صادق ضیاییان درباره پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور اظهارکرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی امروز در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و برخی مناطق شمالی خراسان رضوی ابرناکی و بارش پراکنده رخ می‌دهد. وی با بیان اینکه در روزهای شنبه و یکشنبه در غالب مناطق کشور آسمان صاف است، […]

- پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوا در روزهای آینده/ سردترین شهر کشور این‌جاست

صادق ضیاییان درباره پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور اظهارکرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی امروز در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و برخی مناطق شمالی خراسان رضوی ابرناکی و بارش پراکنده رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه در روزهای شنبه و یکشنبه در غالب مناطق کشور آسمان صاف است، گفت:‌ در شهرهای تهران، البرز، اراک و اصفهان نیز غبار محلی پدیده غالب است.

ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور در روز دوشنبه، تصریح کرد: دوشنبه با گذر موج تراز میانی جو در مناطقی از غرب و ارتفاعات زاگرس در جنوب غرب کشور همچنین در استان‌های اصفهان، یزد و شمال کرمان ابرناکی و بارش باران و وزش باد رخ می‌دهد و در دامنه‌های جنوبی البرز افزایش وزش باد پدیده غالب است‌.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، سه‌شنبه بارش پراکنده در شمال کرمان، خراسان جنوبی و برخی مناطق هرمزگان ادامه دارد.

ضیاییان همچنین گفت که امروز در شمال شرق کشور کاهش دما رخ می‌دهد و خلیج فارس و دریای خزر مواج هستند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران نیز گفت: آسمان تهران فردا شنبه (۹ دی) صاف تا کمی ابری، همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد و در ‌روز یکشنبه (۱۰ دی) صاف تا کمی ابری، همراه با غبار محلی و در بعضی ساعات غبارآلود با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا بندرعباس با دمای ۲۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای هفت درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

۲۳۳۲۳۳

منبع: خبـرآنلاین