۱۰۰ هزار نفر در نیم فصلی با بیش از ۱۰ هزار دقیقه والیبال
۱۰۰ هزار نفر در نیم فصلی با بیش از ۱۰ هزار دقیقه والیبال

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، تماشاگران همواره به عنوان سرمایه‌های اصلی والیبال در ایران و تمامی دنیا شناخته می‌شوند و همواره تلاش فدراسیون جهانی والیبال برای جذاب کردن این رشته ورزشی در راستای ارج نهادن و جذب کردن تماشاگران این رشته ورزشی بوده است. این در حالیست که دور رفت مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی […]

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، تماشاگران همواره به عنوان سرمایه‌های اصلی والیبال در ایران و تمامی دنیا شناخته می‌شوند و همواره تلاش فدراسیون جهانی والیبال برای جذاب کردن این رشته ورزشی در راستای ارج نهادن و جذب کردن تماشاگران این رشته ورزشی بوده است.

این در حالیست که دور رفت مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران از روز یکشنبه ۳۰ مهرماه آغاز شد و سوم دی پس از برگزاری ۹۱ مسابقه با قهرمانی فولاد سیرجان ایرانیان به عنوان قهرمان نیم فصل این رقابت ها به پایان رسید و تیم‌های هورسان رامسر و ایفاسرام اردکان نیز در رتبه‌های دوم و سوم جدول قرار گرفتند.

بر اساس آمار و اطلاعات ارائه شده از سوی سازمان لیگ فدراسیون والیبال، در مجموع ۹۱ دیدار دور رفت ۱۰۴ هزار و ۸۵۰ تماشاگر به سالن‌ها رفتند و شاهد جدال ۱۴ تیم در این مسابقات بودند که میانگین یک هزار و ۱۵۲ تماشاگر برای هر مسابقه ثبت شد.

از نظر تعداد تماشاگر، مسابقه دو تیم شهداب یزد و فولاد سیرجان ایرانیان در هفته نهم بیشترین تماشاگر را به خود اختصاص داد که بیش از پنج هزار نفر در سالن اختصاصی شهداب شاهد این مسابقه بودند و سه بر صفر به سود میهمان خاتمه یافت.

دیدار تیم‌های شهرداری گنبد و شهرداری ارومیه (دهم آبان)، شهرداری گنبد با سایپا (۲۱ آبان)، شهداب یزد با ایفاسرام اردکان (۲۴ آبان) و شهرداری ارومیه با شهداب یزد که ۲۹ آبان برگزار شد، با چهار هزار تماشاگر در رتبه‌های بعدی این داده آماری قرار دارند.

همچنین از نظر مدت زمان، دیدارهای دور رفت لیگ برتر مردان ۱۰ هزار و ۸۰۸ دقیقه طول کشید که میانگین ۱۱۸ دقیقه برای هر بازی به دست می‌آید.

طولانی‌ترین دیدار دور رفت روز ۲۱ آبان در سالن شهید صدر رامسر برگزار شد و جدال دو تیم هورسان و چادرملو اردکان به مدت ۱۸۰ دقیقه طول کشید.

کوتاه‌ترین مسابقه دور رفت نیز در سالن شهید بیضایی اسلامشهر پیگیری شد و تیم طبیعت در مدت ۷۴ دقیقه موفق به شکست حریف خود (پیکان تهران) در هفته پنجم شد.

دور برگشت لیگ برتر مردان از روز چهارشنبه ۱۳ دیماه آغاز می‌شود و تا روز ۲۳ اسفندماه با ۹۱ مسابقه پیگیری خواهد شد تا در پایان چهره هشت تیم صعود کننده به مرحله پلی‌آف مشخص شود.

پایان پیام/





منبع: فارس