تکرار یک اشتباه بزرگ در فوتبال ایران/ آزموده را آزمودن خطاست!
تکرار یک اشتباه بزرگ در فوتبال ایران/ آزموده را آزمودن خطاست!

به نظر هیئت فوتبال استان خراسان رضوی در تلاش است مجوز حضور تیم پیکان تهران در مشهد را بگیرد!

 

احسان اصولی یکی از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و رئیس هیئت فوتبال استان خراسان رضوی خبر حضور احتمالی تیم پیکان در مشهد را تایید کرد.

قرار است اشتباه بزرگ در فوتبال ایران تکرار شود و به نظر در فوتبال ایران هیچ گاه تجربه برای تصمیم گیرندگان درس نمی‌شود.

سرنوشت صبا بعد از انتقال به شهر قم منتقل شد چه شد؟ جز اینکه این تیم امروز وجود خارجی ندارد! سرنوشت پاس تهران آخرین تیم ایرانی که در فوتبال باشگاهی آسیایی قهرمان شد بعد از انتقال به همدان چه شد؟ جز اینکه این تیم در لیگ ۲ حاضر است و در این لیگ نیز مدعی صعود نیست؟

بنگاه‌های اقتصادی برای چرخاندن پیکان در مشهد اگر به فکر فوتبال بودند اجازه نمی‌دادند تیم تاریخی ابومسلم نابود شود. یا دست کم به پدیده می‌رسیدند یا دست سیاه جامگان مشهد را می‌گرفتند.

البته که شهر مشهد از نظر اقتصادی شرایط خوبی دارد و به راحتی بنگاه‌های اقتصادی این شهر می‌توانند یک تیم لیگ برتری را اداره کنند اما بهتر است به جای انتقال پیکان از تهران به مشهد  یک تیم مشهدی را حمایت کنند تا گام به گام به لیگ برتر صعود کند. همانند اتفاقی که برای تیم شمس آذر رخ داد و امروز شاهد این هستیم که شمس آذر در لیگ برتر هم همانند دوران حضور در لیگ یک تیم قابل احترامی‌است.

فوتبال مشهد پیکان را پس خواهد زد به این خاطر که این تیم برای شهر مشهد نیست. هویت این تیم به شهر تهران اختصاص داد و بدون شک نمی‌تواند نزد مردم مهربان و فوتبالدوست مشهد جا باز کند. و این تصمیم از همه بدتر منجر به نابودی پیکان می‌شود. پیکان شاید در لیگ برتر و در شهر تهران طرفدار نداشته باشد اما معرف جوانان خوبی به فوتبال باشگاهی و ملی است.

سوال ویژه از تصمیم گیرندگان فوتبال این است که یک اشتباه تلخ قرار است چند بار تکرار شود و چرا تصمیماتی می‌گیریم که به ضرر فوتبال است؟

منبع: خبـر ورزشی