تیمی متشکل از دانشمندان چینی مدعی شدند که طراحی سلاحی را آغاز کردند که می‌تواند زمین بازی را در جنگ‌های الکترونیک به نفع چینی‌ها عوض کند.   بنابر گزارش رسانه چینی SCMP، این سلاح جدید برای پرتاب پرتوهای متمرکز امواج الکترومغناطیسی از یک آنتن طراحی شده است.   به کارگیری این فناوری هدف قرار دادن […]

تیمی متشکل از دانشمندان چینی مدعی شدند که طراحی سلاحی را آغاز کردند که می‌تواند زمین بازی را در جنگ‌های الکترونیک به نفع چینی‌ها عوض کند.

 

بنابر گزارش رسانه چینی SCMP، این سلاح جدید برای پرتاب پرتوهای متمرکز امواج الکترومغناطیسی از یک آنتن طراحی شده است.

 

به کارگیری این فناوری هدف قرار دادن همزمان اجسام در هوا، آب و یا روی زمین را امکان پذیر می‌کند و همچنین به طور همزمان در عملکرد تجهیزات نظامی در این مناطق اختلال ایجاد می‌کند.

بنابر گزارشی که این رسانه چینی منتشر کرده‌است، آزمایش‌هایی که در محیط‌های آزمایشگاهی بر روی نسخه کوچک‌سازی شده این سلاح انجام گرفته‌است، نتایج قابل قبولی داشته است و این سلاح چینی توانسته است توانایی خود را برای انتشار امواج الکترومغناطیسی در محدوده فرکانس وسیع نشان دهد.

 

سلاح جدید مخوف چینی‌ها زمین، دریا و آسمان را کنترل می‌کند!

 

سلاح جدید مخوف چینی‌ها زمین، دریا و آسمان را کنترل می‌کند!

 

این سلاح همچنین می‌تواند با تکنیک‌های پارازیت، از جمله اقدامات پیچیده‌ای مانند پرش فرکانس، که مزیت قابل توجهی در جنگ الکترونیک ایجاد می‌کند، مقابله کند.

 

پرش فرکانسی شیوه‌ای برای ارسال سیگنال در باند فرکانسی رادیویی است که فرکانس موج حامل را به طور متوالی و شبه تصادفی عوض می‌کند.

 

تیم تحقیقاتی که بر روی این سلاح پیشرفته کار می‌کند، بر این باور است که این سلاح می‌تواند شیوه جنگ را تغییر دهد.

خبرآنلاین

+