پرسپولیس که لیگ سال ۷۴ را اصلا خوب شروع نکرده و در دربی رفت با نتیجه ۳ بر یک مغلوب استقلال شده بود، با هدایت استانکو پابلوکوویچ فقید اوج گرفت و به مدعی شماره یک کسب عنوان قهرمانی تبدیل شد. در چنین شرایطی قرمزپوشان روز هشتم دی ماه سال ۷۴ دربی برگشت را مقابل استقلال […]

فوتبال - جنجال استقلال و پرسپولیس به خاطر گل این بازیکن/ سوریه‌ای‌ها به کمک عابدزاده آمدند!

پرسپولیس که لیگ سال ۷۴ را اصلا خوب شروع نکرده و در دربی رفت با نتیجه ۳ بر یک مغلوب استقلال شده بود، با هدایت استانکو پابلوکوویچ فقید اوج گرفت و به مدعی شماره یک کسب عنوان قهرمانی تبدیل شد. در چنین شرایطی قرمزپوشان روز هشتم دی ماه سال ۷۴ دربی برگشت را مقابل استقلال برگزار کردند. مسابقه‌ای که مساوی در آن برای پرسپولیس با توجه به شرایط بهتری که نسبت به استقلال داشت، فوق العاده ارزشمند محسوب می‌شد ولی ‌آبی‌ها حتما باید بازی را می‌بردند.

در آن مسابقه مهدی پاشازاده روی ارسال از جناح راست توانست دروازه احمدرضا عابدزاده را باز کند و استقلالی‌ها را غرق در شادی نماید اما معان کیانی، داور اهل سوریه همراه با کمک داور اول که او هم هموطنش بود، گل را آفساید اعلام کرده و آن را نپذیرفتند تا جنجال راه بیفتد. اعتراض استقلالی‌ها به جایی نرسید و با تصمیم تیم داوری اهل سوریه دروازه عابدزاده بسته ماند تا در نهایت مسابقه با تساوی بدون گل تمام شود. نتیجه‌ای که نقش مهمی در قهرمانی آن فصل پرسپولیسی ایفا کرد.

حالا ۲۸ سال از آن تاریخ می‌گذرد و استقلالی‌ها همچنان مدعی‌اند گل آن‌ها در موقعیت درستی به ثمر رسید اما اشتباه داور و کمک داور این تیم را از پیروزی در دربی محروم کرد. ادعایی که البته پرسپولیسی‌ها قاطعان آن را رد کرده و می‌گویند تصمیم داوران در آن مسابقه کاملا درست بود و حتی اگر آن گل هم به ثمر می‌رسید، باز هیچ تضمینی وجود نداشت که استقلال حتما برنده آن مسابقه می‌شد.

منبع: خبـر ورزشی