به گزارش زیرنویس، روزنامه صهیونیستی معاریو نوشت: «حوثی‌ها» به یک رزمناو آمریکایی در دریای سرخ حمله کردند. این روزنامه افزود: گزارش‌ها حاکی از تبادل آتش شدید است. گفتنی است که روز گذشته ارتش آمریکا اعلام کرد که یک کشتی باری شرکت کشتی‌رانی مرسک که در حال عبور از دریای سرخ بود، هدف حمله یمن قرار […]

به گزارش زیرنویس، روزنامه صهیونیستی معاریو نوشت: «حوثی‌ها» به یک رزمناو آمریکایی در دریای سرخ حمله کردند.

این روزنامه افزود: گزارش‌ها حاکی از تبادل آتش شدید است.

گفتنی است که روز گذشته ارتش آمریکا اعلام کرد که یک کشتی باری شرکت کشتی‌رانی مرسک که در حال عبور از دریای سرخ بود، هدف حمله یمن قرار گرفت و چهار قایق متعلق به ارتش ملی یمن به سمت این کشتی تیراندازی کردند اما هلی‌کوپترهای نیروی دریایی سه قایق را غرق کرده و خدمه آن را کشتند. اما قایق چهارم گریخته است.

در نتیجه این حمله نیروهای آمریکا به قایق‌های نیروهای یمنی در دریای سرخ، «ده نفر» به شهادت رسیدند.

نیروهای مسلح یمن در بیانیه خود، شهادت تعدادی از نیروهای دریایی خود در حمله آمریکا به دریای سرخ را تأیید کرد و اعلام کرد که که نیروهای آمریکایی عواقب هدف قرار دادن قایق‌های نیروهای ما در دریای سرخ را متحمل می‌شوند.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمنی متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حمله‌های خود به غزه را متوقف نکند، حمله به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

آمریکا مدعی است که ائتلافی دریایی برای مقابله با عملیات ارتش یمن در دریایی سرخ ایجاد کرده است اما فرانسه، اسپانیا و ایتالیا با تأیید خروج خود از این ائتلاف، از تحویل کشتی‌های جنگی خود به فرماندهی آمریکا خودداری کرده‌اند.

منبع: مـهر