برداشت پول توسط رئیس سابق و مسدود شدن حساب فدراسیون تیراندازی
برداشت پول توسط رئیس سابق و مسدود شدن حساب فدراسیون تیراندازی

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، بعد از گذشت چند سال از پایان دوره فعالیت سیدمهدی هاشمی در فدراسیون تیراندازی حالا شنیده شده اتفاقات عجیبی از سوی وی رخ داده و مطالباتی را مطرح کرده که باعث شده مشکلات زیادی برای ورزشکاران رشته تیرندازی و کارمندان فدراسیون پیش بیاید. لغو اعزام بین‌المللی، ضربه به تمرینات ورزشکاران […]

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، بعد از گذشت چند سال از پایان دوره فعالیت سیدمهدی هاشمی در فدراسیون تیراندازی حالا شنیده شده اتفاقات عجیبی از سوی وی رخ داده و مطالباتی را مطرح کرده که باعث شده مشکلات زیادی برای ورزشکاران رشته تیرندازی و کارمندان فدراسیون پیش بیاید. لغو اعزام بین‌المللی، ضربه به تمرینات ورزشکاران و … از مشکلاتی است که ادعای جدید رئیس اسبق مسبب آن بوده است. 

مهدی هاشمی که سالها پیش ریاست فدراسیون تیراندازی را برعهده داشت اخیرا مطالباتی را از فدراسیون داشته که باعث شد تا حساب تیراندازی در آستانه اعزام به مهمترین رویداد یعنی کسب سهمیه المپیک و قهرمانی جهان، مسدود شود. البته او پیش از این هم چنین اقدامی را انجام داده و در زمان بازی‌های آسیایی هانگژو حساب فدراسیون را مسدود کرده بود. 

** مطالبات جدید رئیس سابق بلای جان تیراندازان 

وی سال گذشته مدارک و اسنادی را ارائه کرد مبنی براینکه در زمان ریاستش هزینه‌هایی انجام داده و حالا باید پرداخت شود. هاشمی برای این کار به وزارت ورزش مراجعه کرد و بر اساس همین فشارها، فدراسیون مجبور شد این پول‌ها را به صورت ارزی پرداخت نماید. در جلسه هیات رئیسه فدراسیون مدارک ارائه شد و هاشمی پایان اسفند ماه سال ۱۴۰۱ مبلغ ۳۱ هزار یورو از فدراسیون دریافت کرد. این اتفاق پیش از سال و در زمان اعزام تیم ملی به کشور هند رخ داد به همین دلیل فدراسیون پولی را که برای اعزام کنار گذاشته بود، به هاشمی پرداخت کرد و تیم ملی سفر به مسابقات هند را از دست داد. 

فدراسیون تیر اندازی - برداشت پول توسط رئیس سابق و مسدود شدن حساب فدراسیون تیراندازی

** شکایت دوباره و برداشت ۳۳ میلیارد ریال از حساب فدراسیون 

این ادعاها و مطالبات به همین یک مورد خلاصه نشد و او بار دیگر در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ به‌خاطر حقوق معوقه، عیدی و پاداش در دوران مدیریتش در فدراسیون تیراندازی به اداره کار شکایت کرد. این در حالی است که طبق اعلام مسئولان فدراسیون تیراندازی وی هیچگونه قراردادی مبنی بر دریافت حقوق با فدراسیون نداشته است. با وجود این فدراسیون محکوم به پرداخت مبلغ حدود ۳۳ میلیارد ریال دیگر به وی شد. گفتنی است وقتی مسئولان‌ فدراسیون متوجه شدند جلوی برداشت از حساب را گرفتند اما در نهایت قبل از بازی‌های آسیایی هانگژو حساب مسدود شد.

همزمان با مسدود شدن حساب فدراسیون بدهی مالیاتی باقی‌مانده از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۵ که در دوره مدیریت هاشمی بود کار دست فدراسیون داد. این بدهی مالیاتی که به مبلغ بیش از ۲۲ میلیارد ریال رسیده بود با پیگیری‌های فراوان مسئولین فدراسیون و پرداخت بدهی مالیاتی سالهای ذکر شده دوباره حساب فدراسیون فعال شد. اما این پایان کار نبود و این بار در حالی که تیم ملی تیراندازی کشورمان در آستانه اعزام به مسابقه کسب سهمیه المپیک و مسابقات قهرمانی در اندونزی است، مهدی هاشمی برای دومین بار در کمتر از ۴ ماه حساب فدراسیون را مسدود و درخواست ۳۳ میلیارد ریالی خود را تکرار کرده است. 

** کمک‌های قرضی برای اعزام تیراندازان 

این اتفاقات در حالی رخ داده که گفته می شود حقوق کارمندان هنوز پرداخت نشده و برداشت چنین پول‌هایی مشکلات زیادی را برای فدراسیون، کارمندان و ورزشکاران ایجاد کرده است. برداشت پول در آستانه اعزام باعث شد ۴ میلیارد تومان هزینه اعزام توسط قربانی رئیس فدراسیون و حسن یزدخواستی مشاور اقتصادی به صورت قرض‌الحسنه فراهم شود. 

فدراسیون تیر اندازی - برداشت پول توسط رئیس سابق و مسدود شدن حساب فدراسیون تیراندازی

آخر دی ماه نیز مسابقات اهداف پروازی برای کسب سهمیه المپیک در کویت برگزار خواهد شد و باتوجه به هزینه‌های سنگین خرید فشنگ، این برداشت پول ضربه بزرگی به تمرینات این رشته زده است. 

پایان پیام/





منبع: فارس