به گزارش زیرنویس از لرستان؛ یاسر اکبریان در جلسه معاونین شرکت آب و فاضلاب استان اظهار کرد: براساس آمار سازمان هواشناسی، استان لرستان نسبت به بلندمدت ۶۳درصد کاهش بارندگی داشته است که در جایگاه سوم کشور از نظر کاهش نزولات جوی قرار دارد. وی عنوان کرد: براساس گزارش معاونت بهره برداری و توسعه آب، اکنون […]

به گزارش زیرنویس از لرستان؛ یاسر اکبریان در جلسه معاونین شرکت آب و فاضلاب استان اظهار کرد: براساس آمار سازمان هواشناسی، استان لرستان نسبت به بلندمدت ۶۳درصد کاهش بارندگی داشته است که در جایگاه سوم کشور از نظر کاهش نزولات جوی قرار دارد.

وی عنوان کرد: براساس گزارش معاونت بهره برداری و توسعه آب، اکنون هفت شهرستان الیگودرز، ازنا، دورود، بروجرد، خرم آباد، پلدختر و کوهدشت دارای شرایط ویژه ای هستند و بایستی رصد و پایش منابع آبی این شهرستان ها با دقت خاصی پیگیری شود.

مدیرعامل شرکت آبفای لرستان افزود: چنانچه شرایط به همین منوال باشد سال ۱۴۰۳ وضعیت بی سابقه ای در استان خواهیم داشت که لازم است از هم اکنون نسبت به بهره برداری و استفاده درست از منابع آبی برنامه ریزی ویژه ای داشته باشیم.

اکبریان تصریح کرد: امسال وضعیت بارندگی ها مناسب نبوده است و بایستی برای تابستان آینده از همه ظرفیت های استانی و ملی استفاده کنیم چراکه در بحث توازن (عرضه وتقاضای آب)شهرستان های مذکور شرایط ویژه ای دارند و لازم است علاوه بر تمهیدات شرکت آبفا، سایر دستگاه های متولی هم نسبت به انجام وظایف خود از جمله رعایت الگوی کشت اهتمام ویژه ای داشته باشند.

 

مهدی زکی پور / لرستان 

منبع خبر: رکنـا