عنایتی: استقلال در سال‌های اخیر تا این اندازه پرمهره نبوده است
عنایتی: استقلال در سال‌های اخیر تا این اندازه پرمهره نبوده است

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، رضا عنایتی در نشست خبری پیش از بازی با استقلال، اظهار داشت: خیلی هیجان زده هستیم. مقابل تیمی بازی می‌کنیم که افتخارات زیادی در سطح قاره آسیا و لیگ ایران دارد. می‌دانیم بازی فوق‌العاده سختی برابر این بازیکنان فوق‌العاده باکیفیت داریم. نفراتی که به هر حال وجهه بین المللی دارند‌. […]

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، رضا عنایتی در نشست خبری پیش از بازی با استقلال، اظهار داشت: خیلی هیجان زده هستیم. مقابل تیمی بازی می‌کنیم که افتخارات زیادی در سطح قاره آسیا و لیگ ایران دارد. می‌دانیم بازی فوق‌العاده سختی برابر این بازیکنان فوق‌العاده باکیفیت داریم. نفراتی که به هر حال وجهه بین المللی دارند‌. بازیکنان جوان ما هم انگیزه‌شان زیاد است. می‌خواهیم ضمن محک زدن تجربیات آنها، در یک بازی بزرگ شرایط خود را هم در جدول از لحاظ فنی بالاتر ببریم.

وی افزود: در هفته‌های گذشته فوتبال روی خوش خود را به ما نشان نداد و با وجود بازی‌هایی که انجام دادیم، نتیجه‌ای که باید را نگرفتیم. در هر ۴ بازی که در خدمت باشگاه پیکان بودم، همه کارشناسان اذعان دارند به کمترین حق خود رسیدیم و این خاصیت کار با بازیکنان جوانان است و نمی‌توان کاری کرد‌. باید تجربه کسب کنند و شرایط بازی را باید به بهترین شکل به سود خود تغییر بدهند‌‌ اما این اتفاق برای ما نیفتاد‌.

سرمربی پیکان با اشاره به بازی شاگردانش مقابل فولاد، گفت: فوتبال کاملا قابل احترامی بازی کردیم. آن دیدار شرایط ویژ‌ه‌ای داشت و خیلی کمتر دیده بودم پیکان بتواند موقعیت‌های زیادی ایجاد کند. با این وجود از گل نشدن این فرصت‌ها نگران هستیم. فردا هم یک روز خاص برای ما است و خودم خیلی هیجان زده هستم‌. مقابل تیمی بازی می‌کنیم که خاطرات خیلی خوب و زیادی از آن دارم. استقلال پرمهره است و باید با تمام تمرکز در طول ۹۰ دقیقه کار کنیم تا بتوانیم با نتیجه گرفتن، شرایط خود را در جدول بهتر کنیم. احساس می‌کنم فردا تماشاگران و افرادی که پای تلویزیون نشسته‌اند، بازی خوبی می‌بینند. نتیجه با خدا است و فقط تلاش می‌کنیم.

عنایتی درخصوص خطرناک‌ترین بازیکن استقلال، توضیح داد: استقلال در کل تیم خطرناکی است و نمی‌توانیم یک نفر خاص را در نظر بگیریم. بازیکن تاثیرگذار در همه تیم‌ها وجود دارد اما تمام مهره های استقلال در تمام خطوط وظایف خود را به بهترین شکل انجام می‌دهند و این کار ما را مقداری سخت می‌کند. 

وی درمورد اینکه تیمش فردا به مساوی فکر می‌کند یا برد، عنوان کرد: روی نقاط ضعف و قوت استقلال برنامه‌ریزی و در طول هفته تمرین کرده‌ایم. ان‌شاءالله بتوانیم این شرایط را کنترل کنیم. در بازی فوتبال نمی‌توانیم بگوییم صرفا برای چه بازی می‌کنیم. تلاش می‌کنیم بهترین عملکرد را داشته باشیم و این را به بچه‌ها گفتیم. شرایط بازی تعیین می‌کند چه اتفاقی بیفتد اما در ذهن ما یک بازی خوب با شرایط خوب است و امیدوارم در پایان بازی خوشحال بیرون بیاییم.

سرمربی پیکان درخصوص ابهام‌های موجود درخصوص حضور تماشاگران در این بازی، گفت: هنوز چیزی به ما اعلام نشده و منتظر اتفاقات هستیم. هنوز حتی نمی‌دانیم داور بازی چه کسی است. روز گذشته در رسانه‌ها اخباری آمد که بازی بدون تماشاگر است و ما هم نمی‌دانیم بازی به چه شکلی برگزار می‌شود. امیدوارم شرایط فوتبال ایران به شکلی رقم بخورد که هواداران عزیز بدانند می‌توانند حامی تیم خود باشند و دیگر از این جریمه‌ها نبینیم زیرا بازی بدون تماشاگر خیلی بی‌روح است. ما که به این موضوع عادت داریم اما تیم‌های پرهوادار باید از آنها استفاده کنند.

