به گزارش زیرنویس، فرمانده تیپ عملیاتی امام صادق (ع) استان بوشهر بعد از ظهر دوشنبه در اولین گردهمایی و نمایشگاه دستاوردهای دانش و پژوهش نیروهای مسلح استان بوشهر که به مناسبت هفته دانش و پژوهش به میزبانی تیپ عملیاتی امام صادق (ع) استان بوشهر برگزار شد، اظهار کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ارتش، نیروی […]

به گزارش زیرنویس، فرمانده تیپ عملیاتی امام صادق (ع) استان بوشهر بعد از ظهر دوشنبه در اولین گردهمایی و نمایشگاه دستاوردهای دانش و پژوهش نیروهای مسلح استان بوشهر که به مناسبت هفته دانش و پژوهش به میزبانی تیپ عملیاتی امام صادق (ع) استان بوشهر برگزار شد، اظهار کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ارتش، نیروی انتظامی، سپاه و بسیج علاوه بر مقتدر بودن در تمامی زمینه‌ها نیز حرف برای گفتن دارند.

سردار یدالله کشاورز خاطرنشان کرد: شهدا بهترین الگو برای همه ما هستند و با الگو و تاسی گرفتن از شهدا در امورات مشکلات مرتفع خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر به تاریخ تشیع از عصر خونبار عاشورا تا به امروز نگاه کنیم، در هیچ دوره‌ای ایران، اسلام و تشیع به اندازه امروز مقتدر و سربلند نبوده است و این از برکت ارتش شجاع، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و همه فداییان ملت در مجموعه امنیتی و نظامی کشور است.

وی افزود: اگر تأملی در تاریخ داشته باشد، هر جنایت و فسادی که در جهان صورت گرفته است از سوی افراد تحصیل کرده و عالم و البته به دور از تقوا صورت گرفته است، هر جایی که علم و دانش اثر بخش بود، تقوای فردی سهم بسزایی داشته است.

سردار کشاورز گفت: علم آموزی از دیدگاه اسلام اهمیت بسیار بالایی دارد، و آیات و روایات فراوانی گواه این مطلب است.

عضو هیأت علمی دانشگاه خلیج فارس استان بوشهر نیز خاطرنشان کرد: ضرورت دانش مفید در اسلام هیچ قید زمانی و مکانی ندارد و علم باید انسان را به پارسایی برساند، همان گونه که تقوا در کسب دانش نقش زیادی دارد.

رضا دیانت بیان کرد: هدف از کسب علم در اسلام رسیدن به دانش واقعی و کشف حقایق عالم هستی است.

وی تصریح کرد: امروز یکی از افتخارات در جامعه ایران و در جامعه بعد از انقلاب‌مان، آمار علم و دانش است؛ یعنی اگر مقایسه کنیم با ۴۴ سال پیش می‌بینیم پیشرفت جامعه از لحاظ تعداد دانش‌آموز، دانشجو، مراکز پژوهشی و علمی، مراکز فناوری، پردیس‌ها، پارک‌های علم و فناوری، مداوم در حال سرعت یافتن است.

وی اظهار داشت: در طول این مدت مشاهده می‌کنیم که ایران در مسیر رشد علم و دانش حرکت قابل قبولی را پیدا کرده است، همه آمار و ارقام نشان می‌دهد سال به سال بهتر بوده است.

دیانت بیان کرد: در رشد علمی جز اولین‌ها در دنیا هستیم و ایران در مسیر رشد و دانش، حرکت قابل قبولی دارد.

در این مراسم از سه جلد کتاب توسط تیپ عملیاتی امام صادق (ع) و ۲ جلد کتاب توسط فراجا استان رو نمایی شد و از چهل نفر برتر در زمینه دانشی تجلیل به عمل آمد.

منبع: مـهر