به گزارش خبرنگار مهر، با اعلام «فرات جبار» عضو سازمان لیگ فوتبال عراق، لیگ برتر فوتبال این کشور به منظور حضور تیم ملی عراق در مسابقات جام ملت‌های آسیا به حالت تعلیق درآمد و از سرگیری مسابقات به نتایج این تیم در مسابقات آسیایی بستگی دارد. فرات جبار در این خصوص گفت: اگر تیم ملی […]

به گزارش خبرنگار مهر، با اعلام «فرات جبار» عضو سازمان لیگ فوتبال عراق، لیگ برتر فوتبال این کشور به منظور حضور تیم ملی عراق در مسابقات جام ملت‌های آسیا به حالت تعلیق درآمد و از سرگیری مسابقات به نتایج این تیم در مسابقات آسیایی بستگی دارد.

فرات جبار در این خصوص گفت: اگر تیم ملی موفق شود و نتایج مثبتی کسب کند و بتواند راهی مراحل بالاتر جام ملت‌های آسیا شود ممکن است لیگ این کشور تا ۴۰ روز تعطیل شود اما اگر این اتفاق نیفتد بلافاصله پس از حذف این تیم، مسابقات داخلی از سر گرفته خواهد شد.

وی دلیل این تصمیم را به تأخیر نیفتادن مسابقات باشگاهی اعلام کرد تا لیگ به موقع به پایان برسد و بتوانند فصل آتی مسابقات را در زمان مقرر آغاز کنند. این در حالی است که لیگ برتر فوتبال ایران با آغاز جام ملت‌های آسیا به مدت ۴۰ روز تعطیل خواهد شد و این مساله ارتباطی با نتایج تیم ملی ایران در جام ملت‌ها ندارد.

از ۲۶ بازیکنی که به تیم ملی فوتبال عراق دعوت شده اند ۱۷ بازیکن لژیونر هستند و ۹ بازیکن در لیگ‌های داخلی این کشور بازی می‌کنند.

مسابقات جام ملت‌های آسیا از تاریخ ۲۲ دی در کشور قطر برگزار خواهد شد و تیم ملی فوتبال عراق با تیم‌های ژاپن، ویتنام و اندونزی هم‌گروه است و تیم ایران هم با امارات، فلسطین و هنگ کنگ در یک گروه قرار دارد.

برنامه بازی‌های تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق به شرح زیر است:

* ایران – فلسطین (۲۴ دی – ساعت ۲۱ – ورزشگاه اجوکیشن سیتی)

* ایران – هنگ کنگ (۲۹ دی – ساعت ۲۱ – ورزشگاه خلیفه)

* ایران – امارات (۳ بهمن – ساعت ۱۸:۳۰ – ورزشگاه اجوکیشن سیتی)

* عراق – اندونزی (۲۵ دی – ساعت ۱۸)

* ژاپن – عراق (۲۹ دی – ساعت ۱۵)

* ویتنام – عراق (۴ بهمن – ساعت ۱۵)

منبع: مـهر