امیرمسعود عابدین: اوایل امسال گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه صادرات چین در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ از ژاپن پیشی گرفته است. اکنون به نظر می‌رسد که چین توانسته این برتری را در کل سال ۲۰۲۳ گسترش دهد. انجمن خودروسازان چین (CAAM) می‌گوید که این کشور ۴.۴۱ میلیون صادرات داشته است. بیشتر بخوانید: در […]

- چین گوی سبقت را از ژاپنی‌ها ربود

امیرمسعود عابدین: اوایل امسال گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه صادرات چین در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ از ژاپن پیشی گرفته است. اکنون به نظر می‌رسد که چین توانسته این برتری را در کل سال ۲۰۲۳ گسترش دهد. انجمن خودروسازان چین (CAAM) می‌گوید که این کشور ۴.۴۱ میلیون صادرات داشته است.

بیشتر بخوانید:

در حالی که چین هنوز تهاجم جدی به ایالات متحده نداشته است و تنها در مراحل اولیه ورود به بازار فروش خودرو در اروپا است، در حال حاضر در مکزیک و روسیه حضور پررنگی دارد و دسترسی به این بازارها نیز فراهم شده است.
نیکی آسیا می نویسد که چین بین ژانویه تا اکتبر ۷۳۰ هزار خودرو به روسیه صادر کرده است که نسبت به سال ۲۰۲۲ هفت برابر شده است. اگرچه میزان صادرات به مکزیک با عدد ۳۳۰ هزار دستگاه چندان چشمگیر نیست، اما صادرات به این کشور ۷۱ درصد افزایش یافته است. با این حال، خودروسازان چینی از توقف صادرات به مکزیک راضی نیستند. چندین نفر در تلاشند تا پایگاه‌های تولیدی را در آنجا ایجاد کنند که برخی از کارشناسان این صنعت فکر می‌کنند برای کمک به برندهای چینی برای دسترسی به ایالات متحده، بدون نیاز به پرداخت عوارض سنگین واردات استفاده می‌شود.

با این حال، تمام خودروهای صادراتی چین دارای برند چینی نیستند. در حالی که BYD نیروی اصلی در صادرات خودرو این کشور است، تسلا، ولوو، بی‌ ام‌ و و بیوک همگی خودروهایی در چین می‌سازند که در جاهای دیگر فروخته می‌شوند.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در زیرنویس مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:

منبع: خبـرآنلاین