به گزارش زیرنویس، سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس دقایقی پش با انتشار بیانیه‌ای در فضای مجازی مدعی شد که گزارش‌هایی را مبنی بر یک حادثه در ۵۰ مایلی بندر الحدیده در غرب یمن دریافت کرده است. در بیانیه این مرکز آمده است که مقامات هم‌اکنون مشغول تحقیق درباره این حادثه هستند و همچنین به کشتی‌ها […]

به گزارش زیرنویس، سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس دقایقی پش با انتشار بیانیه‌ای در فضای مجازی مدعی شد که گزارش‌هایی را مبنی بر یک حادثه در ۵۰ مایلی بندر الحدیده در غرب یمن دریافت کرده است.

در بیانیه این مرکز آمده است که مقامات هم‌اکنون مشغول تحقیق درباره این حادثه هستند و همچنین به کشتی‌ها توصیه شده که با احتیاط عبور کنند و هرگونه فعالیت مشکوک را گزارش دهند. این بیانیه درباره این «حادثه» جزئیات بیشتری منتشر نکرده است.

هفته‌هاست که نیروهای مسلح یمن در دفاع از مردم فلسطین در غزه، کشتی‌های تجاری رژیم صهیونیستی در دریای سرخ را با حمله‌های پهپادی و موشکی هدف حمله قرار می‌دهد.

انجمن صنایع غذایی رژیم صهیونیستی دیروز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای نسبت به کمبود برخی اقلام غذایی در پی حمله به کشتی‌های صهیونیست در دریای سرخ خبر داد. در این بیانیه که از سوی نشریه معاریو منتشر شده، آمده است: خطر کمبود مواد غذایی در شرایط اضطراری پس از اتفاقات دریای سرخ و در بحبوحه جنگ در غزه به شدت احساس می‌شود. ما خواستار آن هستیم که تلاش‌هایی صورت گیرد که تولید مواد غذایی در اسراییل به کمتر از ۷۵ درصد از نیاز داخلی نرسد.

این بیانیه می‌افزاید: عدم توجه به این نکته و اجرایی شدن این فرمان می‌تواند باعث کمبود شدید مواد غذایی در مواقع اضطراری و جنگ شود.

این بیانیه پس از آن منتشر می‌شود که علی رغم تشکیل ائتلاف دریایی به رهبری آمریکا، نیروهای مسلح یمن همچنان در حال توقیف کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی در دریای سرخ است.

گرچه رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند اتفاقات رخ داده در دریای سرخ علیه کشتی‌های مرتبط با این رژیم را بی اهمیت جلوه دهد، اما حقیقت این است که تل آویو آسیب‌های بسیار سنگینی از حمله جنبش انصارالله یمن به کشتی‌های منتسب به خود دیده است. هراس کشتی‌ها از رساندن کالا به این رژیم و کمبود برخی کالاها یکی از این موارد است.

منبع: مـهر