دلیل ارزانی این آپارتمان‌ها در تهران چیست؟
دلیل ارزانی این آپارتمان‌ها در تهران چیست؟

اکوایران نوشت: قیمت رهن و اجاره آپارتمان‌های زیر هم کف در تهران متناسب با منطقه و امکانات ارائه شده متغیر است.بررسی‌ها نشان می‌دهد که در مناطق مرکزی و شمالی پایتخت، قیمت‌ها بالاتر است در حالی که در مناطق حومه مبلغ رهن و اجاره‌ واحدهای زیر هم‌کف مناسب‌تر است. اغلب واحدهای زیرهم‌کف، فاقد پارکینگ و سن بنایی […]

- دلیل ارزانی این آپارتمان‌ها در تهران چیست؟

اکوایران نوشت: قیمت رهن و اجاره آپارتمان‌های زیر هم کف در تهران متناسب با منطقه و امکانات ارائه شده متغیر است.بررسی‌ها نشان می‌دهد که در مناطق مرکزی و شمالی پایتخت، قیمت‌ها بالاتر است در حالی که در مناطق حومه مبلغ رهن و اجاره‌ واحدهای زیر هم‌کف مناسب‌تر است.

اغلب واحدهای زیرهم‌کف، فاقد پارکینگ و سن بنایی کمتر از ۱۰ سال هستند؛ اما با این حال به عنوان یک گزینه مقرون به صرفه برای افرادی که به دنبال اقامت در مرکز شهر هستند محسوب می‌شوند.

در بازار رهن و اجاره، تقاضا برای آپارتمان‌های زیر هم‌کف کمتر است و از روی محدودیت‌های بودجه به اجاره این نوع مسکن روی می‌آورند؛ چراکه آپارتمان‌های زیر هم‌کف دارای نقاط ضعف مشخصی هستند. برای مثال نداشتن نور کافی و پنجره مناسب، نزدیکی به پارکینگ و موتورخانه، و آنتن‌دهی ضعیف از جمله نقاط ضعف این واحدها است.

در محله یوسف آباد، برای رهن واحدی ۷۰ متری، زیر هم‌کف و دارای یک خواب، ۳۰۰ میلیون تومان و ۱۲ میلیون تومان اجاره ماهانه و در محله آبشار، برای رهن کامل یک واحد با مساحت ۵۹ مترمربع، ۳۰۰ میلیون تومان لازم است.

در محله شمس‌آباد نیز، برای رهن یک واحد زیر هم‌کف با ۵۰ مترمربع زیربنا ۲۰۰ میلیون تومان و اجاره ماهانه آن ۷ میلیون تومان پیشنهاد شده است.

منبع: اطلاعات انلاین