به گزارش زیرنویس، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سفر «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا به اسراییل به دوشنبه آینده موکول شده است. در این گزارش گفته شده است که وزیر امور خارجه آمریکا پس از برنامه‌ریزی برای سفر خود به تل آویو در روز پنجشنبه، این سفر را به دوشنبه آینده موکول […]

به گزارش زیرنویس، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سفر «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا به اسراییل به دوشنبه آینده موکول شده است.

در این گزارش گفته شده است که وزیر امور خارجه آمریکا پس از برنامه‌ریزی برای سفر خود به تل آویو در روز پنجشنبه، این سفر را به دوشنبه آینده موکول کرده است.

اعلام این خبر ساعاتی پس از آن صورت گرفت که شامگاه امروز سه‌شنبه ارتش رژیم صهیونیستی با حمله پهپادی و شلیک ۳ موشک به ساختمان دفتر سیاسی جنبش حماس در حومه جنوبی بیروت، صالح العاروری نایب‌رییس دفتر سیاسی این جنبش را به همراه ۲ تن از فرماندهان گردان‌های قسام به شهادت رساند. در این جنایت ۳ نفر دیگر نیز به شهادت رسیدند و چندین نفر نیز زخمی شدند.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در این ارتباط به نقل از یک مقام دفاعی آمریکا که نخواست نامش فاش شود، گفت که نیروهای نظامی اسراییل مسؤول حمله به «صالح العاروی» بوده است.

شهید صالح العاروری از شخصیت‌های مشهور گردان‌های قسام بود که پس از چندین سال تجربه زندان از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۱ در تبادل مشهور شالیت همراه با بسیاری از دیگر رهبران فلسطینی، مانند یحیی سنوار از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شد. روزنامه یدیعوت آحارونوت در سال ۲۰۱۸ در خصوص العاروری می‌نویسد: العاروری برنامه‌ریز عملیات‌های مسلحانه حماس و شخص دوم حماس شده و انتخاب وی برای این جایگاه تکمیل تغییر ساختار رهبری حماس پس از انتخاب یحیی سنوار به عنوان رییس حماس در غزه به شمار می‌رود. العاروری در کرانه باختری متولد شده و در آنجا رشد کرد و ۱۸ سال از عمر خود را در زندان‌های اسراییلی به سر برد.

از سوی دیگر «نجیب میقاتی»، نخست‌وزیر دولت پیش‌برد امور لبنان انفجار رخ‌داده در حومه جنوبی بیروت را محکوم کرد.

وی تاکید کرد: این انفجار یک جنایت اسراییلی است که بی‌شک با هدف ورود لبنان به مرحله جدید درگیری پس از تجاوزهای روزانه و مداوم به جنوب لبنان، صورت گرفته است.

میقاتی گفت: این انفجار بدون تردید لبنان را به ورطه درگیری می‌کشد و واکنشی روشن به تلاش‌های ما برای دور نمودن شبح جنگ از کشور است.

وی افزود: نسبت به روی‌آوردن سطوح سیاسی اسراییل به کشاندن شکست‌های خود در غزه به مرزهای جنوبی لبنان جهت تحمیل واقعیت‌ها و قواعد درگیری جدید در این منطقه هشدار می‌دهیم.

منبع: مـهر