گفت‌وگوی فارس با کشتی‌گیر دورگه ایرانی-ژاپنی| یوشیدا: علاقه زیادی به فنون اصیل کشتی ایرانی دارم
گفت‌وگوی فارس با کشتی‌گیر دورگه ایرانی-ژاپنی| یوشیدا: علاقه زیادی به فنون اصیل کشتی ایرانی دارم

به گزارش زیرنویس، مسابقات کشتی آزاد سراسری کشور ژاپن (جام امپراطوری )طی روزهای یکشنبه تا سه شنبه هفته جاری در شهر توکیو و در سالن یویوگی برگزار شد و در این رقابت ها “آریا یوشیدا اسفنجانی” موفق شد با شکست حریفان خود عضو تیم ملی کشتی آزاد کشور ژاپن در وزن ۵۵کیلوگرم و رده سنی […]

به گزارش زیرنویس، مسابقات کشتی آزاد سراسری کشور ژاپن (جام امپراطوری )طی روزهای یکشنبه تا سه شنبه هفته جاری در شهر توکیو و در سالن یویوگی برگزار شد و در این رقابت ها “آریا یوشیدا اسفنجانی” موفق شد با شکست حریفان خود عضو تیم ملی کشتی آزاد کشور ژاپن در وزن ۵۵کیلوگرم و رده سنی امید شود.  “آریا یوشیدا” کشتی را همچون برادرانش زیر نظر پدرش (جواد اسفنجانی)آموخته و حالا این روزها عضو تیم ملی امید کشور ژاپن شده است. مبارزات جنگنده آریا به اندازه ای جذاب است که “تومی یاما” رییس فدراسیون کشتی ژاپن  و دارنده مدال طلای المپیک لس آنجلس به او‌ لقب نابغه جوان و فنی کشتی ژاپن را داده است.

گفت و گوی اختصاصی “آریا یوشیدا اسفنجانی” با زیرنویس  را در ادامه میخوانید:

فارس: ابتدا خودتان را بیشتر برای ما معرفی کنید.

آریا یوشیدا اسفنجانی هستم و سال ۲۰۰۶ میلادی در کشور ژاپن به دنیا آمده ام و از دوران کودکی کشتی را زیر نظر پدرم یاد گرفته ام. خوب تقریبا چند سالی است که خانواده ما را همه به عنوان یک خانواده ورزشی می شناسند، پدرم ایرانی و مادرم ژاپنی است. در حال حاضر در استان “چیبا” در کشور ژاپن زندگی می کنیم. با توجه به فعالیت پدرم به عنوان مربی کشتی در باشگاه «ایچیگاوای چیبا» و فعالیت برادران بزرگترم در رشته کشتی، من هم به شدت به این رشته علاقه مند شدم.

فارس: پس پدر شما در موفقیت خانواده اسفنجانی نقش بسزایی داشته و کشتی ایرانی را به شما یاد داده است؟

بله، پدرم پیش از مهاجرت به کشور ژاپن در ایران کشتی گیر بوده، برای همین تمام فنون اصیل کشتی را طی این سال ها به همه ما و تنها خواهرم آموخته است. همه ما در تمام دوران فعالیت مان کنار پدرم کشتی را تمرین کردیم و پس از سال ها تمرین حالا به دوبند تیم ملی کشتی آزاد ژاپن رسیدیم.

فارس: پس با این حساب مربی اصلی شما، پدر بوده است.

بله از کودکی کشتی را زیر نظر پدرم  یاد گرفتم. بعد از حضور در مسابقات و کسب عناوین مختلف برای کشور ژاپن  باعث شد تا کارشناسان و کمیته فنی فدراسیون کشتی ژاپن از سال  ۲۰۱۹ من را به آکادمی شبانه روزی نخبه های کشتی ژاپن معرفی کنند و از آن به بعد زیر نظر  «یوشیی سوگا» تمرینات کشتی را انجام میدهم.

- گفت‌وگوی فارس با کشتی‌گیر دورگه ایرانی-ژاپنی| یوشیدا: علاقه زیادی به فنون اصیل کشتی ایرانی دارم

 

فارس: نخستین مدالی که به صورت رسمی کسب کردید در چه مسابقه ای بود؟

سال  ۲۰۱۳ در مسابقات سراسری نونهالان کشور ژاپن در وزن ۲۴ کیلوگرم به مقام نخست دست یافتم و در ادامه در تمامی رقابت های مدارس، آموزشگاه ها و انتخابی سراسری ژاپن عناوین نخست را کسب کردم. ضمن اینکه در مسابقات کشتی شرق آسیا که اخیرا به میزبانی کشور مغولستان برگزار شد؛ موفق شدم در وزن ۵۵کیلوگرم مدال طلای این رقابت ها را کسب کنم. البته سال ۲۰۲۲ موفق شدم در وزن ۴۸ کیلوگرم مسابقات کشتی سراسری ژاپن با غلبه بر «رتسو آکاگی» از قهرمانان مطرح ژاپن دو بند تیم ملی کشتی آزاد جوانان را به تن کنم.

