شهباز حسن پور ضمن گرامیداشت فرا رسیدن سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی ،اظهار کرد: شهید سلیمانی در کلام و بیان ما نمی گنجد. ایشان انسان بسیار خودساخته‌ای بود. از جمله ویژگی‌های شخصیتی که ایشان داشتند بحث خدامحوری  و خداباوری ایشان بود. شهید سلیمانی هر اقدامی که قصد داشت انجام دهد، ابتدا خدا را در نظر […]

شهباز حسن پور ضمن گرامیداشت فرا رسیدن سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی ،اظهار کرد: شهید سلیمانی در کلام و بیان ما نمی گنجد. ایشان انسان بسیار خودساخته‌ای بود. از جمله ویژگی‌های شخصیتی که ایشان داشتند بحث خدامحوری  و خداباوری ایشان بود. شهید سلیمانی هر اقدامی که قصد داشت انجام دهد، ابتدا خدا را در نظر می گرفت که آیا خدا نسبت به این عمل رضایت دارد یا خیر. محور همه کارهای شهید سلیمانی خدا بود. در طول این سال‌هایی که خداوند توفیق داد تا شاگردی ایشان را انجام دهیم، همه جا در کارهای وی خدامحوری بود.

وی در ادامه اظهار کرد:  یک خاطره‌ای که از ایشان دارم در حرم امام رضا (ع) است. یکی از همکاران می گفت ما از ماموریتی بازگشتیم و به مشهد رسیدیم. یک ساعتی تا پرواز به تهران وقت داشتیم. شهید سلیمانی گفتند برویم حرم نماز بخوانیم و بازگردیم. همکارم می گفت ما به حرم رفتیم. یک ربع بعد شهید سلیمانی آمد گفت که برویم. من گفتم که هنوز نماز نخوانده‌ام. پرسید پس چه کاری انجام می دادی. من گفتم امام رضا (ع) را زیارت می کردم. شهید سلیمانی گفت تو خدا را رها کردی و نماز اول وقت را رها کردی و به بنده خدا متوسل شدی؟ در حالی که شهید سلیمانی عاشق معصومین بود. این مردبزرگ حتی با همه عشق و علاقه ای که به پیامبر عظیم شان اسلام دارد در وصیت نامه خود نوشته است که خدایا من لقاء خودت را می خواهم.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کسی که لقاء خدا را داشته باشد قطعا لقاء رسول (ص) و ائمه (ع) و معصومین را نیز دارد. این ویژگی های اعتقادی شهید سلیمانی بود. وی اعتقاد قلبی به ولایت فقیه داشت. در خصوص مسائل اجتماع نیز به هر شکل چپ و راست برای شهید سلیمانی مهم نبود. برایش مهم بود که جامعه به صراط مستقیم هدایت شود. شهید سلیمانی همه را فرزندان ایران می دید. شهید سلیمانی نظرات ویژه ای در خصوص جوانان داشت. خاطره ای دیگر از ایشان دارم. ایام محرم بود. ایشان در بین روز از محلی عبور کردند و سپس به محل کار آمدند. شهید سلیمانی گفتند من امروز در مسیر که می آمدم دیدم جوانان در هیات‌ها موی سر خود را عجیب و غریب اصلاح کردند. کفش آنان رنگارنگ بود اما قلب این جوانان با خدا بود. چند بار تصمیم گرفتم از ماشینم پیاده شوم و به پای این جوانان بیفتم و پای آنان را بوسه بزنم. شهید سلیمانی گفتند ما باید این جوانان خود را جذب کنیم نه اینکه آنان را دفع کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: این نگاه شهید سلیمانی به جوانان بود. در خاطره ای دیگر شهید سلیمانی می گفتند در هواپیما نشسته بودم و خانمی که حجابش چندان مناسب نبود نزدیک من نشسته بود. اسم فرزندان این خانم یکی حسین و یکی مهدی بود. این فرزندان را صدا می کرد. شهید سلیمانی می‌گفت من به خانم گفتم شما که اعتقادات مذهبی دارید حیف هست. شما عشق به حضرت زهرا (س) دارید. می‌گفت شاید عده ای گمان می کردند که قاسم سلیمانی دارد با یک خانم بدحجاب گپ می زند اما من وظیفه شرعی خود می دانم که این افراد را هدایت کنم. شهید سلیمانی می گفت من ترجیح می دهم در هواپیما کنارم به تعبیر امروزی‌ها یک آدم سوسول باشد تا یک فرد حزب الهی. حزب الهی که هدایت یافته است. ما باید این افرادی را که قلبشان با اسلام است هدایت کنیم. شهید سلیمانی می گفت همه ما یک عیبی داریم. این نگاه شهید سلیمانی به جامعه بود.

وی این نماینده مجلس افزود: شهید سلیمانی با هر کسی که برای نظام اسلامی مفید بود ارتباط داشت. کرمان یکی از کانون‌های چپ و راست در کشور است. هر دو جناح در آنجا فعال بوده و در سطح کشور نیز حضور ملموسی دارند.  در راس بسیاری از جناح‌های چپ و راست افرادی کرمانی حضور دارند. شهید سلیمانی با همه این‌ها دوست بود. در جهت پیشبرد اهداف نظام اسلامی از همه این‌ها بهره‌مند می‌شد و کمک می گرفت. هر کدام نیز فکر می کردند که حاج قاسم فقط مختص این جناح هست. همه نیز به حاج قاسم عشق می ورزیدند. این نگاه مدیریتی حاج قاسم بود. می تواند الگوی خوبی برای مدیران کشور باشد.

گفتنی است ، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی معروف به سردار دل‌ها، در ساعت ۰۱:۰۷ بامداد روز جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸، در فرودگاه بغداد به درجه رفیع شهادت نائل شد.

منبع : ایسنا

منبع خبر: رکنـا