غول فناوری آمریکا بزرگترین سرمایه‌گذاری تاریخ اسرائیل را رقم زد +جزئیات
غول فناوری آمریکا بزرگترین سرمایه‌گذاری تاریخ اسرائیل را رقم زد +جزئیات

غول فناوری آمریکایی اعلام کرد که قصد دارد یک سایت تولید تراشه ۲۵ میلیارد دلاری با آخرین فناوری‌های روز دنیا در اسرائیل بسازد. بلومبرگ نوشت:  سایت تولید تراشه جدید اینتل در اسرائیل کار خود را با تولید تراشه‌های ۲ نانومتری با فناوری ساخت ۱۸A آغاز خواهد کرد که جزء پیشرفته‌ترین فناوری‌های ساخت تراشه در دنیا […]

غول فناوری آمریکایی اعلام کرد که قصد دارد یک سایت تولید تراشه ۲۵ میلیارد دلاری با آخرین فناوری‌های روز دنیا در اسرائیل بسازد.

- غول فناوری آمریکا بزرگترین سرمایه‌گذاری تاریخ اسرائیل را رقم زد +جزئیات

بلومبرگ نوشت:  سایت تولید تراشه جدید اینتل در اسرائیل کار خود را با تولید تراشه‌های ۲ نانومتری با فناوری ساخت ۱۸A آغاز خواهد کرد که جزء پیشرفته‌ترین فناوری‌های ساخت تراشه در دنیا و بزرگ‌ترین سرمایه گذاری خارجی در تاریخ اسرائیل خواهد بود.
تاسیسات جدید اینتل Fab 38 نام خواهد داشت و در نزدیکی سایت کنونی این کمپانی در حوالی شهرک کریات گت ساخته می‌شود که تنها ۴۲ کیلومتر با نوار غزه فاصله دارد. طبق برآوردهای اینتل، سایت جدید سال ۲۰۲۸ آماده بهره برداری خواهد شد و تا سال ۲۰۳۵ میلادی فعال باقی خواهد ماند.
در حال حاضر اینتل چهار سایت توسعه و تولید در اسرائیل دارد که تنها در یکی از آنها ۱۲,۰۰۰ نفر شاغل هستند و به صورت غیر مستقیم ۴۲,۰۰۰ شغل دیگر ایجاد کرده است.

منبع: اطلاعات انلاین