به گزارش زیرنویس به نقل از آی ۲۴، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد ۲۰ درصد از جوانان آمریکایی دیدگاه مثبتی نسبت به «اسامه بن لادن»، سرکرده پیشین گروه تروریستی القاعده دارند. در این گزارش گفته شده است که از هر ۵ جوان آمریکایی، ۱ نفر دیدگاه مثبتی نسبت به مغز متفکر عملیات ۱۱ سپتامبر دارد. نظرسنجی اخیر […]

به گزارش زیرنویس به نقل از آی ۲۴، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد ۲۰ درصد از جوانان آمریکایی دیدگاه مثبتی نسبت به «اسامه بن لادن»، سرکرده پیشین گروه تروریستی القاعده دارند. در این گزارش گفته شده است که از هر ۵ جوان آمریکایی، ۱ نفر دیدگاه مثبتی نسبت به مغز متفکر عملیات ۱۱ سپتامبر دارد.

نظرسنجی اخیر توسط سایت انگلیسی دیلی میل (DailyMail) انجام شده و این نظرسنجی نشان می‌دهد که از هر پنج جوان آمریکایی، ۱۸ تا ۲۹ ساله، یک نفر نظر مثبتی درباره اسامه بن لادن، رهبر پیشین و بنیانگذار گروه تروریستی القاعده دارد.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که از هر ده نفر فقط سه نفر در این گروه سنی نظر منفی نسبت به رهبران گروه‌های فلسطینی در جریان تحولات اخیر غزه دارد.

این یافته‌ها باعث نگرانی اعضای خانواده قربانیان ۱۱ سپتامبر شده است و برخی از خانواده‌های قربانی ۱۱ سپتامبر نتایج این نظرسنجی را وحشتناک و نشان دهنده روندی نگران کننده توصیف کرده‌اند.

«اسامه بن لادن»، هواپیماربایی‌های سال ۲۰۰۱ را که منجر به کشته شدن ۲۹۷۷ نفر و مجروح شدن هزاران نفر در مرکز تجارت جهانی نیویورک، پنتاگون و شانکسویل، پنسیلوانیا شد، سازماندهی کرد.

علاوه بر این، نظرسنجی دیگری توسط دیلی میل در ماه اکتبر نشان داد که از هر ده رأی دهنده زیر ۳۰ سال در آمریکا، یک نفر نظر مثبتی نسبت به حماس دارد.

از سوی دیگر، حامیان فلسطین در آمریکا در اعتراض به جنایت‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه دست به تظاهرات زدند.

این افراد با به دست‌گرفتن بنرهایی خواهان پایان جنگ در غزه شدند و در حرکتی اعتراضی مسیر منتهی به فرودگاه «جان اف کندی» نیویورک را بستند.

استیو برنز سخنگوی اداره بندرهای نیویورک و نیوجرسی اعلام کرد که در این جریان این حرکت اعتراضی ۲۶ نفر از تظاهرات‌کنندگان بازداشت شده‌اند.

همچنین در اقدامی مشابه، معترضان آمریکایی مسیر منتهی به فرودگاه لس‌آنجلس را بستند. پلیس آمریکا در واکنش به این تظاهرات نیز ۳۶ نفر را بازداشت کرد تا مجموع افراد بازداشتیِ این ۲ تظاهرات به ۶۲ نفر برسد.

گفتنی است رژیم صهیونیستی در نتیجه حمایت‌های دولت آمریکا، به بمباران غزه و کشتار مردم بی‌گناه این باریکه ادامه می‌دهد. واشنگتن تاکنون چندبار مانع از تصویب قطع‌نامه آتش‌بس فوری در غزه در شورای امنیت سازمان ملل متحد شده و با وتوی این قطع‌نامه‌ها راه را برای ادامه کشتار فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی هموار کرده است. از سوی دیگر دولت آمریکا با تجهیز ارتش رژیم صهیونیستی با انواع تسلیحات، به افزایش توان رژیم صهیونیستی در کشتار غیرنظامیان کمک کرده و بدون شک در تمامی جنایت‌های این رژیم علیه فلسطینیان سهیم است.

منبع: مـهر