چگونه بفهمیم شخصی به شبکه اجتماعی ما دسترسی دارد؟
چگونه بفهمیم شخصی به شبکه اجتماعی ما دسترسی دارد؟

اینکه شخص دیگری به شبکه‌های اجتماعی شما دسترسی داشته باشد نگران کننده است و هکر‌ها بدون گذاشتن رد پا از تکنیک‌های مختلف برای اینکار استفاده می‌کنند. اکنون راه‌هایی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید از وجود نفوذی‌ها باخبر شوید، این‌ها شامل دیدن محتوای متفاوت از آنچه قبلاً به آن عادت داشتید در تایم […]

- چگونه بفهمیم شخصی به شبکه اجتماعی ما دسترسی دارد؟

اینکه شخص دیگری به شبکه‌های اجتماعی شما دسترسی داشته باشد نگران کننده است و هکر‌ها بدون گذاشتن رد پا از تکنیک‌های مختلف برای اینکار استفاده می‌کنند. اکنون راه‌هایی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید از وجود نفوذی‌ها باخبر شوید، این‌ها شامل دیدن محتوای متفاوت از آنچه قبلاً به آن عادت داشتید در تایم لاین یا عدم دریافت اعلان در تلفن است.

در پاسخ به هرگونه فعالیت مشکوک حساب، باید رمز عبور خود را روی حروف، اعداد و کاراکتر‌های تصادفی بازنشانی کنید.

در برخی موارد ممکن است دستگاه شما (مانند رایانه شخصی) به دلیل سرقت اطلاعات بدافزار در معرض خطر قرار گیرد، در این صورت اجرای اسکن آنتی ویروس بسیار مهم است.

این‌ها نشانه‌هایی هستند که باید مراقب آن‌ها باشید:

محتوایی که در شبکه‌های اجتماعی می‌بینید تغییر می‌کند

اگر ناگهان محتوای نا آشنا در شبکه‌های اجتماعی دیدید یا محتوایی به زبان‌های جدید، می‌تواند نشانه‌ای از حضور شخصی در حساب شما باشد؛ بنابراین نسبت به تغییرات محتوایی که در شبکه‌های اجتماعی می‌بینید هوشیار باشید.

تغییرات ناگهانی، مانند هجوم پست‌ها به زبان‌های نا آشنا یا پیشنهادات از حساب‌هایی که با آن‌ها درگیر نشده‌اید، می‌تواند نشان دهنده فعالیت مشکوک باشد، زیرا الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی بر اساس ترجیحات شما تنظیم شده اند و تغییرات غیرمنتظره ممکن است به معنای دسترسی غیرمجاز باشد.

شما پیام دریافت می‌کنید، اما هیچ اعلانی نمی‌آید

اگر می‌بینید پیام‌هایی در حسابتان ظاهر شده، اما اعلان‌های معمول را روی تلفنتان دریافت نمی‌کنید، یک علامت هشدار است که شخص دیگری ابتدا آن‌ها را می‌بیند.

هکر می‌تواند قوانینی را در صندوق ورودی شما تنظیم کند تا پیام‌های خاصی را تغییر دهد بنابراین آن‌ها می‌توانند حساب‌های بیشتری از جمله حساب‌های بانکی را در معرض خطر قرار دهند.

در صورت مشاهده ایمیل‌های جدید و خوانده نشده بدون دریافت اعلان‌های مربوطه و تاخیر در تحویل، مراقب باشید. این می‌تواند نشانه‌ای باشد که هکر‌ها قوانینی را وضع کرده‌اند که ایمیل‌ها را از صندوق ورودی شما مخفی کند. هکر ممکن است به طور انتخابی پیام‌های خاصی را منتشر کند در حالی که بقیه را پنهان می‌کند.

در اینصورت تنظیمات صندوق ورودی خود را بررسی کنید تا ببینید آیا قوانینی برای هدایت ایمیل‌ها به آدرس‌هایی که نمیشناسید وجود دارد یا خیر.

تراکنش‌های بسیار کوچک در بانکداری آنلاین شما اتفاق میافتد

هدف اکثر هکر‌ها دریافت پول است. به محض اینکه در یک حساب ایمیل قرار گرفتند، سعی می‌کنند اقداماتی از جمله به خطر انداختن حساب‌های بانکی را انجام دهند. حتی هزینه‌های ناشناخته کوچک می‌تواند یک علامت هشدار باشد.

به طور مرتب صورتحساب‌های بانکی یا کارت اعتباری را برای تراکنش‌های غیرمجاز بررسی کنید. هکر‌ها ممکن است برای آزمایش قبل از اقدام به تراکنش‌های بزرگ تر، تراکنش‌های کوچک را آغاز کنند.

حتی مراقب مبالغ به ظاهر ناچیز باشید و هرگونه تراکنش مشکوک را فوراً به بانک خود گزارش دهید.

یک بنر زرد رنگ زیر ایمیل شما ظاهر می‌شود

در جیمیل روی دسکتاپ، بنر زرد رنگی را مشاهده خواهید کرد که نشان می‌دهد شخصی از مکانی نا آشنا وارد سیستم شده است.

اکثر سرویس‌های آنلاین گزارش‌های فعالیت را ارائه می‌کنند که به شما امکان می‌دهد ورود به سیستم را نظارت کرده و به شناسایی دقیق هکر‌ها کمک می‌کند.

به طور منظم گزارش‌های فعالیت ارائه شده توسط سرویس‌ها را برای نظارت بر زمان ورود به سیستم و آدرس‌های IP بررسی کنید.

فعالیت‌های غیرمعمول را بررسی کنید، جلسات ناشناخته را لغو کنید (همچنین می‌توانید از همه دستگاه‌هایی که وارد سیستم شده‌اید درخواست خروج از سیستم را بدهید). به یاد داشته باشید، دستگاه‌های در معرض خطر ممکن است منجر به خطر انداختن حساب کاربری شما شود.

حساب شما مسدود شده است

یک علامت هشدار کلیدی در مورد فعالیت‌های مخرب این است که حساب کاربری شما به طور ناگهانی به حالت تعلیق درآمده یا لغو شود؛ بنابراین مراقب تعلیق غیرمنتظره حساب باشید، اگر اعلان‌هایی درباره تعلیق حساب دریافت می‌کنید، ممکن است نشان دهنده فعالیت‌های مخرب باشد. برای بررسی و رفع مشکل فوراً با ارائه دهندگان خدمات تماس بگیرید. اگر ناگهان از سیستم خارج شدید، این می‌تواند یک علامت هشدار نیز باشد. اگر متوجه شدید که بار‌ها و بار‌ها بدون شروع از سیستم خارج شده اید، تلاش‌های مشکوک برای ورود به سیستم را بررسی کنید.

جلسه‌های فعال، دستگاه‌های مورد اعتماد و لیست دستگاه‌های ورود به سیستم را بررسی کنید و اگر چیزی مشکوک به نظر می‌رسد، دسترسی را لغو، رمز عبور خود را تغییر دهید و بررسی کنید که احراز هویت چند مرحله‌ای تنظیم شده و به درستی کار می‌کند.

منبع: فارس

+