به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس،  هدایت ممبینی درمورد برگزاری همایش نوآوری‌های ورزشی اظهار داشت: ما به نتیجه‌ای رسیدیم که بحث‌های فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی که در تمام دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد را با سرعت بیشتری در ورزش کشور پیش ببریم. فدراسیون ووشو با ما همسو شد و پیشنهادی داد که این […]

- فوتبال نیاز به آرامش دارد

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس،  هدایت ممبینی درمورد برگزاری همایش نوآوری‌های ورزشی اظهار داشت: ما به نتیجه‌ای رسیدیم که بحث‌های فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی که در تمام دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد را با سرعت بیشتری در ورزش کشور پیش ببریم. فدراسیون ووشو با ما همسو شد و پیشنهادی داد که این همکاری را جلو ببریم تا به عنوان اولین فدراسیون‌های کشور (فوتبال و ووشو) این گردهمایی را برگزار کنیم تا در فضایی خوب اهالی ورزش با این تکنولوژی جدید آشنا شوند. در بخش اول به نظرم مطالب خیلی ارزشمندی مطرح شد و امیدوارم بتوانیم در کنار سایر فدراسیون‌ها و وزارت ورزش در مباحث علمی اقدام‌های مثبتی انجام دهیم.

وی درمورد حمایت‌های از تیم ملی در آستانه جام ملت‌های آسیا، خاطرنشان کرد: رویدادهای مختلفی در قاره آسیا داشتیم؛ سال گذشته جام جهانی بود و چند ماه قبل جام‌جهانی بانوان در استرالیا بود. هفته اخیر مسابقات فینال جام باشگاه‌های جهان در عربستان بود. فوتبال آسیا با سرعت درحال رشد است. جام ملت‌های آسیا اهمیت زیادی دارد و برترین‌های آسیا در این مسابقات حضور خواهند داشت. ما طبق برنامه درحال پیش‌روی هستیم و فیفادی‌ها را پر کرده‌ایم. خوشبختانه شرایط تیم خوب است و امیدوارم تورنمنت موفقی برای فوتبال کشورمان باشد. حمایت‌های بیشتری از ارگان‌های مختلف می‌خواهیم، چون قهرمانی در فوتبال آسیا اهمیت بالایی دارد و در کانون توجه فوتبال جهان قرار خواهیم گرفت.

ممبینی درخصوص اینکه با توجه به شرایط فعلی فوتبال کشور و فوتبال آسیا ایجاد توقع قهرمانی فشار زیادی به تیم ملی وارد می‌کند، گفت: در فوتبال و ورزش نتایج قابل پیش‌بینی نیست. از زمان حضور قلعه‌نویی طبق برنامه‌ریزی که داشتیم پیش رفتیم و نتیجه در زمین مشخص می‌شود. ما با شرایط خوبی وارد مسابقات می‌شویم، اما نتایج قابل پیش‌بینی نیست و هیچ تیمی نمی‌تواند از قبل خودش را قهرمان بداند.

دبیر فدراسیون فوتبال درمورد بازی دوستانه با یک تیم آفریقایی، عنوان کرد: باید شرایط را بررسی کنیم. فیفادی‌های قبلی را پر کردیم و اگر بتوانیم قبل از بازی با اندونزی هم یک بازی دوستانه داشته باشیم هم خوب خواهد بود؛ البته تا الان قطعی نشده است.

وی درمورد لغو مجوز ورود خودروی ملی‌پوشان، تصریح کرد: فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش پیگیر این مشکل هستند که انشالله حل شود. خیلی خوش بین هستیم که این مشکل حل شود. باید قدردان قهرمانان باشیم. فرقی بین فوتبال و رشته‌های دیگر وجود ندارد. در کشورهای مختلف دنیا پاداش‌ها خیلی بیشتر از اینها است. امیدواریم که این مشکل حل شود.

ممبینی درخصوص اتفاقات باشگاه استقلال و اظهارنظر خطیر مبنی بر اینکه ممبینی حق ندارد برخی موارد را به باشگاه استقلال نسبت دهد، اظهار داشت: دوست ندارم در این خصوص صحبت کنم، چون هواداران پیگیر هستند. اجازه می‌خواهم که در آرامش رو به جلو برویم. در ماه‌های گذشته ما ورود بانوان را داشتیم که رئیس فیفا از فوتبال ایران تشکر کرد. ۵-۶ ماه بعد از مذاکره برای ورود بانوان به ورزشگاه توانستیم این موضوع را محقق کنیم. موضوع بعدی هم بحث VAR بود که توانستیم قدم‌های مثبتی در این مورد هم برداریم. دوست ندارم این همه اتفاقات خوب را با یک سری خبرهای بد خراب کنیم.

وی ادامه داد: ارکان قضایی و حراست فدراسیون ماموریت‌هایی دارند و مسائل را رو به جلو پیش خواهند برد. نمی‌شود که هر کدام از ما نظرات خاص خودمان را درخصوص موضوعات مطرح کنیم، چون این کار سردرگمی ایجاد می‌کند. ممکن است برخی‌ها اطلاعات غلطی را مطرح کنند، اما واقعیت این است که فوتبال ما نیاز به آرامش دارد و باید این موضوع را سرمشق خود قرار دهیم که قانون و سلامت حرف اول و آخر را در ورزش بزند. قطعاً بار کج به مقصد نمی‌رسد. فدراسیون فوتبال ارکان مختلفی دارد که پیگیر این موضوعات هستند.

دبیر فدراسیون فوتبال درخصوص رسانه‌ای شدن نامه‌های محرمانه، اظهار داشت: افشای یک نامه محرمانه از یک سازمان قطعاً مورد بررسی قرار خواهد گرفت. پیدا کردن اینکه این نامه چگونه افشا شده، کار چندان سختی نیست. اجازه بدهید ارکان قضایی فدراسیون این مسائل را بررسی کنند و هر زمان تشخیص بدهند اخبار را در اختیار فدراسیون قرار خواهند داد.

انتهای پیام/

منبع: ایسـنا