 

فارس: ظاهرا چندین برادر و خواهر دارید که همگی کشتی گیر هستند، از آنها برایمان بگو.

بله، من چهار برادر و یک خواهر دارم که همگی علاقه مند به ورزش هستند. کیوان و آرش دو برادر بزرگ من هستند که آنها نیز در همین مسابقات انتخابی تیم ملی حضور داشتند و در نهایت آرش موفق شد در وزن۹۷ کیلوگرم صاحب دو بنده تیم ملی ژاپن شود و او نیز به مسابقات آسیایی قرقیزستان و برای کسب سهمیه المپیک پاریس اعزام خواهد شد.

فارس: همه شما کشتی را به صورت حرفه ای دنبال می کنید؟

با توجه به اینکه پدرم ایرانی و عاشق کشتی است، همه ما از دوران کودکی کنار تشک کشتی بزرگ شده ایم و همه ما علاقه مند به کشتی هستیم. به خاطر همین علاقه ای که داریم همیشه تمامی رقابت های کشتی که تیم های ملی ایران در مسابقات مختلف حضور دارند را در کنار هم تماشا میکنیم. پدرم همیشه نکات فنی و تکنیکی که کشتی گیران ایرانی در طول مسابقات شان اجرا میکنند را به صورت کارشناسی به ما توضیح می دهد. من خودم سبک کشتی ایرانی ها را دوست دارم و به همه کشتی گیران ایرانی علاقه مند هستم. بی صبرانه منتظر فرصتی هستم تا در کنار آنها در اردوی مشترک تمرین داشته باشم.

- گفت‌وگوی فارس با کشتی‌گیر دورگه ایرانی-ژاپنی| یوشیدا: علاقه زیادی به فنون اصیل کشتی ایرانی دارم

 

فارس: تا کنون به ایران سفر کرده اید؟

متاسفانه تاکنون فرصتی نداشتم تا همراه با خانواده به ایران سفر کنم و همیشه در اردوهای تیم ملی و خانه کشتی ژاپن حضور شبانه روزی دارم، اما در اولین فرصتی که مهیا شود حتما به ایران سفر خواهم رفت.

فارس: کشتی های کدام یک از کشتی گیران ایرانی را دوست دارید؟

من کشتی های حسن رحیمی را همیشه دنبال میکردم و امیدوارم اگر به ایران سفر کردم بتوانم با رحیمی از نزدیک دیدار داشته باشم.البته هنوز موفق نشدم با کشتی گیران تیم ملی ایران ارتباط برقرار کنم، اما امیدوارم در میادین بین المللی که تیم های ملی ایران و ژاپن حضور دارند با ایرانی ها ارتباط برقرار کنم.

فارس: برنامه بلند مدتی برای حضور در بازیهای آسیایی و بازی المپیک دارید؟

درست چهار ماه دیگر یعنی اوایل سال ۲۰۲۴ در شهر یوکوهاما مسابقات انتخابی تیم ملی زیر بیست ساله ها برگزار خواهد شد و در این مسابقه شرکت خواهم کرد. در این رقابت ها نفرات اول و دوم جواز حضور در مسابقات جهانی و آسیایی را کسب خواهند کرد و با توجه به عناوین تصاحبی در این رقابتها در آخرین مرحله برای عضویت تیم ملی کشتی ژاپن اعزامی به المپیک نیز شرکت خواهند کرد.

فارس: صحبت های پایان شما…

جا دارد از تمام زحمات شبانه روزی و حمایت های پدر و مادرم، برادرانم و خواهرم که همیشه از کودکی تاکنون  همراه و مشوق من بودند تشکر ویژه ای داشته باشم. از هم تیمی هایم و مربیانم در خانه کشتی ژاپن و علاقمندان به کشتی که در سالن های مسابقات و… انرژی مثبت و دلگرمی و روحیه به من دادند تشکر می کنم. امیدوارم در مسابقات آینده با کسب مدال خوش رنگ دل همه این عزیزان را شاد کنم.

گفت وگو رضا مقدم از کشور ژاپن

پایان پیام/





منبع: فارس