قلعه‌نویی کدام بازیکن را خط زد؟
قلعه‌نویی کدام بازیکن را خط زد؟

ورزش سه نوشت: صبح روز یکشنبه فهرست ۲۷ نفره‌ای را برای حضور در اردوی تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا اعلام کرد که طبق قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا، باید برای حضور در جام ملت‌ها یک نفر را نهایتا تا سه‌شنبه شب خط می‌زد تا لیست ۲۶ نفره را اعلام کند که ۲۴ ساعت […]

- قلعه‌نویی کدام بازیکن را خط زد؟

ورزش سه نوشت: صبح روز یکشنبه فهرست ۲۷ نفره‌ای را برای حضور در اردوی تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا اعلام کرد که طبق قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا، باید برای حضور در جام ملت‌ها یک نفر را نهایتا تا سه‌شنبه شب خط می‌زد تا لیست ۲۶ نفره را اعلام کند که ۲۴ ساعت زودتر، این کار را انجام داد.

در شرایطی که گمانه‌زنی زیادی پیرامون حضور سردار آزمون در جام ملت‌های آسیا وجود داشت و احتمال می‌رفت بخاطر مخالفت باشگاه رم، این ستاره هجومی نتواند به تیم ملی اضافه شود، اما طبق مکاتبات فدراسیون فوتبال و موافقت ژوزه مورینیو و باشگاه رم، این بازیکن در قطر به اردوی تیم ملی اضافه خواهد شد.

در فهرست ۲۷ نفره و اولیه تیم ملی ایران نام ۶ بازیکن از سپاهان وجود داشت که حالا یکی از آنها خط خورده و محمدجواد حسین‌نژاد، آخرین بازمانده از فهرست امیر قلعه‌نویی است که در اردوی جام ملت‌های آسیا نخواهد بود.

اسامی فهرست نهایی و ۲۶ نفره تیم ملی ایران به شرح زیر است:

* دروازه‌بانان
علیرضا بیرانوند (پرسپولیس)، سید پیام نیازمند (سپاهان) و سید حسین حسینی (استقلال).

مدافعان
سید مجید حسینی (کایسری اسپور)، شجاع خلیل‌زاده (تراکتور)، محمدحسین کنعانی‌زادگان (پرسپولیس) و سامان فلاح (گل‌گهر سیرجان).

مدافعان راست
صادق محرمی (دینامو زاگرب)، رامین رضاییان (سپاهان) و آریا یوسفی (سپاهان).

مدافعان چپ
 احسان حاج‌صفی (آ ا ک آتن) و میلاد محمدی (آ ا ک آتن).

هافبک‌های دفاعی- میانی
سعید عزت‌اللهی (وایله)، روزبه چشمی (استقلال)، امید ابراهیمی (الشمال قطر) و سامان قدوس (برنتفورد)

وینگرها
علیرضا جهانبخش (فاینورد)، علی قلی‌زاده (لخ پوزنان)، محمد محبی (روستوف)، مهدی قایدی (اتحاد کلباء) و مهدی ترابی (پرسپولیس).

مهاجمان
مهدی طارمی (پورتو)، سردار آزمون (رم)، رضا اسدی (سپاهان)، کریم انصاری‌فرد (اومونیا) و شهریار مغانلو (سپاهان).

نکات:

* فدراسیون فوتبال ایران در توضیح حضور آزمون در اردوی تیم ملی اعلام کرد «با توجه به مفاد قرارداد سردار آزمون با تیم رم و نحوه انتقال قرضی این بازیکن از بایرلورکوزن به باشگاه رم، بعد از هماهنگی و توضیحات قانع‌کننده این بازیکن و مدیر ورزشی باشگاه رم تیاگو میگل بایا پینتو، سرمربی تیم ملی پذیرفت آزمون در تاریخ دهم ژانویه (بیستم دی‌ماه) با هماهنگی انجام‌گرفته با باشگاه رم در دوحه به تیم ملی اضافه شود.»

* بنابراین، سردار آزمون در اردوی کیش همراه تیم ملی ایران نخواهد بود و چهار روز قبل از نخستین دیدار شاگردان قلعه‌نویی در جام ملت‌های آسیا مقابل فلسطین، به این جمع اضافه می‌شود.

* محمدجواد حسین‌نژاد که حضورش در اردوهای تیم ملی و فهرست ۲۷ نفره جالب توجه بود و سهمیه سپاهان را به ۶ نفر رسانده بود، در نهایت از لیست قلعه‌نویی جا ماند تا منتظر اردوهای بعدی در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ باشد.

* مهدی قایدی که ممکن بود در لحظه آخر از تیم ملی کنار برود، با توجه به نمایش درخشان در باشگاه اتحاد کلباء امارات، در فهرست نهایی قرار گرفت.

* علی قلی‌زاده پس از دوران طولانی مدت مصدومیت و غیبت هشت ماهه در میادین، با توجه به آمادگی در دیدارهای اخیر لخ پوزنان به لیست ۲۶ نفره رسید.

* خط میانی تیم ملی ایران تراکم کمتری نسبت به تمام اردوهای قبلی دارد و عزت‌اللهی، روزبه چشمی، امید ابراهیمی و سامان قدوس در پست هافبک‌های دفاعی، میانی و هجومی به میدان خواهند رفت.

منبع: اطلاعات انلاین