ادامه حواشی شمشیربازی و استعفایی که پیش بینی می‌شد
ادامه حواشی شمشیربازی و استعفایی که پیش بینی می‌شد

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، تیم ملی اسلحه سابر طی چند سال گذشته یک تنه شمشیربازی ایران را به سطح اول جهان رسانده بود و حتی کسب مدال المپیک هم برای این رشته پیش بینی می‌شد، مدتی است که دچار حواشی خود ساخته زیادی شده و از آن شرایطی که انتظار می رفت، دور شده […]

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، تیم ملی اسلحه سابر طی چند سال گذشته یک تنه شمشیربازی ایران را به سطح اول جهان رسانده بود و حتی کسب مدال المپیک هم برای این رشته پیش بینی می‌شد، مدتی است که دچار حواشی خود ساخته زیادی شده و از آن شرایطی که انتظار می رفت، دور شده است.

کنار گذاشتن مجتبی عابدینی از تیم ملی، کناره گیری پیمان فخری، نتایج ضعیف در المپیک توکیو و بازی های آسیایی هانگژو، انتقادها از علی پاکدامن و در همین اواخر مشکلاتی که در اعزام ملی پوشان به کمپ فرانسه رخ داد همه و همه این رشته را دچار حواشی زیادی کرد.

در جدیدترین مورد هم باید به استعفای امین قربانی از سرمربیگری تیم ملی اسلحه سابر در آستانه المپیک اشاره کرد که البته با حواشی موجود و اختلافاتی که بین او و فدراسیون وجود داشت، قابل پیش بینی بود.

قربانی که دستیار پیمان فخری بود، بعد از کنار رفتن او، هدایت تیم ملی سابر را برعهده گرفت و نتایج نسبتا خوبی هم با این تیم گرفت. البته این مربی در زمان ریاست باقرزاده در فدراسیون در اسفند سال ۱۴۰۰ هم یک بار استعفا داده بود، اما به کار بازگشت و این بار بعید به نظر می رسد ادامه همکاری دو طرف میسر باشد.

در حال حاضر حضور علی پاکدامن در المپیک قطعی شده، اما سابر ایران برای کسب سهمیه تیمی تلاش می‌کند و باید دید با مسائل موجود چقدر این کار محقق خواهد شد.

شمشیربازی ایران با وجود موفقیت‌هایی که کسب کرده از حداقل امکانات مانند داشتن سالن اختصاصی هم محروم است. همین موضوع انتقادهای ملی پوشان و جامعه شمشیربازی را در پی داشته است.

پایان پیام/





منبع: فارس