به گزارش زیرنویس، حسین امیرعبداللهیان دوشنبه شب در مراسم اعطای تندیس دانشگاه تهران به «نمادهای مقاومت» که در این دانشگاه برگزار شد، افزود: فرهنگ مقاومت و مفهوم مقاومت امروزه پیوند عمیقی در منطقه ما با کلیدواژه و مفهوم امنیت چه در سطح ملی و منطقه و جهان پیدا کرده است. وی با بیان اینکه امروز […]

به گزارش زیرنویس، حسین امیرعبداللهیان دوشنبه شب در مراسم اعطای تندیس دانشگاه تهران به «نمادهای مقاومت» که در این دانشگاه برگزار شد، افزود: فرهنگ مقاومت و مفهوم مقاومت امروزه پیوند عمیقی در منطقه ما با کلیدواژه و مفهوم امنیت چه در سطح ملی و منطقه و جهان پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه امروز عزیزان دانشگاه تهران نمادی از مقاومت در منطقه و در جهان را به تصویر کشیدند، گفت: امروز در کاخ سفید یک چالش جدی در بین دولتمردان آنها به وجود آمده و برخی معتقدند در جنگ غزه آمریکا زیاده روی کرده و تمام قد از رژیم صهیونیستی در نسل کشی فلسطینیان حمایت کرده است.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی بهدنبال آرزوهای خود است، گفت: آنها اعلام کردند که به سرعت حماس را نابود خواهند کرد که در این مدت چنین چیزی محقق نشد. اعلام کردند حماس را از طریق عملیات نظامی، هوایی، زمینی و دریایی خلع سلاح می‌کنند که چنین چیزی نشد. اعلام کردند عملیات را آن قدر ادامه می‌دهیم که از تونل‌ها و بیمارستان‌های غزه اسرای اسرائیلی را از طریق نظامی آزاد کنیم که تاکنون یک اسیر اسرائیلی را نتوانستند از طریق نظامی آزاد کنند و آنچه که هدف‌گذاری کردند به بن بست رسید و با شکست مواجه شد.

وی گفت: امروز همان حاکمان رژیم اشغالگر صهیونیستی و دولتمردان آمریکایی که از نابودی حماس صحبت می‌کردند به حماس پیام می‌دهند و در کشورهای ثالث با حماس مذاکره می‌کنند بر سر چگونگی اداره غزه بعد از جنگ و بر سر چگونگی تبادل اسرای فلسطینی با اسرای اسرائیلی که این نشان می‌دهد که مقاومت در مسیر درست خود حرکت کرده است و مقاومت توانسته پیروز بزرگی را به ارمغان بیاورد.

امیرعبداللهیان افزود: از خدای سبحان آرزو داریم پیروزی قطعی را برای زنان و مردان مقاومت رقم بزند و از این فرصت استفاده می‌کنم تا میلاد حضرت مسیح (ع) و سال نو میلادی را تبریک عرض کنم.

منبع: مـهر