کریم بنزما و روبرتو فیرمینو که جزو ستاره‌هایی بودند که تابستان اخیر پس از دریافت پیشنهادهای وسوسه‌انگیز از فوتبال اروپا به مقصد لیگ حرفه‌ای فوتبال عربستان کوچ کردند، به نظر می‌رسد از پیوستن به این لیگ پشیمان شده‌اند. شبکه رادیویی «تاک‌اسپورت» در این باره گزارش داد که بنزمای ۳۶ ساله و فیرمینوی ۳۲ ساله قصد […]

- پایان ماه عسل فوتبال عربستان/ بنزما و فیرمینو به دنبال فرار از آسیا

کریم بنزما و روبرتو فیرمینو که جزو ستاره‌هایی بودند که تابستان اخیر پس از دریافت پیشنهادهای وسوسه‌انگیز از فوتبال اروپا به مقصد لیگ حرفه‌ای فوتبال عربستان کوچ کردند، به نظر می‌رسد از پیوستن به این لیگ پشیمان شده‌اند. شبکه رادیویی «تاک‌اسپورت» در این باره گزارش داد که بنزمای ۳۶ ساله و فیرمینوی ۳۲ ساله قصد دارند تنها پس از گذشت ۶ ماه از حضورشان در تیم‌های الاتحاد و الاهلی، لیگ عربستان را ترک کنند.

بنزما که پس از شکست خانگی ۵ بر ۲ سه‌شنبه هفته پیش الاتحاد مقابل النصر در دیداری عقب افتاده از هفته هفدهم لیگ حرفه‌ای فوتبال عربستان، از سوی هواداران این تیم به شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود، در تمرینات روزهای اخیر این تیم شرکت نکرده است. مهاجم پیشین رئال مادرید پس از اینکه هواداران الاتحاد به صفحه رسمی او در شبکه اجتماعی «اینستاگرام» حمله و به خاطر عملکرد نه‌چندان مطلوب این مهاجم فرانسوی به او توهین کردند، صفحه خود را از دسترس خارج کرد.

در حالی که رسانه‌های عربستانی اخبار ضد و نقیضی درباره وضعیت بنزما منتشر کرده‌اند از جمله اینکه رابطه مهاجم پیشین رئال مادرید با مارچلو گایاردو سرمربی آرژانتینی الاتحاد خوب نیست و یا اینکه باشگاه سه روز به این بازیکن مرخصی داده، حالا روزنامه اسپانیایی «مارکا» به نقل از نزدیکان بنزما خبر می‌دهد که این مهاجم فرانسوی از ناحیه پا  آسیب دیده و مجوز باشگاه و پزشکانش را برای عدم حضور در تمرینات دارد و از جده هم فرار نکرده است. در حال حاضر تعطیلات زمستانی در عربستان شروع شده و بنزما تا تاریخ ۴ فوریه (۱۵ بهمن – تاریخ از سرگیری لیگ عربستان) فرصت دارد خودش را به شرایط بازی برساند.

در سوی دیگر روبرتو فیرمینو که تابستان گذشته از لیورپول جدا و به عنوان بازیکن آزاد به الاهلی پیوست، عملکرد خوبی در این تیم نداشته و پس از هت‌تریکی که در بازی اولش انجام داد، دیگر نتوانسته برای این تیم عربستانی گلزنی کند. این بال برزیلی که از سیستم بازی الاهلی ناراضی است، مورد انتقاد هواداران این تیم هم قرار گرفته است، برای همین احتمال جدایی او از الاهلی در پنجره زمستانی وجود دارد.

شفیلدیونایتد یکی از باشگاه‌هایی است که وضعیت فیرمینو را زیرنظر دارند، این در حالی است که چند باشگاه ترکیه‌ای و سه باشگاه عربستانی الشباب، الاتفاق و الفاتح هم به دنبال به خدمت گرفتن بازیکن پیشین لیورپول هستند.

بیشتر بخوانید: وقتی اینترمیامی تبدیل به تیم مسی و دوستان شد/ دوست لئو برای تیم آمریکایی چه چیزی به ارمغان می‌آورد؟

منبع: خبـر ورزشی