معرفی ۱۰ روستای زیبا در استان گیلان + بهترین روستاهای گیلان
معرفی ۱۰ روستای زیبا در استان گیلان + بهترین روستاهای گیلان

به گزارش زیرنویس، همیشه اولین جایی که برای سفر بین شهری به ذهنمان می‌رسد، شمال کشور است. استان‌های شمالی کشور با ترکیبی جذاب از سواحل زیبای دریای خزر و طبیعت سبز و دلنشین، بهترین مناطق برای عوض‌کردن حال‌وهوا و لذت‌بردن از سفری چند روزه است. استان گیلان در هر فصلی از سال مملو از گردشگر […]

به گزارش زیرنویس، همیشه اولین جایی که برای سفر بین شهری به ذهنمان می‌رسد، شمال کشور است. استان‌های شمالی کشور با ترکیبی جذاب از سواحل زیبای دریای خزر و طبیعت سبز و دلنشین، بهترین مناطق برای عوض‌کردن حال‌وهوا و لذت‌بردن از سفری چند روزه است. استان گیلان در هر فصلی از سال مملو از گردشگر و مسافر است. در این مقاله زیباترین روستاهای گیلان را به شما معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

۱. روستای جواهردشت

روستای جواهردشت

احتمالا نام این روستای زیبا را بسیار شنیده‌اید. روستای زیبای جواهردشت ترکیبی فوق‌العاده از مناظر زیبا، چشمه‌های جوشان و دشت‌های پر از گل است. این روستا در فاصله ۱۲۰کیلومتری رشت، در ارتفاعات شرقی گیلان واقع است و یکی از مناطق ییلاقی این استان شناخته می‌شود. با سفر به این روستای زیبا می‌توانید از جاذبه‌هایی مانند آبشار دوآب، قله سماموس، چشمه ناصردشت و غار جواهردشت نیز دیدن کنید. اقیانوس ابر هم پدیده‌ای است که بسیاری از مسافران را به این روستای شمالی زیبا می‌کشاند. اگر قصد سفر به گیلان را دارید، روستای جواهردشت را در لیست روستاهایی قرار دهید که حتما باید به آن سر بزنید. از کدام شهر قرار است راهی شمال شوید؟‌

۲. روستای سرولات

روستای سرولات

این روستای زیبا که در کنار رودخانه‌های خروشان «کوروئه» و «آچی‌رود» واقع شده، بخشی از منطقه حفاظت‌شده جواهردشت محسوب می‌شود. خاک حاصلخیز این روستای زیبا باعث رویش پوشش‌های گیاهی مختلفی شده است. اگر اهل کوهنوردی هستید، خبر خوب اینکه سرولات با کوه‌های مهران، شاه‌سیروس و لیکام احاطه شده است و می‌توانید ساعاتی از سفرتان را در این کوه‌های زیبا بگذرانید. فرصت امتحان‌کردن انواع غذاهای محلی در سرولات فراهم است و تجربه دلچسبی برایتان رقم خواهد زد. با سفر به سرولات می‌توانید از تفریحاتی همچون گشت‌وگذار در اطراف رودخانه‌های پرآب و خروشان، جنگل‌گردی، کوهنوردی و عکاسی از طبیعتی زیبا و بکر لذت ببرید. می‌توانید با خودروی شخصی، قطار یا اتوبوس راهی گیلان زیبا شوید.

۳. روستای اشکورات

روستای اشکورات

یکی از زیباترین روستاهای گیلان، روستای اشکورات است که در بخش رحیم‌آباد رودسر قرار دارد. چشمه‌سارها و دریاچه‌های زیبا، غارهای طبیعی و رودخانه‌های خروشان اشکورات جاذبه‌های بکری‌اند که دیدنشان بسیار لذت‌بخش است. جالب است بدانید که با سفر به این روستای گیلکی، می‌توانید از مزارع گندم و جو و باغ‌های گردو و فندق دیدن کنید. این منطقه خوش‌آب‌وهوا محلی مناسب برای رویش انواع گیاهان دارویی از جمله گل‌گاوزبان، کنگر، گزنه و بنفشه است. اگر قصد دارید چند روزی را دور از هیاهوی شهر در منطقه‌ای با هوای مطبوع و دلچسب و طبیعتی بکر و زیبا بگذرانید، روستای زیبای اسکورات محل مناسبی است.

۴. روستای میلاش

روستای میلاش

یکی از زیباترین روستاهایی که در سفر به گیلان باید از آن دیدن کنید، میلاش است. این روستای زیبا در شرق گیلان و منطقه ییلاقی اشکورات قرار دارد. در سفر به میلاش، می‌توانید از مهم‌ترین و هیجان‌انگیزترین جاذبه آن، یعنی آبشار زیبایش دیدن کنید. برای رفتن به آبشار باید خودرویتان را در روستا پاک کنید و با پیاده‌روی در دل جنگل مسیر این آبشار زیبا را بپیمایید. امکاناتی مانند سوپرمارکت و سروریس بهداشتی در مسیر آبشار قرار دارند. در این روستای زیبا درختان فندق بسیاری کاشته شده‌اند و بومیان این روستا با فندق محصولات خوشمزه بسیاری تهیه می‌کنند. در میلاش امکانات رفاهی مانند اقامتگاه و کافه رستوران فراهم است و می‌توانید چندین روز در این منطقه اقامت کنید و از مناظر زیبای آن لذت ببرید. اگر هم اهل کمپ‌زدن در طبیعت هستید، امکان این کار در میلاش فراهم است.

