یحیی گل محمدی پس از چندین فقره استعفا، قهر و دلخوری، گلایه های فراوان، فسخ قرارداد و… یک بار دیگر استعفای خود را در کنفرانس خبری پرسپولیس اعلام کرد. او این بار دلایل استعفایش را هم به شرح زیر برشمرد: *نتوانستیم آن طور که باید آماده مسابقات باشیم. *در نقل و انتقالات آن طور که […]

- نه؛ این بار یحیی گل‌محمدی باید از پرسپولیس برود!/ حرمت سرمربی و باشگاه از بین رفت اما...

یحیی گل محمدی پس از چندین فقره استعفا، قهر و دلخوری، گلایه های فراوان، فسخ قرارداد و… یک بار دیگر استعفای خود را در کنفرانس خبری پرسپولیس اعلام کرد.

او این بار دلایل استعفایش را هم به شرح زیر برشمرد:

*نتوانستیم آن طور که باید آماده مسابقات باشیم.

*در نقل و انتقالات آن طور که باید یار نگرفتیم و ضعیف عمل کردیم.

*جنگ‌های رسانه ای را باختیم و جنگ های بیرون زمین را از دست دادیم.

*تیم بزرگ مثل پرسپولیس باید تدارکات بهتر و آدم‌های قوی تر کنارش باشد تا رقابت کند.

***

واکنش باشگاه به استعفای گل محمدی قابل پیش بینی بود؛ مخالفت با این حرکت و طبعا ترغیب یحیی به بازگشت دوباره! اما آیا این بار، خبری از آشتی کنان مصلحتی خواهد بود؟

به نظر می رسد دیگر هیچ راهی برای بازگشت مجدد وجود ندارد. نه یحیی گل محمدی با این قهروآشتی های سریالی برای پرسپولیس تبدیل به همان مربی سابق می شود، نه حرمت لازم میان او و باشگاه باقی مانده است.

گلایه هایی که یحیی مطرح کرده، مستقیما به مدیریت باشگاه برمی گردد و در حال حاضر همین تیم مدیریتی فعلی در پرسپولیس حاکم است. اگر همه چیز طبق روال سرمربی مستعفی پرسپولیس پیش می رفت، شاید این گله ها و شکایت ها هم وجود نداشت. اصلا فرض کنیم یحیی دوباره استعفایش را پس بگیرد و کارش را از نو شروع کند؛ چه تضمینی است که در نیم فصل دوم، شرایط باشگاه بر اساس خواسته های او باشد؟

منهای آنچه میان گل محمدی و مدیریت باشگاه حکمفرماست، باید به وضعیت بازیکنان هم فکر کرد. بازیکنان این وسط باید چه کنند که سرمربی تیم، یک روز هست و روز دیگر نیست؟ یک روز از استعفایش خبر می دهد و روز دیگر ماجرای فسخ قراردادش، تیتر خبرگزاری ها می شود؟ آنها چگونه می توانند روی کارشان تمرکز داشته باشند و خودشان را با این شرایط ناپایدار و متزلزل تطبیق بدهند؟

بدون شک اگر رفتن یحیی قطعی شود، انتخاب جانشین او در نیم فصل دوم، کار ساده ای نیست. میان مربیان ایرانی، گزینه ای نزدیک به گل محمدی برای نیمکت پرسپولیس بعید است به این راحتی پیدا شود اما به نظر می رسد این مشکل باشگاه است و دیگر از دست یحیی گل محمدی کار بیشتری ساخته نیست!

در همین ارتباط: اولین واکنش درویش به استعفای یحیی گل‌محمدی

منبع: خبـر ورزشی