفاصل قم تا اصفهان ۲۴۵ کیلومتر است که از این میزان حدود ۱۵۰ کیلومتر (۷۰ درصد) زیرسازی عملیاتی شده است. اشکالاتی در فرایند اجرایی این پروژه ایجاد شده بود اما با پیگیری استاندار اصفهان و دستور ریاست‌جمهوری مسئله‌ای که بایستی توسط شورای اقتصاد حل و فصل می‌شد، تعیین تکلیف شد و سازمان برنامه در مرحله صدور تضمین نامه است تا کار با سرعت و جدیت بیشتری دنبال شود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور ادامه داد: صبح امروز جلسه‌ای را با حضور معاون اول رییس‌جمهور در خصوص پروژه‌های عمرانی کلان کشور داشتیم، در مورد اصفهان نیز عنوان شد دو مسئله از جمله تأمین آب استان و سپس پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان_قم_تهران در اولویت هستند.

منصوری تاکید کرد: با درخواست استاندار اصفهان مقرر شده تا کارگروهی در سطح ملی برای پیگیری و رصد مشکلات استان اصفهان تشکیل شود که در این کارگروه پیشرفت پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان_تهران را نیز دنبال خواهیم کرد.

گفتنی‌ست معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، از امروز چهارم دی ماه به مدت دو روز، با هدف بررسی برخی پروژه‌های کلان عمرانی و زیرساختی و دیدار با تعدادی از نخبگان و جامعه دانشگاهی، به استان اصفهان سفر کرده است.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، حضور در جمع دانشجویان استان به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان، تجلیل از برگزیدگان جشنواره شهید رجایی، بازدید از پروژه کنار گذر شرق و سالن همایش‌های بین‌المللی اصفهان، بخش‌هایی از برنامه سفر دو روزه معاون اجرایی رئیس جمهور در استان اصفهان است.

اصفهان/ بهمن راعی

منبع خبر: رکنـا