انتقاد صریح قالیباف از دولتمردان: برای اصلاح، مقاومت می‌کنند
انتقاد صریح قالیباف از دولتمردان: برای اصلاح، مقاومت می‌کنند

اطلاعات نوشت: رئیس مجلس  با بیان اینکه امروز راه موفقیت و پیروزی مسیر معنویت و فرهنگ جهاد و مقاومت است گفت: فکر نکنید فرهنگ جهاد و مقاومت تنها برای بخش نظامی، عملیات نظامی و جنگ است، هرگز! این فرهنگی است برای همه شئون  زندگی. برای تربیت فرزندان هم این فرهنگ اثرگذار است و برای رشد […]

- انتقاد صریح قالیباف از دولتمردان: برای اصلاح، مقاومت می‌کنند

اطلاعات نوشت: رئیس مجلس  با بیان اینکه امروز راه موفقیت و پیروزی مسیر معنویت و فرهنگ جهاد و مقاومت است گفت: فکر نکنید فرهنگ جهاد و مقاومت تنها برای بخش نظامی، عملیات نظامی و جنگ است، هرگز! این فرهنگی است برای همه شئون  زندگی. برای تربیت فرزندان هم این فرهنگ اثرگذار است و برای رشد و پیشرفت کشور و رفع مشکلات اقتصادی این فرهنگ ما را نجات می‌دهد. زمانی که حرف از معنویت، مقاومت و جهاد می‌زنیم معنای آن توپ، تانک و تفنگ نیست، تنها بخشی از آن این مسائل است و شاید از منظری سخت‌ترین آن است.

به گزارش خانه ملت، دکتر محمدباقر قالیباف  در مراسم سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی که در مسجد جامع ابوذر تهران برگزارشد ،افزود: زمانی که در حال مبارزه براساس سنت‌های الهی، انقلاب اسلامی، عزت، شرف هستیم و براساس امنیت ملی خود حرکت می‌کنیم هزینه‌هایی دارد و با احتساب این هزینه‌ها که یکی از آنها تحریم است می‌گویم اگر مدیریت را در مجموعه کارها و رویکردها اصلاح کنیم تردید نکنید که در برنامه هفتم توسعه در کشور به ثبات اقتصادی می‌رسیم و این ظرفیت وجود دارد. شرط این کار آن است که با فرهنگی که شهید سلیمانی کار می‌کرد، کار کنیم.

مهمترین ویژگی شهید سلیمانی این بود که مردم را محور کار قرار داد.وی ادامه داد:بیش از ۸۰ درصد موضوعات در حوزه قانونگذاری مسائل اقتصادی و    فرهنگی است که  البته طبیعی است که این قوانین تا اجرا   و اثر آن در زندگی مردم و کشور دیده شود مقداری زمان نیاز دارد.

قالیباف اضافه  کرد:در حوزه مسکن ، طرح جهش تولید مسکن در مجلس تصویب شد و برای مبارزه با افرادی که خانه‌ها را احتکار می‌کردند، مالیات سفت و سختی تعیین شد و قانون مربوط به اجاره‌ خانه که یکی از مشکلات جدی را برطرف می‌کرد، تصویب و نهایی شد. در مجلس در حوزه مسکن کار کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت صورت گرفت. البته دولت کار را شروع کرده است و امیدواریم با موفقیت آن را پیش ببرد و همه باید کمک کنیم تا دولت با موفقیت این قوانین را اجرا کند.

قالیباف گفت: در موضوعات اشتغال و صدور مجوزها و توجه به کسب و کارها اتفاق بزرگی رخ داد. درخواست مجوزهای ثبت‌محور مربوط به اشتغال‌هایی است که نیاز به بررسی زیادی ندارد، اگر متقاضی ۳ روز پس از ارائه درخواست خود جواب بله شنید  به معنای موافقت است و اگر جواب نه شنید درخواست آنها رد شده و اگر پاسخی دریافت نکرد  هم به معنای تأیید است و اگر بعداً اشکالی رخ دهد دستگاه باید پاسخگو باشد.

وی افزود:صدور مجوز مشاغلی هم که از نظر سلامت، امنیتی و محیط زیستی نیاز به بررسی دارد، سه ماه زمان دارد. بعضی اوقات صدور مجوزی ۳ تا ۵ سال طول می‌کشید و سرمایه‌گذار نمی‌دانست چه کاری باید انجام دهد. این موضوع در مجلس تصویب شد و پای آن ایستادیم و دولت هم انصافاً پای کار آمد.

قالیباف با اشاره به اینکه در اقتصاد مردم را محور کار قرار نداده‌ایم ،گفت: ۸۰ درصد اقتصاد ما دولتی است و برای تغییر این رویکرد مقاومت می‌شود و این مقاومت جدی است اما این کارها را مردم باید مدیریت کنند و مردم در صحنه باشند. وی تاکیدکرد: در عرصه مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نباید مردم را از صحنه حذف کرد.  

منبع: اطلاعات انلاین