به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس امروز چهارشنبه در نشست خبری پیش از دیدار با نساجی مازندران اظهار داشت: هر بازی که در پیش داریم و جلوتر می‌رویم حساسیت‌ها بیشتر می‌شود. بازی عقب‌افتاده‌ای با نساجی داریم و هدف‌مان کسب سه امتیاز است. با توجه به شرایط‌مان در […]

- می‌خواستند پرسپولیس را ضعیف کنند/ کلاه خیلی گشادی سرمان رفت

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس امروز چهارشنبه در نشست خبری پیش از دیدار با نساجی مازندران اظهار داشت: هر بازی که در پیش داریم و جلوتر می‌رویم حساسیت‌ها بیشتر می‌شود. بازی عقب‌افتاده‌ای با نساجی داریم و هدف‌مان کسب سه امتیاز است. با توجه به شرایط‌مان در جدول قطعا گرفتن این سه امتیاز حیاتی است. امیدوارم با تمرکز کافی وارد زمین شویم. برد بازی قبل به لحاظ روحی باعث شد بازیکنان در شرایط خوبی قرار بگیرند. نساجی باشگاه ریشه دار فوتبال ایران است و حضور هواداران می‌تواند به گرمای بازی فردا اضافه کند.

وی در رابطه با رای کمیته استیناف درباره سپاهان و پرسپولیس و برگشت امتیازات کسر شده هم گفت: راجع به این مسائل صحبت زیاد شد و چند نفر نشستند و قانون گذاشتند، جریمه کردند، محروم کردند و دوباره برداشتند و دوباره بخشیدند. نمی‌دانم چرا این اتفاقات در فوتبال ایران می‌افتد. در این میان فقط سر پرسپولیس کلاه رفت. کلاه خیلی گشادی هم رفت. ظاهرا همه چیز دست به دست هم داده بود و تصمیماتی که گرفته شده بود فقط برای این بود که سر پرسپولیس کلاه برود. هدف دیگری نمی‌توانم پیدا کنم. هدف از وضع قوانین جدید چه بود؟

سرمربی پرسپولیس گفت: الان هم این اتفاقات افتاده است. خودم به این اتفاقات نگاه و بررسی می‌کنم، فقط به این نتیجه می‌رسم که می‌خواستند پرسپولیس را ضعیف کنند. ما در آسیا بودیم. تیم ما احتیاج به تقویت داشت. چند بازیکن خوب در خط حمله را از دست دادیم. دنبال تقویت تیم بودیم. الان هم چوبش را می‌خویم. تحمل کردیم و آخرش گفتند همه چیز از نو! بچه بودیم بازی می‌کردیم می‌گفتیم سر از نو! هرچه بیشتر فکر می‌کنم بیشتر چیزی در مورد این مسائل نمی‌فهمم.

گل‌محمدی در واکنش به اظهارات مهدی تاج که گفته بود هر تیمی قانون سقف قرارداد را رعایت نکند، بازی‌هایش ۳ بر صفر می‌شود، گفت: نیاز به ضمانت اجرایی نداشت و تنها نسبت به وضع قوانین جرایمی در نظر گرفته شد. فقط اجرای آن اشکال داشت که دست فدراسیون فوتبال بود و باید از تاج درباره این مسائل سوال کنید.

سرمربی پرسپولیس درباره تغییرات کادر فنی نساجی و شناخت کافی در بازی فردا گفت: با وجود این تغییرات قطعا تغییرات فنی در تیم خواهند داشت و نمی‌دانیم چه اتفاقاتی قرار است بیفتد. قطعا این تغییرات با توجه به اینکه هنوز بازی نکرده‌اند، می‌تواند ما را غافلگیر کند. باید هوشمندانه و با تمرکز مقابل این تیم بازی کنیم.

او درباره عملکرد مهدی ترابی در فصل جاری و تفاوتش با فصل قبل گفت: ترابی آسیب دیده بود و نیاز به زمان بیشتری داشت که به شرایط فنی بهتری برسد. او از بازیکنان تاثیرگذار ما بوده و باید تمرکز بیشتری برای مسابقات آینده داشته باشد.

