سرپرست اداره کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران گفت: در پی دستگیری تعدادی از اعضای شوراهای شهر نوشهر در ماه‌های اخیر، با وجود جایگزینی اعضای علی البدل برای تداوم فعالیت این پارلمان شهری، شورای این شهر منحل شده است. فرهاد عسگری افزود: موضوع بازداشت سه عضو شورای شهر نوشهر به اتهام ارتشاء و […]

- شورای این شهر منحل شد

سرپرست اداره کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران گفت: در پی دستگیری تعدادی از اعضای شوراهای شهر نوشهر در ماه‌های اخیر، با وجود جایگزینی اعضای علی البدل برای تداوم فعالیت این پارلمان شهری، شورای این شهر منحل شده است.

فرهاد عسگری افزود: موضوع بازداشت سه عضو شورای شهر نوشهر به اتهام ارتشاء و اختلاس، پایان مهر ماه از قول رئیس کل دادگستری مازندران اعلام شد که اکنون با گذشت بیش از ۲ ماه از این ماجرا، دیروز در نشست بررسی سرنوشت این نهاد مردمی در فرمانداری نوشهر ؛ صورت جلسه انحلال شورای شهر شهرداری نوشهر تنظیم و برای انجام روند اداری به استانداری ارسال شد.

سرپرست اداره کل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری مازندران خاطرنشان کرد: از آنجایی که ۲ تن از اعضای اصلی شورا در ماه‌های پیش با موافقت فرماندار استعفا داده بودند بنابراین از اعضای اصلی ۲ تن دیگر حضور داشتند و برابر قانون باید ۲ نفر از اعضای علی البدل هم وارد ترکیب اصلی شورا می‌شدند که با چهار نفر این نهاد رسمیت پیدا می‌کرد که متاسفانه یکی از اعضای علی البدل هم استعفا داد و در نتیجه از آنجایی که باقی ماندن سه نفر، شورا از رسمیت خارج می‌شود بنابرین شورای شهر نوشهر به حد نصاب نمی‌رسد و این نهاد به طور رسمی منحل شده است.

عسگری تصریح کرد: فرایند اداری انحلال شورا هم اکنون از طریق استانداری و وزارت کشور در حال پیگیری است و برابر قانون، استاندار به عنوان قائم مقام وزارت کشور به طور مستقیم می‌تواند شهردار انتخاب کند که این روند اداری تا چند روز آینده محقق می‌شود.

شهرستان نوشهر از شهرهای غربی مازندران با جمعیت حدود ۵۰ هزار نفر است که در شورای شهر آن پنج عضو اصلی و ۳ عضو علی البدل فعالیت داشتند.

بیشتر بخوانید:

شهردار سابق این شهر حین فرار دستگیر شد/ جزئیات

۲۳۳۲۱۷

منبع: خبـرآنلاین