به گزارش زیرنویس، قیمت دلار طی هفته گذشته تحرکات محدودی در بازار آزاد داشت و در نهایت با بازدهی صفر نخستین هفته زمستان را پشت سر گذاشت! دلار در مرکز مبادله ارز و طلای ایران نیز با افت کمتر از ۱۰ تومانی همراه شد و با نوسانات کاهشی، هفته نخست دی‌ماه را به پایان رساند. […]

به گزارش زیرنویس، قیمت دلار طی هفته گذشته تحرکات محدودی در بازار آزاد داشت و در نهایت با بازدهی صفر نخستین هفته زمستان را پشت سر گذاشت! دلار در مرکز مبادله ارز و طلای ایران نیز با افت کمتر از ۱۰ تومانی همراه شد و با نوسانات کاهشی، هفته نخست دی‌ماه را به پایان رساند.

قیمت دلار هفته گذشته با بازدهی صفر در کف کانال ۵۰ هزار تومانی بسته شد. هفته گذشته اسکناس دلار در حالی با تلرانس ۵۰ تا ۱۵۰ تومانی در نوسان بود که همین تغییرات محدود، دلار را به پله‌ پایانی کریدور ۴۰ هزار تومانی رساند، اما برخی معامله‌گران فشار تقاضا را دلیل اصلی برگشت قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی می‌دانند.

کارشناسان اقتصادی معتقدند با وجود اینکه نهاد سیاست‌گذار تلاش دارد قیمت دلار به پله‌های بالایی کریدور ۴۰ هزار تومانی برگردد، اما تمایلی نیز به عقب‌نشینی قیمت در کریدور مذکور ندارد. آنها با استناد به افزایش قیمت کالاهای اساسی، مصرفی، لوازم خانگی، لوازم الکترونیک و خودرو معتقدند دلار از رشد قیمت سایر بازارها جا مانده و این اسکناس در حصار سیاست‌گذار گرفتار شده است.

گفتنی است در هفته گذشته، قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برخلاف روزهای افزایشی آذر، روند کاهشی ناچیزی داشت.

قیمت نرخ‌های مختلف

روز پنجشنبه هفتم دی در مرکز مبادله ارز و طلای ایران اسکناس دلار با قیمت ۴۲ هزار و ۹۳۳ تومان عرضه شد و کاهش سه تومانی داشت. دلار حواله نیز با ۱۲ تومان کاهش با قیمت ۳۹ هزار و ۳۱ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

روز پنجشنبه اسکناس یورو با رقم ۵۵ هزار و ۹۲۷ تومان معامله شد و رشد قیمت ۵۰۰ تومانی داشت. قیمت اسکناس یورو در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با رشد ۳۳۹ تومانی با رقم ۴۷ هزار و ۷۰۶ تومان عرضه شد. قیمت یوروی حواله نیز رشد ۲۹۸ تومانی داشت و با قیمت ۴۳ هزار و ۳۷۱ تومان قیمت‌گذاری شد.

در آخرین روز هفته گذشته درهم امارات با ۵۰ تومان افزایش روی قیمت ۱۳ هزار و ۷۸۰ تومانی ایستاد. در مرکز مبادله ارز و طلای ایران حواله درهم کاهش سه تومانی داشت و با رقم ۱۰ هزار و ۶۳۱ تومان عرضه شد، اسکناس درهم نیز با کاهش یک تومانی با قیمت ۱۱ هزار و ۶۹۰ تومان عرضه شد.