به گزارش زیرنویس به نقل از المیادین، «جنبش انصارالله» یمن با صدور بیانیه‌ای به جنایت شنیع ترور سردار شهید صالح العاروری و یارانش توسط دشمن اسرائیلی واکنش نشان داد. جنبش انصارالله در بیانیه خود گفته است: «جنایت صهیونیست‌ها در بیروت نشان دهنده سطح ورشکستگی، انحطاط و جنایتی است که نهاد جنایتکار صهیونیست به آن مواجه […]

به گزارش زیرنویس به نقل از المیادین، «جنبش انصارالله» یمن با صدور بیانیه‌ای به جنایت شنیع ترور سردار شهید صالح العاروری و یارانش توسط دشمن اسرائیلی واکنش نشان داد.

جنبش انصارالله در بیانیه خود گفته است: «جنایت صهیونیست‌ها در بیروت نشان دهنده سطح ورشکستگی، انحطاط و جنایتی است که نهاد جنایتکار صهیونیست به آن مواجه است.»

به گفته انصارالله یمن، جنایت اخیر تل آویو در غزه نشان دهنده نقض تمام قوانین و آداب و رسوم بین المللی است و شواهد خونین بیشتری از میزان وحشیگری صهیونیست‌ها ارائه می‌دهد.

جنبش انصارالله یمن در ادامه گفت: «دشمن اسرائیلی بدون حمایت آمریکا جرأت ارتکاب این جنایت را نداشت و به همین مناسبت شهادت سردار صالح العاروری و یارانش را به جنبش مقاومت اسلامی حماس، ملت فلسطین و ملت ملت تسلیت می‌گوییم.»

پیش از این نیز، وزارت امور خارجه یمن در صنعا با صدور بیانیه‌ای به شهادت «صالح العاروری»، از مقامات ارشد حماس واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: «ترور العاروری تشدید خطرناک تنش از سوی رژیم صهیونیستی و نقض آشکار قوانین بین المللی و حاکمیت لبنان است.»

وزارت امور خارجه یمن در بیانیه خود از جامعه جهانی خواسته است: «به عیاشی صهیونیست‌ها که به تمام قوانین بین‌المللی توهین می‌کنند، پایان دهید.»

وزارت امور خارجه یمن افزود: «ما در یمن همبستگی دولت و مردم را با مردم فلسطین در مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه اعلام می‌کنیم. چنین جنایاتی در چارچوب تلاش رژیم صهیونیستی برای جستجوی پیروزی پس از یک شکست وحشتناک در غزه صورت می‌گیرد و این جنایات تنها باعث افزایش قدرت و استواری مقاومت خواهد شد.»

انتشار این بیانیه‌ها ساعاتی پس از آن صورت گرفت که شامگاه سه‌شنبه ارتش رژیم صهیونیستی با حمله پهپادی و شلیک ۳ موشک به ساختمان دفتر سیاسی جنبش حماس در حومه جنوبی بیروت، صالح العاروری نایب‌رئیس دفتر سیاسی این جنبش را به همراه ۲ تن از فرماندهان گردان‌های قسام به شهادت رساند. در این جنایت ۳ نفر دیگر نیز به شهادت رسیدند و چندین نفر نیز زخمی شدند.

همزمان، جنبش مقاومت حماس نیز از توقف هرگونه مذاکره در مورد آتش‌بس یا مبادله اسرا با تل آویو خبر داد. خبرگزاری آناتولی به نقل از یک منبع اعلام کرد که جنبش حماس طرف‌های واسطه را در جریان تعلیق هرگونه مذاکره در مورد آتش‌بس یا مبادله اسرا قرار داده است.

از طرف دیگر، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در این ارتباط به نقل از یک مقام دفاعی آمریکا که نخواست نامش فاش شود، گفت که نیروهای نظامی اسرائیل مسؤول حمله به «صالح العاروی» بوده است.

شهید صالح العاروری از شخصیت‌های مشهور گردان‌های قسام بود که پس از چندین سال تجربه زندان از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۱ در تبادل مشهور شالیت همراه با بسیاری از دیگر رهبران فلسطینی، مانند یحیی سنوار از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شد. روزنامه یدیعوت آحارونوت در سال ۲۰۱۸ در خصوص العاروری می‌نویسد: العاروری برنامه‌ریز عملیات‌های مسلحانه حماس و شخص دوم حماس شده و انتخاب وی برای این جایگاه تکمیل تغییر ساختار رهبری حماس پس از انتخاب یحیی سنوار به عنوان رئیس حماس در غزه به شمار می‌رود. العاروری در کرانه باختری متولد شده و در آنجا رشد کرد و ۱۸ سال از عمر خود را در زندان‌های اسرائیلی به سر برد.

همچنین شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سفر «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا به اسرائیل به دوشنبه آینده موکول شده است.

در این گزارش گفته شده است که وزیر امور خارجه آمریکا پس از برنامه ریزی برای سفر خود به تل آویو در روز پنجشنبه، این سفر را به دوشنبه آینده موکول کرده است.

از سوی دیگر «نجیب میقاتی»، نخست‌وزیر دولت پیش‌برد امور لبنان انفجار رخ‌داده در حومه جنوبی بیروت را محکوم کرد.

منبع: مـهر