زیرنویس، گروه بین الملل: همزمان با آغاز سال نو میلادی بخش‌های مختلف نوار غزه شاهد بمباران گسترده هوایی و زمینی و برجای ماندن تعداد زیادی از شهدای و زخمی‌ها بوده است. سرایا القدس مرکز تجمع نظامیان صهیونیست را با موشک «بدر۱ » درهم کوبید گردانهای قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که […]

زیرنویس، گروه بین الملل: همزمان با آغاز سال نو میلادی بخش‌های مختلف نوار غزه شاهد بمباران گسترده هوایی و زمینی و برجای ماندن تعداد زیادی از شهدای و زخمی‌ها بوده است.

سرایا القدس مرکز تجمع نظامیان صهیونیست را با موشک «بدر۱ » درهم کوبید

گردانهای قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که مراکز تجمع و تجهیزات نظامیان صهیونیست را با موشک بدر۱ در شرق البریج هدف قرار داده است.

آژیر خطر در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمد

منابع خبری از شلیک موشک از لبنان به سمت شمال فلسطین اشغالی همزمان با شنیدن صدای آژیر خطر در این مناطق خبر دادند.کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی از شلیک موشک ضد زره از اراضی لبنان به سمت الجلیل علیا خبر داد.

همزمان پهپاد رژیم صهیونیستی دو موشک به سمت شهرک کفرکلا در جنوب لبنان شلیک کرد.

منابع خبری از شنیده شدن صدای آژیر خطر در المطله در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

نبرد سنگین مبارزان مقاومت با نظامیان صهیونیست در غزه

مبارزان فلسطینی در حال نبرد سنگین با اشغالگران در شرق خان یونس هستند.

گردانهای شهدای الاقصی اعلام کردند: مبارزان ما در حال نبرد سنگین با اشغالگران در محور شرق خانیونس هستند.

مبارزان این گردانها، نظامیان صهیونیست را زیر آتش سنگین قرار دادند.

گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد یک پهپاد رژیم صهیونیستی را در بیت حانون در شمال نوار غزه تحت کنترل خود گرفته است.

قسام همچنین از کمین برای کماندوهای رژیم صهیونیستی در منزلی در اردوگاه البریج خبر داد که بر اثر آن شماری از اشغالگران کشته و برخی دیگر زخمی شده اند.

گردانهای قدس اعلام کرد مبارزان این گردان‌ها از ساعات اولیه بامداد امروز دوشنبه وارد درگیری‌های شدیدی با نظامیان صهیونیست در شرق و شمال خان یونس در جنوب نوار غزه شدند.

اذعان خبرنگار صهیونیست به توان موشکی حماس

امیربوخبوط خبرنگار اسرائیلی تاکید کرد که حمله موشکی شب گذشته حماس به تل آویو ثابت کرد که این جنبش همچنان از قدرت رهبری و کنترل فعال و توان شلیک موشک‌های دوربرد برخوردار است و چالش‌ها در غزه همانگونه که بود باقی مانده است.

ژنرال اسراییلی: ما در باتلاق غزه بیشتر و بیشتر فرو می رویم

اسحاق بریک ژنرال ذخیره صهیونیست گفت: زمان آن فرا رسیده است که درباره شیوه جنگ در غزه بازنگری شود. ما بیشتر و بیشتر در باتلاق غزه فرو می رویم و از تحقق اهداف جنگ دورتر می شویم.

افزایش تلفات ارتش رژیم صهیونیستی در غزه به دست نیروهای خودی!

ارتش رژیم صهیونیستی به افزایش تلفات عناصر نظامی این رژیم در جنگ غزه به ضرب گلوله نیروهای خودی اذعان کرد.

بر اساس این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ۲۹ تن از عناصر این رژیم بر اثر آتش نیروهای خودی در درگیری‌های نوار غزه به هلاکت رسیده اند.

فرماندهان ارتش این رژیم پیشتر نیز از هلاک شدن ۲۰ نظامی صهیونیست بر اثر شلیک نیروهای خودی در غزه خبر داده بودند. به نظر می‌رسد شدت عملیات نیروهای مقاومت و استقامت فلسطینی‌ها در نبرد زمینی در نوار غزه باعث شده عناصر صهیونیست با وحشت به هر جنبده‌ای اعم از خودی یا غیر خودی تیراندازی کنند.

