به گزارش زیرنویس به نقل از انتخاب،وزیر امور خارجه با بیان اینکه آمریکا از ابتدای جنگ غزه دائما به ایران پیام می‌داد، گفت: در هر مقطع پاسخ قوی به آنها داده و اعلام شد که ما به دنبال گسترش جنگ نیستیم ولی شما دروغ می‌گویید. به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان […]

به گزارش زیرنویس به نقل از انتخاب،وزیر امور خارجه با بیان اینکه آمریکا از ابتدای جنگ غزه دائما به ایران پیام می‌داد، گفت: در هر مقطع پاسخ قوی به آنها داده و اعلام شد که ما به دنبال گسترش جنگ نیستیم ولی شما دروغ می‌گویید.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) هفتم دی ماه در سیزدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم طی سخنانی درباره اوضاع جاری در غزه و پس از عملیات طوفان الاقصی به حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی در بیش از دو ماه و نیم گذشته اشاره کرد و گفت: آمریکا با تمام توان پشت کار آمد و دائما به ما پیام داد که اولا ما دنبال گسترش دامنه جنگ نیستیم و دوم به گروه‌ها نیابتی خود در منطقه توصیه کنید که علیه ما اقدامی نکنند.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه در هر مقطع پاسخ قوی به آنها داده شد و نظام در سطح رسمی به آنها پاسخ داد، خاطرنشان کرد: در عین حال بارها به آنها اعلام کردیم که ما به دنبال گسترش جنگ نیستیم، ولی شما دروغ می‌گویید. شما اگر دنبال گسترش جنگ نیستید، نباید پایگاه‌های شما شبانه روز این مقدار امکانات و تسلیحات را برای منطقه محدودی به نام غزه به کار گیرند.

رئیس دستگاه دیپلماسی با ذکر این نکته که آمریکا با تمام توان آمد، اظهار داشت: امروز در کاخ سفید و در اتاق تصمیم گیری واقع در طبقه هشتم زیرزمین کاخ سفید و در جلساتی که برگزار می‌شود، بین آنها دعواست که چرا که تا این حد پشت اسرائیل قرار گرفتیم که الان شکست اسرئیل به حساب شکست آمریکا گذاشته می‌شود. نهایت این بود که دولت نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی شکست می‌خورد.

به گفته امیرعبداللهیان در حال حاضر آمریکایی‌ها با این چالش مواجه هستند.

وزیر امور خارجه در ادامه سخنان خود در سیزدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: یکی از تحولاتی که در جهان کنونی رخ داده این است که هژمونی آمریکا دیگر قدرت اعمال تصمیمات خودش را ندارد. مؤلفه‌های هژمون را هنوز دارند، ولی نمی‌توانند اعمال کنند و این اتفاق مهمی است که رخ داده است.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: امروز یک جریان غیردولتی به نام حماس با حداکثر ۳۰ الی ۴۰ هزار نیرو در یک منطقه ۱۶ سال محاصره شده ۳۶۰ درجه غزه کار را به جایی رسانده است که با آنها مذاکره می‌کنند.

وی به سفر اخیرش به دوحه و ملاقاتش با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اشاره کرد و افزود: چهارشنبه در قطر با آقای هنیه ملاقات کردم و دو سه ساعت بعد ایشان عازم مصر بود، برای اینکه طرف‌های مقابل می‌گویند بنشینیم مذاکره کنیم که چگونه اسرا را آزاد کنیم.