جدایی ستاره‌های استقلال و پرسپولیس منتفی شد
جدایی ستاره‌های استقلال و پرسپولیس منتفی شد

سازمان نظام وظیفه تبصره جدیدی را بر قانون خود وضع کرده است.

 

در حالی که شایعات پیرامون بازیکنان سرباز در نقل و انتقالات زمستانی بالا گرفته، معاون سازمان نظام وظیفه خبر جدیدی را در مورد بازیکنان سرباز اعلام کرد که خبر خوشی برای هواداران پرسپولیس محسوب می‌شود.

بر اساس اعلام حسین زاهدی معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی فراجا، بازیکنانی که از طرح معافیت ۲۸ و ۳۰ ساله استفاده کرده‌اند می‌توانند تا پایان فصل در تیمشان بمانند.

قانون مذکور، دستورالعملی است که پنج سال پیش وضع شد و بر این اساس بازیکنان لیگ برتری تا ۲۸ سالگی و بازیکنان ملی‌پوش تا ۳۰ سالگی می‌توانستند سربازی خود را عقب بیاندازند.

با این حال در مهر ماه امسال زمان این طرح به پایان رسید و نظام وظیفه اعلام کرد که قصد تمدید آن را ندارد تا به این ترتیب شوکی بزرگ به بازیکنان مشمول خدمت سربازی وارد شد.

اما زاهدی در این مورد گفته است: در خصوص این ابلاغی که در مهر ماه اتفاق افتاد، این طرح متوقف شد. البته ما با جلساتی که با وزارت ورزش گذاشتیم قرار شد با فدراسیون‌ها و حتی خود بازیکنان هماهنگی‌های لازم انجام شود.

وی افزود: فعلا تا پایان فصل جاری مشکلی برای دوستان وجود ندارد و می‌توانند فعالیت‌هایشان را در تیم‌هایشان ادامه بدهند.

این طرح جدید به سود بازیکنانی نظیر میلاد سرلک، امید نورافکن، ابوالفضل جلالی و محمد عمری است که قرار بود در زمستان سرباز شوند و به ملوان بروند.

با این حال بازیکنان دیگری هم از این مصوبه سود می‌کنند و می‌توانند تا پایان فصل در تیم خود بمانند.

هنوز به صورت دقیق مشخص نیست که چه نفراتی به این شکل معافیت کوتاه مدت دریافت می‌کنند.

منبع: خبـر ورزشی