«تابناک با تو» – آماده سازی میگو اصلاً کار آسانی نیست و ترفندهایی وجود دارد که باعث می شود طعم یک میگوی رستورانی بی نظیر شود. در این مطلب چندین فوت کوزه گری را به شما آموزش می دهیم تا به همان اندازه که در رستوران از خوردن میگو لذت می برید در خانه نیز از […]

«تابناک با تو» – آماده سازی میگو اصلاً کار آسانی نیست و ترفندهایی وجود دارد که باعث می شود طعم یک میگوی رستورانی بی نظیر شود. در این مطلب چندین فوت کوزه گری را به شما آموزش می دهیم تا به همان اندازه که در رستوران از خوردن میگو لذت می برید در خانه نیز از طعم این ماده غذایی پُرخاصیت لذت برید.

به سرعت بوی زهم میگو را بگیرید

مواد لازم برای ۴ تا ۶ نفر

۲۴ عدد میگوی درشت
آب یک عدد لیموترش
۱ ق‌چ پودرفلفل پاپریکا
نوک ق‌چ پودر آویشن
۱ عدد برگ بو
روغن مایع به مقدار لازم
نمک و فلفل به مقدار لازم
مواد لازم برای سس

۱ عدد پیاز (خرد شود)
۵۰۰ گرم پوره گوجه‌فرنگی
۴ ق‌س آب گوجه‌فرنگی
۲ /۱ عدد فلفل سبز (خرد شود)
۱ حبه سیر (له شود)
۱ ق‌س سویا سس

 

۱. میگو‌ها را پاک کرده و بعد از شستن در کاسه‌ای بریزید. برای مزه‌دار کردن آن از نمک و فلفل پاپریکا و سیاه، آب لیموترش، برگ‌بو و آویشن استفاده کنید. در ظرف را بگذارید و در یخچال قرار دهید تا میگو‌ها طعم‌دار شوند.

۲. برای درست کردن سس همه مواد لازم برای سس را در دستگاه غذاساز یا خردکن بریزید و سسی یکنواخت تحویل بگیرید. سس را در کاسه‌ای بریزید و روی شعله اجاق گاز قرار دهید تا پخته و غلیظ شود.

۳. میگو‌ها را با همان مواد طعم‌دهنده و کمی آب بپزید. شعله بالای فر (گریل) را روشن کنید تا فر گرم شود سپس هرکدام از میگو‌ها را در یک سیخ‌چوبی قرار داده و دو طرف آن را با روغن چرب کنید. میگو‌های سیخ شده را در فر قرار دهید تا با درجه حرارت کم بپزند.

منبع:همشهری آنلاین

+