۵. روستای پیر بازار

روستای پیر بازار

به مناطق قدیمی و بافت سنتی علاقه‌مندید؟ روستای زیبای پیر بازار یکی از قدیمی‌ترین روستاهای گیلان است که در شمال رشت قرار دارد. با سفر به این روستای قدیمی از اقامت در منطقه‌ای با آب‌وهوای دلچسب و بازدید از بازارهای قدیمی لذت خواهید برد. جالب اینکه در گشت‌وگذار در روستای زیبای پیر بازار می‌توانید با جاذبه‌هایی مانند خانه آوانسیان، سوخته‌کوه، عمارت کلاه فرنگی، موزه میرزا کوچک‌خان، بوستان مفاخر و حمام حاجی دیدن کنید.

۶. روستای سیمبری خاله

روستای سیمبری خاله

سیمبری خاله یکی از روستاهای ساحلی و زیبای گیلان است که در غرب این استان قرار دارد. این روستای زیبا به جنگل و ساحل گیسوم بسیار نزدیک است. با سفر به این روستا می‌توانید از گشت‌وگذار در هر دوی این مناطق بهره‌مند شوید. از جمله دیدنی‌های اطراف روستای ساحلی سیمبری خاله می‌توانیم به آبشار ویسادار، مسجد اسپی مزگت، گورستان تاریخی «پرن پرن وسکه» و پل‌های آجری شفا رود و پونل اشاره کنیم. برای رفتن به آبشار ویسادار باید به بافت جنگلی روستا بروید. آب‌وهوای این روستای زیبا معتدل و مرطوب است و بهار و پاییز بهترین فصل‌های سفر به این منطقه‌اند. اگر اهل خرید سوغات و خوراکی‌های محلی هستید، می‌توانید عسل، زیتون، سیاه‌ترشی، سیرترشی و رشته خشکار را با بهترین کیفیت از اهالی این روستای ساحلی زیبا بخرید.

۷. روستای بشمن

روستای بشمن

روستای بشمن یکی از مناطق گردشگری بندر انزلی است که از جنوب به تالاب انزلی و از شمال با دریای خزر می‌رسد. موقعیت مکانی عالی این روستا، آن را به قطب گردشگری این منطقه تبدیل کرده است. از تماشای پرندگان لذت می‌برید؟ در نیمه دوم سال به روستای زیبای بشمن سفر کنید و در تلاب انزلی به تماشای پرواز پرندگان زیبا بنشینید. امکانات رفاهی در این روستای بشمن مهیاست. شما می‌توانید مدت اقامت‌تان را در هتل ساحلی سفیدکنار بگذرانید و از گشت‌وگذار در بازار آسیای میانه لذت ببرید.

۸. روستای خطبه‌سرا

روستای خطبه‌سرا

می‌خواهید بدانید زیباترین و خوش‌آب‌وهواترین منطقه گیلان کجاست؟ به روستای ییلاقی خطبه‌سرا سفر کنید. برای رسیدن به این روستا باید از میان جنگل عبور کنید و چندین گردنه زیبا را پشت سر بگذارید. مسیر دسترسی به این روستا همچنان خاکی و دست‌نخورده باقی مانده است. گورستان تاریخی خطبه‌سرا و درخت‌های کهن‌سال نشان از قدمت بالای این روستا دارد.

۹. روستای قروق

روستای قروق

یکی دیگر از زیباترین روستاهای گیلان که در شهرستان تالش قرار دارد، روستای ساحلی قرق است. فاصله این روستا تا تالش ۷ کیلومتر و تا آستار ۷۵ کیلومتر است. سواحل شنی و دنج این روستا مکان زیبا و دنجی برای گذراندن تعطیلات و دوری از هیاهوی شهر است. در قروق درختان کاج، توسکا و بوته‌های تمشک بسیاری می‌بینید که در فاصله کمی از ساحل روییده‌اند. با گشت‌وگذار در ساحل روستا می‌توانید از تفریحاتی مانند استخر ساحلی، باشگاه اسب‌سواری و پارک ساحلی استفاده کنید.

۱۰. روستای بلوردکان

روستای بلوردکان

روستای کوهستانی بلوردکان به‌لطف طبیعتی جنگلی و رودخانه‌ای پرآب و خروشان یکی از زیباترین روستاهای گیلان محسوب می‌شود. این روستا مسیر دسترسی راحتی دارد و با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعدد و آب‌وهوای مطبوع و خنکش اوقات خوشی از سفر به شمال کشور برایتان رقم می‌زند.

شما بگویید

در این مقاله ۱۰ مورد از زیباترین روستاهای گیلان را به شما معرفی کردیم. بازدید از این مناطق تجربه‌ای دلچسب از سفر به گیلان زیبا را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

شما چه تجربه‌ای از سفر به گیلان دارید؟ لطفا نظرات و تجربیات ارزشمندتان را با ما و کاربران عزیزمان در میان بگذارید.