عنایتی درپاسخ به این سوال که آیا برای تقویت تیم در نیم فصل دوم با مدیران باشگاه صحبت کرده است، اظهار داشت: صحبت کلی داشته‌ایم. به تیم‌های بدون طرفدار خیلی هم توجهی نمی‌‌شود‌. چهار هفته است یک دفاع وسط تخصصی نداریم و محمد حسین فلاح را از وینگر و مهاجم یا منصور باقری را از هافبک وسط، مدافع گذاشته‌ایم. امیرحسین صدقی مدافع صرف در سیستم ۳ دفاعه نیست اما به این مسائل پرداخته نمی‌شود. صحبت‌های خود را با مدیران باشگاه کرده‌ایم و احمد مددی نیز قول داده در نیم فصل بتوانیم بازیکن جدید بگیریم اما می‌دانید در نیم فصل جذب بازیکن خیلی سخت است. با این وجود تمام تلاش خود را برای پوشش نقاط ضعف تیم در نیم فصل به کار گرفته‌ایم.

وی درمورد مطرح شدن نام برخی بازیکنان مثل معین عباسیان‌ محمد ستاری و علی قربانی برای حضور در پیکان، گفت: به باشگاه لیست ۸_۷ نفره داده‌ایم اما اجازه بدهید تا زمانی که به عقد قرارداد نرسیده‌ایم، درمورد این موضوع صحبت نکنیم. تمرکز ما اکنون روی بازی فردا است و پس از آن هر اتفاقی بیفتد، از طریق رسانه باشگاه اطلاع‌رسانی می‌کنیم. طبیعی‌ است با بازیکنان مختلفی وارد مذاکره شوید.

سرمربی تیم پیکان درخصوص دلیل موقعیت خراب کردن بازیکنانش، توضیح داد: احساس می‌کنم بازیکنان ما وقتی با این کیفیت بازی می‌کنند، استرس و این مسائل را ندارند اما هیجان زدن ضربات آخر، مقداری برای ما مشکل ایجاد کرده است. اگر دقت کرده باشید در بازی با فولاد ۵_۴ ضربه به تیر زدیم اما خاصیت برخی بازیکنان تمام‌کنندگی است و برخی فقط باید برای یک بازیکن تلاش کنند. متاسفانه شرایط در آن بازی به شکلی پیش رفت که ۲ امتیاز خیلی مهم را از حساس دادیم. با این وجود خیلی به آینده امیدوار شدیم و آنالیز کردیم. خود بچه‌ها از شکل فوتبالشان خیلی لذت بردند‌. وقتی ۷۰ درصد مالکیت توپ در زمین دارید و موقعیت‌های فراوانی ایجاد می‌کنید، امیدوارکننده است. سعی داریم گل نزدن را هم با زیاد تمرین کردن درست کنیم. یک پزشک روانشناس بسیار بادانش هم به ما اضافه شد که می‌تواند خیلی به پیکان کمک کند. در این زمینه باشگاه با ما همکاری خیلی خوبی داشت و سعی داریم از لحاظ روحی نیز بچه‌ها را آماده کنیم تا در بازی به مشکل برنخوریم.

عنایتی با قطع کردن سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه پیکان می‌تواند مانع قهرمانی تیم سابقش در نیم فصل شود، گفت: اینجا به عنوان سرمربی پیکان نشسته‌ام و مطمئن باشید به هیچ چیز جز موفقیت تیم خود فکر نخواهیم کرد. نمی‌توانم کتمان کنم عاشقانه استقلال را دوست دارم و سال‌ها با هوادارانش خاطرات زیادی داشتم اما جایگاه من اکنون در کسوت مربیگری پیکان این است که تمام توان خود را برای موفقیت این تیم به کار بگیرم. حدود ۲۵ سال است در فوتبال حضور دارم و همه مرا می‌شناسند. برای هدف خود خیلی دوست دارم بجنگم و دعوا کنم. مطمئن باشید فردا تمام توان خود را برای دست پر بیرون آمدن از زمین به کار می‌گیریم.

