به گزارش زیرنویس، سردار علیرضا تنگسیری روز دوشنبه در سیزدهمین جشنواره مالک‌اشتر سپاه استان قم، با بیان اینکه دیگر دلیلی بر وجود آمریکا در خلیج‌فارس وجود ندارد افزود: هزینه روزانه یک ناو هواپیمابر ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار، یک فروند ناوشکن ۳۰۰ هزار دلار و شناور رزم دریایی ۱۵۰ هزار دلار است و امروز […]

به گزارش زیرنویس، سردار علیرضا تنگسیری روز دوشنبه در سیزدهمین جشنواره مالک‌اشتر سپاه استان قم، با بیان اینکه دیگر دلیلی بر وجود آمریکا در خلیج‌فارس وجود ندارد افزود: هزینه روزانه یک ناو هواپیمابر ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار، یک فروند ناوشکن ۳۰۰ هزار دلار و شناور رزم دریایی ۱۵۰ هزار دلار است و امروز توانسته‌ایم باقدرت ایمان و توسل به خداوند متعال وجود این قبیل تجهیزات نظامی را در منطقه خلیج‌فارس بی‌اثر نماییم.

وی در خصوص هزینه ساخت انواع تجهیزات نظامی افزود: هزینه ساخت یک فروند ناو هواپیمابر ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار و یک فروند زیر دریایی هفت میلیارد دلار است، کاری که شهدا و حاج‌قاسم انجام دادند باعث بی‌اثر شدن فناوری‌ها و تجهیزات آمریکایی شدند و ایمان الهی باعث ایجاد این تفکر در بین نظامیان ایران اسلامی می‌باشد که قدرت دشمنان را کم کرده‌است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با تاکید بر اینکه وقتی به ناو هواپیمابر آمریکا با ۷۵ فروند هواپیما و پنج‌هزار و ۵۰۰ نفر نظامی می‌گوییم از فلان آبراه خارج شوید سریع اقدام می‌کند یادآور شد: امروز جوانان این کشور مقتدرانه در برابر دشمن ایستاده‌اند و آنها بدون اجازه جوانان ما امکان ورود و خروج به آبراه‌های متعلق به کشورمان را ندارند؛ این شجاعت و ایستادگی ناشی از ایمان به خداوند و خون پاک شهداست.

وی خاطرنشان کرد: قدرت نظامی ایران امروز به حدی رسیده‌است که آمریکایی‌ها و مستکبران ناچار به تقبل چنین هزینه‌هایی شده‌اند و این قدرت مرهون خون شهدا و شهید سلیمانی است.

وی در ادامه با اشاره به‌ضرورت مقایسه عملکردها برای افزایش کارآمدی‌ها در رده‌های مختلف سپاه گفت: اشراف بر رده‌ها به دلیل پیشگیری و جلوگیری از آسیب‌هاست و روزبه‌روز به موضوع اشراف و انجام اقدامات دقیق برای کم‌کردن آسیب‌ها باید بیشتر توجه شود.

تنگسیری بااشاره به روحیه و ایمان و رشادت‌های سردار سلیمانی گفت: رمز موفقیت و محبوبیت حاج‌قاسم اخلاص و خضوع او بود که باعث شده بود تاتصاویر حماسی در زمان تشییع او شکل بگیرد.

وی افزود: استکبارستیزی و مبارزه با ظلم از اقدامات مهم سردار سلیمانی بود و خط‌ قرمز آن شهید بزرگوار حفظ نظام اسلامی و ولایت‌فقیه بود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه درمورد منش و شیوه برخورد سردار سلیمانی با اقشار و گروه‌های مختلف جامعه گفت در نگاه ایشان دختر کم حجاب و افراد با سلیقه‌های مختلف سیاسی در کشور یکسان بود و همه را در کشور تحت پرچم ولایت و نظام اسلامی می‌دانست.

وی افزود: دلیل شهادت حاج‌قاسم این بود که وی تمام برنامه‌های آمریکا را به هم زده و ضربه کاری به هیمنه آنها وارد کرده‌بود و با ایجاد جبهه مقاومت جلوی تسلط آمریکایی‌ها را در منطقه گرفت.

منبع خبر: رکنـا