یحیی گل محمدی مربی پرافتخار و باکیفیت پرسپولیسی ها بعد از کسب انواع و اقسام جام ها در سال های اخیر و رساندن پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا ،در این فصل نتایج خوبی نگرفته است. یحیی در ۱۲ بازی اخیر خود تنها ۲ برد داشته و نتایج این فصل این تیم اصلا راضی کننده […]

یحیی گل محمدی مربی پرافتخار و باکیفیت پرسپولیسی ها بعد از کسب انواع و اقسام جام ها در سال های اخیر و رساندن پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا ،در این فصل نتایج خوبی نگرفته است. یحیی در ۱۲ بازی اخیر خود تنها ۲ برد داشته و نتایج این فصل این تیم اصلا راضی کننده نبوده است. جدا از اینکه پرسپولیس خوب نتیجه نگرفته، اصلا خوب هم بازی نمی کند. ستاره های این تیم به شدت افت کردند و هواداران پرسپولیس از نحوه بازی تیمشان به هیچ وجه رضایت ندارند. هرچند تیم یحیی در این فصل مشکلات زیادی داشته و انصاف نیست مقصر همه اتفاقات را گل محمدی بدانیم، ولی پرسپولیسی ها حداقل انتظار داشتند مقابل تیم های ته جدولی نتایج بهتری کسب شود و تیم یحیی نمایش های بهتری داشته باشد. گل محمدی بعد از تساوی ناامید کننده مقابل مس رفسنجان از سمت خود استعفا داد. استعفایی که البته با موافقت درویش و مدیران پرسپولیس مواجه نشده و مشخص نیست تکلیف یحیی برای ادامه همکاری با پرسپولیس چه خواهد شد. این هفتمین استعفای یحیی در طول دوران حضورش در پرسپولیس بوده ولی در ۶ مورد قبلی هیچ وقت با استعفای او موافقت نشده و گل محمدی دوباره به کارش برگشته است.

استعفا روی آنتن زنده

یحیی گل محمدی  در مقطع اول حضورش در پرسپولیس نیز پس از شکست مقابل سپاهان و اتفاقاتی که برای مهدی مهدوی کیا در بازی خداحافظی اش مقابل سپاهان رقم خورد، استعفا کرده بود و در آن مقطع در برنامه تلویزیونی ۹۰ و روی خط زنده این برنامه، پس از اشک‌های مهدی مهدوی کیا در گفتگویی که با عادل فردوسی پور داشت از سرمربیگری پرسپولیس استعفا کرد.

استعفا قبل از بازی های آسیایی

گل محمدی در تاریخ ۲۳ دی سال ۹۸ دوباره به پرسپولیس برگشت و برای دومین بار هدایت این تیم را برعهده گرفت. اولین استعفای او مربوط به دوران مدیریت رسول پناه در پرسپولیس بود. اختلاف بیت این دو علنی شده بود و همه می‌دانستند که پرسپولیس یا جای یحیی است یا رسول پناه. گل محمدی به دلیل اختلافات زیادی که با مدیرعامل آن روزهای پرسپولیس داشت و در فاصله چند روز تا حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به یک باره تصمیم به استعفا گرفت و حتی با برگه‌های استعفا در محل باشگاه حاضر شد، اما در نهایت در پرسپولیس ماند و بعد از مدتی کوتاه این رسول پناه بود که از مدیرعاملی پرسپولیس برکنار شد و جعفر سمیعی به جای او روی صندلی مدیرعاملی پرسپولیس نشست.

نمی خواهند ما قهرمان شویم

در زمان مدیریت سمیعی و بعد از باخت مقابل استقلال در ضربات پنالتی رقابت‌های جام حذفی، یحیی که به شدت عصبانی بود، مصاحبه تندی علیه وزارت ورزش و مدیران پرسپولیس انجام داد و به شدت از آن‌ها انتقاد کرد. گل محمدی در مصاحبه خود مدعی شد که وزارت ورزش و مدیران پرسپولیس می‌خواهند به این تیم و شخص او ضربه بزنند و او را تضعیف کنند. یحیی همچنین معتقد بود که مدیریت پرسپولیس و اعضای هیئت مدیره از او حمایت‌های لازم را انجام نمی‌دهند. یحیی تهدید به استعفا کرد و گفت با این شرایط نمی‌تواند در پرسپولیس بماند، ولی باز هم به کارش در این تیم ادامه داد.

درویش نیامده سورپرایز شد

بعد از کش و قوس‌های فراوان رضا درویش قبل از پایان لیگ بیست و یکم جانشین مجید صدری در پست مدیرعاملی پرسپولیس شد، ولی در بدو حضورش در این باشگاه با یک شوک بزرگ روبرو شد. رضا درویش در روز ۲۲ دی ۱۴۰۰ به عنوان مدیرعامل پرسپولیس انتخاب شد و تنها سه روز پس از این انتخاب، یحیی گل محمدی به دلیل عملی نشدن وعده مدیریت قبلی (مجید صدری) مبنی بر پرداخت نشدن مطالبات بازیکنان و همین طور چند موضوع دیگر از جمله نداشتن محل تمرین از سرمربیگری پرسپولیس استعفا کرد. در نهایت با وساطت درویش و قول‌های او مبنی بر مرتفع کردن مشکلات، یحیی تصمیم گرفت به کارش در پرسپولیس ادامه دهد و این استعفا هم عملی نشد.

همه استعفاهای یحیی در چند سال اخیر؛ برنامه زنده، اینستاگرام و حالا کنفرانس خبری/ درویش رکورددار است!

خداحافظی در اینستاگرام

بعد از گذشت چند ماه از حضور درویش در باشگاه پرسپولیس، گل محمدی شوک دوم را هم به او وارد کرد. بعد از تساوی ناامید کننده یحیی و تیمش در بازی برگشت مقابل استقلال و از دست رفتن شانس قهرمانی برای پرسپولیس، یحیی ابتدا با داور مسابقه سید مهدی سید علی درگیر شد. سپس مصاحبه تندی علیه او انجام داد و بعد از آن هم با انتشار استوری در صفحه شخصی خود از پرسپولیس خداحافظی کرد. یحیی بعد از آن به صورت تلفنی به درویش اعلام کرد دیگر ادامه نخواهد داد و حتی چند روزی هم خودش را از دسترس خارج کرد. با این حال بعد از آرام شدن اوضاع و صحبت‌های درویش با یحیی، او راضی شد به تمرینات پرسپولیس برگردد و به کارش ادامه دهد.

شوک به هواداران بعد از کسب ۳ گانه

پرسپولیس بعد از اینکه در فصل قبل همه جام ها را برد، با شوک عجیبی روبرو شد. یحیی گل محمدی چند روز قبل از اینکه لیگ در فصل جدید شروع شود، از وضعیت موجود گلایه کرد که بیشترین دلخوری یحیی هم به مسائل مالی و البته عملکرد نه چندان خوب در نقل و انتقالات برمی گشت. چند ماه قبل و قبل از تعطیلی لیگ به خاطر فیفادی هم یحیی اقدام به غیبت در تمرینات کرد و از هدایت پرسپولیس استعفا داد. استعفایی که مورد موافقت قرار نگرفت و یحیی باز هم به کارش ادامه داد.

درویش رکورددار شد!

استعفای یحیی بعد از بازی مقابل مس رفسنجان چهارمین استعفای او در زمان مدیریت رضا درویش بود. مدیرعامل فعلی پرسپولیس که باز هم با استعفای گل محمدی مخالفت کرده، در این زمینه رکورددار است و به نوعی استعفاهای گل محمدی برای او عادی شده است.

منبع: خبـر ورزشی