وی درخصوص اینکه هر زمان بازیکن سابق تیمی مقابل آن قرار می‌گیرد، فشار رسانه‌ای از سوی هواداران رقیب روی او وجود دارد، پاسخ داد: خدا را شکر چنین فشاری روی من نیست. صفحات مجازی واقعی نیست و افرادی به هر شکل می‌خواهند چالش درست کنند. فقط می‌خواهند تمرکز یک نفر را به هم بزنند. من نه کامنت می‌خوانم و نه دایرکت خود را می‌بینم زیرا می‌دانم به دلیل غیرواقعی بودن، فقط با روح و روان آدم بازی می‌کند. نسبت به شناختی که از هم داریم، کاری را انجام می‌دهیم. رسانه‌ها و هواداران واقعی استقلال از من شناخت دارند و می‌دانند هر جا بوده‌ام چه زمانی که بازی می‌کردم و چه در حال حاضر که سرمربی هستم، تمام توان خود را به کار گرفته‌ام. مطمئن باشید به این مسائل توجهی نمی‌کنیم. فردا هم باید شرایط خود را در جدول بهتر کنیم، با توجه به تعهدی که در باشگاه پیکان داریم.

وی درمورد اینکه آیا می‌تواند آمار صد در صد برد استقلال در بازی‌های خانگی را تغییر بدهد، عنوان کرد: ذوب آهن هم آمار صد در صد برد در خارج از خانه را داشت اما توانستیم بازی فوق‌العاده خوبی مقابل این تیم انجام بدهیم. به آمار نگاه نمی‌کنیم‌ بلکه به شرایط تیم خودمان نگاه می‌کنیم. استقلال تیم بزرگی است که مهره‌های خیلی خوبی دارد‌. می‌دانم در چند سال اخیر تا این اندازه پرمهره نبوده است‌‌. بازیکنان باکیفیتی در تمام خطوط و جایگزین‌های خوبی دارد‌‌. به یک موضوع اصلا توجه نکردید چرا عنایتی در هر بازی پیکان یک تا ۲ تعویض بیشتر انجام نمی‌دهد؟ واقعا وقتی باید تغییرات در بازی ایجاد کنیم و تیم نیاز به ورود بازیکنان جایگزین باکیفیت دارد، مقداری به مشکل می‌خوریم. دست ما خالی است اما استقلال، تراکتور، سپاهان و پرسپولیس هر بازیکنی بیرون می‌برند، یک بازیکن باکیفیت مشابه را وارد زمین می‌کنند.

سرمربی پیکان تصریح کرد: این یعنی تعادل و برنامه‌ریزی از قبل‌. استقلال هم تیم فوق‌العاده با بازیکنان باکیفیت است و می‌دانیم چه قدر بازی کردن برابر این تیم سخت است. اگر یک بازیکن سرما بخورد بدبخت می‌شویم. برخی مواقع باید با شرایط کنار آمد. موجودی پیکان تا نیم فصل همین نفرات هستند. بازیکنان باکیفیتی هم داریم که اگر آنها را به زمین بیاوریم، شرایط خوبی را برای ما رقم بزنند اما بازی دادن به بازیکن جوان ریسک بالایی دارد. با توجه به موقعیت حساس پیکان، متاسفانه نمی‌توانیم این ریسک را انجام بدهیم و امیدوارم شرایط بهتر شود.در نیم فصل دوم شرایط خیلی بهتر خواهد شد.

عنایتی درمورد اینکه پیکان در بین تیم‌های پایین جدولی کمتر گل می‌خورد اما وقتی گل دریافت می‌کند مثل بازی با تراکتور، پرسپولیس و ملوان ۳_۲ گل دریافت می‌کند و این امر نشان‌دهنده چیست، گفت: در هر کاری اگر یک رهبر قوی داشته باشید، چنین اتفاقی نمی‌افتد. منظور من کاپیتان نیست بلکه بازیکن دیگری هم می‌تواند در زمین شرایط تیم را به سمت مثبت ببرد‌. متاسفانه تمام بازیکنان ما خجالتی هستند و این با روحیات من سازگاری ندارد. بارها در این مورد با بازیکنان صحبت کرده‌ایم. آن بازیکنی که بتواند پس از گل خوردن پیکان، همه را جمع کرده و رو به شرایط مثبت ببرد نداریم و یکی از برنامه‌های ما همین موضوع است که بازیکنی بگیریم که حتی اگر از لحاظ فنی چندان نتوانست کمک کند، از لحاظ درست کردن وضعیت تیم در شرایط بحرانی اضافه کنیم. خلاء یک رهبر را در تیم‌ حس می‌کنیم. در فوتبال ممکن است دقیقه ۱۰ گل بخورید و باید بازیکنی باشد که بتواند سریع تیم را جمع و جور کرده و به بازی بازگرداند.

پایان پیام/





منبع: فارس