۱۳ نفر از کارکنان دستگاه قضا در یک استان بازداشت شدند
۱۳ نفر از کارکنان دستگاه قضا در یک استان بازداشت شدند

نظارت مستمر و برخورد جدی با فساد درون و برون قوه قضاییه از این روی مهم است که می‌توان با شناسایی بستر‌ها و فرآیند‌های فساد زا و اصلاح عناصر غافل، مانع از خدشه دار شدن باور و اعتماد مردم به کارگزاران نظام شد. محمدجعفر عبدالهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: در تیرماه سال جاری، مبارزه […]

- ۱۳ نفر از کارکنان دستگاه قضا در یک استان بازداشت شدند

نظارت مستمر و برخورد جدی با فساد درون و برون قوه قضاییه از این روی مهم است که می‌توان با شناسایی بستر‌ها و فرآیند‌های فساد زا و اصلاح عناصر غافل، مانع از خدشه دار شدن باور و اعتماد مردم به کارگزاران نظام شد.
 محمدجعفر عبدالهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: در تیرماه سال جاری، مبارزه با فساد درون و برون قوه قضاییه از جمله مأموریت‌های مقام معظم رهبری به دستگاه قضایی کشور بود که بارها مورد تأکید رئیس قوه قضاییه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در همین راستا دستگاه قضایی استان در برابر گزارشهای ناظر بر وقوع تخلف و فساد درون سازمانی بی اعتنا نبوده و حساسیت ویژه‌ای را در دستور کار قرار می‌دهد تا اصل یکسان بودن اشخاص در برابر قانون به درستی ایفا شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی مأموران اطلاعاتی و عملیاتی مرکز حفاظت و اطلاعات استان تصریح کرد: طی ۹ ماهه گذشته، ۳۵۰ گزارش به آن مرکز ارسال و ۱۳ تن از شاغلین و مرتبطین دستگاه قضایی و سازمان‌های تابعه استان شناسایی، دستگیر و به مراجع قانونی صالح معرفی شدند.

عبدالهی در ادامه با اشاره به عمده عناوین اتهامات گفت: عناوین مجرمانه‌ای از قبیل جعل اوراق قضایی، کارچاق کنی و ادعای نفوذ، کلاهبرداری و غصب عنوان مأمورین دولتی، دریافت رشوه را می‌توان بیان کرد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در پایان افزود: دستگاه قضایی استان داعیه دار صیانت است و در برابر گزارش های به دست آمده بی تفاوت نیست و با تعامل ارزشمند و سازنده‌ای که با دستگاه‌های نظارتی دارد، ارجاع و پیگیری برخورد‌های قانونی و بدون اغماض و منطبق با موازین را انجام می‌دهد.

منبع: اطلاعات انلاین