البته ارتش رژیم اشغالگر تلاش کرد با بهانه‌هایی نظیر تعداد زیاد نیروها در میدان، مدت و ماهیت نبرد، خستگی، عدم انضباط عملیاتی، نبود هماهنگی بین نیروها و دلایل دیگر این اشتباهات فاحش را توجیه کند.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در گزارشی فاش کرد: تاکنون آتش خودی و حوادث عملیاتی در جریان عملیات زمینی در نوار غزه منجر به مجروح یا کشته شدن ده‌ها سرباز اسراییلی شده است.

این روزنامه اضافه کرد: با توجه به حساسیت نسبت به خانواده‌های کشته شدگان و درگیری‌های جاری ارتش بر تلفات ناشی از آتش خودی تاکید نمی‌کند.

ارتش اشغالگر صهیونیستی با اعتراف به کشته‌های جدید در غزه اعلام کرد تعداد کشته‌شدگان ارتش از آغاز جنگ غزه به ۴۹۱ نفر و تعداد کشته‌شدگان از آغاز عملیات زمینی به ۱۵۸ نفر رسیده است.

ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر هم از کشته شدن سه اسیر اسراییلی با شلیک اشتباه نظامیان این رژیم در غزه خبر داده بود.

افزایش تلفات ارتش رژیم صهیونیستی در غزه به دست نیروهای خودی!

یک سایت صهیونیستی اذعان کرد: حماس همچنان قدرت انجام حمله‌های موشکی علیه «اسراییل» را دارد

«امیر بوحبوط» تحلیلگر امور نظامی سایت صهیونیستی واللا تاکید کرد: جنبش حماس همچنان قدرت انجام حمله‌های موشکی دوربُرد را دارد.

وی در ادامه افزود: حمله‌های موشکی صورت گرفته از سمت نوار غزه ثابت می‌کند که حماس همچنان دارای ساختار رهبری بوده و این ساختار را از دست نداده است.

بوحبوط تصریح کرد: واقعاً سخت است منطقه‌هایی که کنترل آن در نوار غزه به دست نیروهای اسراییلی افتاده مشخص کرد.

وی اضافه کرد: چالش‌های پیش روی ما در نوار غزه به قوت خود باقی است؛ اسرای اسراییلی، مسوولان جنبش حماس و زیرساخت‌های این جنبش.

بوحبوط تاکید کرد: این حمله‌های موشکی از سمت نوار غزه یک هشدار خطاب به کسانی است که معتقدند همه چیز حل شده است.

لازم به ذکر است که همزمان با آغاز سال نو میلادی، شهرهای اشغالی و به ویژه تل‌آویو مرکز رژیم صهیونیستی سال جدید را با موشک باران نیروهای مقاومت فلسطینی آغاز کردند.

بر اساس گزارش المیادین، گردان‌های قسام در پاسخ به کشتار غیرنظامیان در غزه، شهر تل آویو و حومه آن را با رگبار راکت‌های ام ۹۰ بمباران کردند. قسام اعلام کرد که در پاسخ به کشتار صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان فلسطینی، تل آویو و حومه آن را با رگبار موشک‌های ام -۹۰ بمباران کرد.

موشک باران تل آویو توسط گروه‌های مقاومت فلسطینی در غزه در اوج بمباران این باریکه نشان دهنده شکست عملیات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی برای به دست گرفتن کنترل این منطقه است.

رسانه‌های صهیونیستی در گزارشی انتقادی از عملکرد ارتش همزمان با بمباران تل آویو تاکید کردند که به تازگی ارتش اسراییل گزارش داده که توان گروه‌های مقاومت به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، اما با وجود این ادعای ارتش حماس در حال پرتاب ده‌ها موشک به تل آویو است و وقت آن رسیده که از توهین و دروغ به خودمان دست برداریم.

حماس همچنان قدرت انجام حمله‌های موشکی علیه «اسراییل» را دارد

تشدید بمباران بخش‌های مختلف نوار غزه طی بامداد و صبح امروز

در جریان بمباران خانه‌های مسکونی در نزدیکی مسجد بلال واقع در غرب خان یونس تعدادی از فلسطینی‌های بی گناه شهید شده و تعدادی نیز زخمی شدند.

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز مانند سه ماه گذشته محله‌ها و منطقه‌های مختلف نوار غزه به ویژه مرکز شهر خان یونس واقع در جنوب این باریکه را زیر آتش خود قرار داد.

صدای یک انفجار شدید نیز در منطقه مرکزی نوار غزه به گوش رسیده است.

بمباران بی‌امان سراسر غزه توسط جنگنده‌های صهیونیستی

گزارش‌های رسانه‌ای از وقوع حمله‌های جدید علیه منطقه‌های جنوب شرق شهر خان یونس حکایت دارد. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اطراف مسجد ابوداوود واقع در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه را بمباران کردند.

