به گزارش زیرنویس به نقل از الجزیره، فرماندهی مرکزی آمریکا در غرب آسیا موسوم به سنتکام با انتشار بیانیه‌ای ادعا کرد که طی ۱۰ ساعت گذشته ۱۲ پهپاد، ۳ موشک ضد کشتی و ۲ موشک کروز شلیک شده توسط نیروهای یمنی در جنوب دریای سرخ را رهگیری و منهدم کرده است. به ادعای فرماندهی مرکزی […]

به گزارش زیرنویس به نقل از الجزیره، فرماندهی مرکزی آمریکا در غرب آسیا موسوم به سنتکام با انتشار بیانیه‌ای ادعا کرد که طی ۱۰ ساعت گذشته ۱۲ پهپاد، ۳ موشک ضد کشتی و ۲ موشک کروز شلیک شده توسط نیروهای یمنی در جنوب دریای سرخ را رهگیری و منهدم کرده است.

به ادعای فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه، در نتیجه حمله نیروهای یمنی به کشتی‌ها در جنوب دریای سرخ، خسارتی به این کشتی‌ها وارد نشد و هیچ تلفاتی نیز گزارش نشده است.

سنتکام در بیانیه خود ادعا کرد: «ناو یواس‌اس لابون و جنگنده‌های اف ۱۸ جمعی ناو هواپیمابر آیزنهاور ۱۲پ هپاد انتحاری، ۳موشک بالستیک ضد کشتی و ۲موشک کروز را که توسط یمن در فاصله زمانی ۱۰ ساعته شلیک شده بود، رهگیری و منهدم کردند.»

این ادعای نیروهای آمریکایی در حالی صورت گرفته است که «علی القحوم»، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در سخنانی تاکید کرد که عملیات نیروهای مسلح یمن از همه سیستم های دفاعی آمریکا و اسراییل فراتر رفته و به آنها نفوذ می کند.

به گفته القحوم، عملیات نیروهای مسلح یمن موید اراده قوی برای حمایت از فلسطین و غزه بدون توجه به تهدیدات آمریکا و اسراییل است.

از سوی دیگر، انجمن صنایع غذایی رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای نسبت به کمبود برخی اقلام غذایی در پی حمله به کشتی‌های صهیونیست در دریای سرخ خبر داد.

در این بیانیه که از سوی نشریه معاریو منتشر شده، آمده است: خطر کمبود مواد غذایی در شرایط اضطراری پس از اتفاقات دریای سرخ و در بحبوحه جنگ در غزه به شدت احساس می‌شود. ما خواستار آن هستیم که تلاش‌هایی صورت گیرد که تولید مواد غذایی در اسراییل به کمتر از ۷۵ درصد از نیاز داخلی نرسد.

این بیانیه می‌افزاید: عدم توجه به این نکته و اجرایی شدن این فرمان می‌تواند باعث کمبود شدید مواد غذایی در مواقع اضطراری و جنگ شود.

این بیانیه پس از آن منتشر می‌شود که علی رغم تشکیل ائتلاف دریایی به رهبری آمریکا، نیروهای مسلح یمن همچنان در حال توقیف کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی در دریای سرخ است.

گرچه رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند اتفاقات رخ داده در دریای سرخ علیه کشتی‌های مرتبط با این رژیم را بی اهمیت جلوه دهد، اما حقیقت این است که تل آویو آسیب‌های بسیار سنگینی از حمله جنبش انصارالله یمن به کشتی‌های منتسب به خود دیده است. هراس کشتی‌ها از رساندن کالا به این رژیم و کمبود برخی کالاها یکی از این موارد است.

همچنین، نشریه آمریکایی نشنال اینترست روز دوشنبه در گزارشی با اذعان به قدرت موشکی نیروهای مسلح یمن نوشت: «برخورداری صنعا از فناوری موشک‌های ضد کشتی مشابه با فناوری که تنها ارتش چین از آن برخوردار است، می‌تواند معادلات نبرد را تغییر دهد.»

نشنال اینترست نوشت: «در هفته‌های اخیر، جنبش انصارالله در یمن کشتی‌های تجاری در تنگه باب المندب و جنوب دریای سرخ را مورد حمله قرار داده‌اند، با این هدف اعلام شده که از جریان کالا به اسراییل جلوگیری کنند و هزینه تجارت دریایی را برای کشورهای حامی لشکرکشی اسراییل به غزه افزایش دهند و این کارزاری که یمن علیه کشورهای حامی اسراییل به راه انداخته سبب بُهت و حیرت دستگاه اطلاعاتی آمریکا شده است.»

منبع: مـهر