گل‌محمدی یک بار دیگر به رای استیناف فدرسیون فوتبال اشاره کرد و گفت: این رای برگردانده شد، ولی چرا جریمه مالی برگردانده نشد؟ چون به نفع فدراسیون است. برای باشگاه‌هایی که شریان اصلی این فوتبال هستند متاسفم. در وضع این قوانین باشگاه‌ها باید خیلی دخیل می‌بودند، ولی متاسفانه باشگاه‌ها خودشان را کنار کشیده بودند، ولی دو، سه نفر هر رای و تبصره‌ای که دوست داشتند قوانین را وضع کردند که این وسط باشگاه‌ها کوتاهی کردند و نباید این قوانین عجیب و غریب را امضا می‌کردند. باشگاه‌ها باید آنقدر قدرت داشته باشند که جریان و سیاست فوتبال ایران را مشخص کنند. پرسپولیس، سپاهان، استقلال و تراکتور تیم‌های بزرگی هستند و نظرات و ایده‌های‌شان باید در سیستم راهبردی فدراسیون غالب باشد. اگر اینطور نباشد هیچ قانونی به نفع فوتبال نخواهد بود. امیدوارم مدیران ما فقط پشت میز ننشینند، به حرکت درآمده و سیاست‌های فوتبال را دنبال و اجرا کنند.

وی راجع به بحث پیشنهاد یک تیم قطری به محمدحسین کنعانی‌زادگان و شایعه درگیری علیرضا بیرانوند با این مدافع ملی‌پوش پرسپولیس خاطر نشان کرد: مسأله بزرگی نبود و شایعاتی که بین این دو پیش آمد فقط گمانه زنی بود. اتفاق خاصی نبود. فقط یک روز تمرین خوب نداشت و فردا هم بازی داشتیم و در لیست نبود. سپس با او صحبت کردم که از لحاظ ذهنی به هم ریخته بود، ولی چیز خاصی نبود و جمع شد.

سرمربی پرسپولیس درباره ابطال مجوز خودروی ملی‌پوشان فوتبال هم گفت: نمی‌دانم مجوزی که قرار شد به بازیکنان بدهند دقیقا برای چه بود. بحث صعود به نظرم خیلی مهم است که اگر اینطور باشد حق بچه هاست و حق همه آنهاست که به این پاداش‌ها برسند، اما اگر بحث جام جهانی بود عملکرد ما اصلا قابل دفاع نبود که پاداشی به آن نتایج داده شود. یادم است بازی‌ها در بحرین بود و چهار بازی سخت داشتیم و با یک تساوی تیم ملی ما حذف می‌شد، آنجا از خودگذشتگی کردند و شرایط تیم ملی خوب نبود. خوب نتیجه گرفتند و با غیرت بازی کردند. پاداشی که قرار بود بدهند حق‌شان است و امیدوارم حق‌شان پایمال نشود. بازیکنان افتخارآفرینی کرده‌اند و لایق این پاداش هستند.

گل‌محمدی در مورد تدابیرش برای نیم‌فصل دوم خاطر نشان کرد: در بعضی از ساعات کاری به بحث نقل و انتقالات پنجره بعدی فکر می‌کنیم، ولی فشردگی مسابقات که برای ما خیلی هم عجیب است اجازه کار نمی‌دهد. نمی‌دانم چرا این فشردگی را ایجاد کردند، چون ۲۰ روز پیش برنامه یک چیز دیگر بود و طبق آن کار می‌کردیم، ولی بدون اینکه هماهنگی کوچکی با باشگاه داشته باشند برنامه را فشرده‌تر کردند. هر چه هم داد و بیداد کنیم صدایمان به جایی نمی‌رسد و هر طوری که فشاری روی آنهاست برنامه ریزی می‌کنند. گله زیادی از سهیل مهدی برای این برنامه‌ریزی داریم. ما در برخی از پست‌ها باید تقویت شویم، اما الان نمی‌توانیم روی این مسائل تمرکز کنیم.

انتهای پیام/

منبع: ایسـنا