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که حمله‌های توپخانه ای علیه منطقه‌های اطراف جبالیا واقع در شمال نوار غزه و محله التفاح در شرق این منطقه شدت گرفته است.

همزمان با تشدید بمباران بخش‌های مختلف شهر خان یونس درگیری‌ها میان نیروهای مقاومت و اشغالگران در شرق و شمال این شهر افزایش یافته است.

شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دست کم ۲۵ حمله طی چند ساعت گذشته علیه شهر خان یونس انجام داده اند. در جریان بمباران محله قیزان رشوان واقع در جنوب شرق شهر خان یونس تعداد دیگری از شهروندان فلسطینی به شهادت رسیدند.

حمله‌های پی‌درپی اشغالگران به منازل فلسطینی‌ها در کرانه باختری

از سوی دیگر گزارش‌های رسانه‌ای از حمله ارتش رژیم صهیونیستی طی بامداد و صبح امروز دوشنبه به بخش‌های مختلف کرانه باختری حکایت دارد. عناصر پیاده نظام ارتش اشغالگر به منطقه حبله واقع در جنوب قلقیلیه یورش بردند.

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که عناصر اشغالگر رژیم صهیونیستی به منطقه سلواد واقع در شمال شرق رام الله حمله کرده و به زور وارد منازل فلسطینی‌های ساکن این منطقه شدند.

بمباران بی‌امان سراسر غزه توسط جنگنده‌های صهیونیستی

این عناصر متجاوز به منطقه غربی شهر نابلس نیز یورش بردند. اشغالگران به اطراف مقر صلیب سرخ در شهر البیره واقع در کرانه باختری نیز حمله کردند.

رسانه‌های فلسطینی از وقوع درگیری‌هایی میان جوانان فلسطینی و عناصر اشغالگر در اردوگاه شعفاط واقع در قدس اشغالی خبر دادند. اردوگاه الدهیشه واقع در بیت لحم نیز شاهد حمله این نظامیان صهیونیست بود.

گردان‌های شهدا الاقصی اعلام کرد که رزمندگان فلسطینی موفق شدند ۲ ایست بازرسی رژیم صهیونیستی در شمال و جنوب شهر قلقیلیه را گلوله باران کنند.

حمایت کرانه باختری از مقاومت مردم غزه

از سوی دیگر ساکنان بخش‌های مختلف کرانه باختری تلاش کردند به نوعی حمایت خود را از شهروندان بی گناه نوار غزه نشان دهند.

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که جشن‌های مربوط به آغاز سال نو میلادی در قدس، جنین و شهرهای مختلف کرانه باختری در حمایت از ساکنان نوار غزه لغو شد.

همچنین ساکنان رام الله بامداد امروز در حمایت از نیروهای مقاومت در نوار غزه و ساکنان مظلوم این باریکه راهپیمایی برگزار کردند.

شهروندان فلسطینی ساکن شهر و اردوگاه جنین نیز یک راهپیمایی در حمایت از مقاومت مردم غزه در برابر جنایات رژیم صهیونیستی برگزار کردند.

بمباران بی‌امان سراسر غزه توسط جنگنده‌های صهیونیستی

اوضاع وخیم اسرای زن فلسطینی در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی

از سوی دیگر هیات امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد که اوضاع اسرای زن فلسطینی در زندان الدامون رژیم صهیونیستی بسیار وخیم است.

در گزارش این هیات آمده است: تعداد اسرای زن فلسطینی در این زندان به ۷۶ تن افزایش یافته که ۴۳ تن از آن‌ها اهل غزه و ۱۸ تن اهل کرانه باختری هستند. ما بقی اسرا نیز ساکن قدس اشغالی می‌باشند.

هیات امور اسرای فلسطینی تاکید کرد: اسرای زن فلسطینی با شرایط بسیار سخت در زندان‌های رژیم صهیونیستی رو به رو بوده و ساده‌ترین لوازم زندگی روزمره از آن‌ها دریغ می‌شود.

در ادامه این گزارش تاکید شده است: تمام اسرای زن فلسطینی از دردهای شدید شکمی و کلیوی به دلیل بالا بودن میزان کلر در آب آشامیدنی و عدم ارائه خدمات پزشکی از سوی مسوولان زندان رنج می‌برند. آن‌ها نمی‌توانند به آب و غذایی که در حد مطلوب باشد دسترسی داشته باشند.

لازم به ذکر است که تعداد اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به هفت هزار و ۸۰۰ تن از جمله ۲۶۰ نوجوان و کودک تا پایان ماه نوامبر گذشته افزایش یافته است.

در حال تکمیل

منبع: مـهر